utorak, 21.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:43

Poslanička pitanja o kupovini stranaka, SBB-u, pravosuđu

Šta će Ministarstvo kulture i REM preduzeti povodom nečuvene eksploatacije domaćih medija koja na godišnjem nivou iznosi 150 miliona evra, pitao je Marjan Rističević
utorak, 23.04.2019. u 19:11
(Фото А. Васиљевић)

Poslanici srpskog parlamenta iskoristili su mogućnost za postavljanje poslaničkih pitanja na početku sednice Skupštine Srbije da, između ostalog, od vlade zatraže objašnjenja o poštovanju zakona prilikom formiranja stranke Dragana Đilasa, o funkcionisanju pravosuđa u Pčinjskom okrugu, aktivnostima u poljoprivredi i postupcima REM-a. Jelena Žarić Kovačević (SNS) pitala je nadležno Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu da li je prekršen Zakon o političkim strankama u delu koji se odnosi na registrovanje stranaka, navodeći da „zabrinjava podatak iz medija da je Dragan Đilas kupio stranku”?

Istakla je da je u Beogradu formirana stranka na čijem čelu će biti Dragan Đilas i to, „kako su javili mediji, tako što je u stvari preuzeo već postojeću Zelenu ekološku partiju – Zeleni, čiji predsednik je bio izvesni Dejan Bulatović, koji će sada biti zamenik predsednika Đilasove stranke”. Dodala je da se „slično desilo i s Vukom Jeremićem, kada je preuzeo već postojeću partiju njegovog potrčka iz Trstenika Miroslava Aleksića i tada je postojala sumnja da se radi o čistoj trgovini”. Istakla je: „Svi smo svesni Đilasovih i Jeremićevih miliona, čije poreklo do danas nije opravdano. Jedino što se ovde ne zna i za šta se postavlja pitanje, jeste za koju cifru je kupljena ova stranka.”

Novica Tončev (SPS) postavio je više pitanja o radu višeg javnog tužioca u Vranju Danijele Trajković, podsetivši da tužioci i sudije ne smeju da imaju nikakve veze s politikom i političkim strankama. U opširnom obrazloženju, Tončev je, između ostalog, naveo da je Trajkovićeva „počela karijeru kao kadar JUL-a u Surdulici, kao zapisničar u opštinskom odboru stranke, nastavila je kao radikal u tužilaštvu, da bi posle petog oktobra utočište našla u stranci Vladana Batića, potom postala bliska DS, a danas je promenila političku opciju zbog izbora na višu tužilačku funkciju”. Dodao je da se Trajkovićeva kao radnik tužilaštva bespravno uselila u stan Fonda solidarnosti u Surdulici, pa potom bespravno u vojni stan, odakle je izbačena, a onda kupuje stan u Beogradu, ali ne na svoje ime...

Naveo je i da je dobio odgovor od Državnog veća tužilaca na poslaničko pitanje o učinku Trajkovićeve, da oni pokazuju vrlo loš rad, ali da mu DVT nije precizno odgovorio koliko će novca iz budžeta Srbije biti isplaćeno ljudima protiv kojih je Trajkovićeva podizala optužnice, a oni su oslobođeni. Dodao je: „Ponovo pitam koliko godišnje budžet koštaju oslobađajuće presude i neosnovane optužnice donete za vreme mandata Trajkovićeve u Hanu i Vranju za svaki pojedinačni slučaj?”

Marjan Rističević (NSS–SNS) ukazao je na članove zakona koji regulišu emitovanje i reemitovanje stranih prekograničnih kanala i pitao Ministarstvo kulture i informisanja i REM: „Kada će kablovskom operateru SBB-u REM naložiti da se iz programa isključe TV N1, 10 sportskih kanala i drugi takozvani prekogranični kanali, iza čijeg vlasništva i suvlasništva stoji SBB? Da li je TV N1 registrovana u našoj zemlji kod REM-a, jer emituje program iz Beograda, što za prekogranične kanale i za reemitovanje nije dozvoljeno? Da li je taj kanal legalan, jer bi morao biti domaći, registrovan u REM-u i plaćati mu naknadu? Da li je tačno da prekogranični kanali u reemitovanju ubacuju domaće reklame, čime dolazi do prekršaja međunarodnih konvencija, zbog kršenja Zakona o elektronskim medijima i Zakona o oglašavanju? Da li je tačno da u strane programe prilikom reemitovanja, koje moraju da reemituju u izvornom obliku, ubacuju domaće reklame, a ne plaćaju porez na njih i tako na crno konkurišu domaćim medijima koji su registrovani u REM-u i za to plaćaju porez?”

„Ukoliko SBB ne izbaci sve ovo i ne bude usklađen sa zakonima, kada će REM naložiti da se taj operater isključi, da mu se izrekne mera zabrane obavljanja delatnosti? SBB od pretplate koju ubira na 54 odsto tržišta Srbije plaća prekograničnim kanalima emitovanje programa, dok domaćim kanalima čiji program koristi u 80 odsto slučajeva ne plaća ništa. Šta će ministarstvo i REM preduzeti povodom nečuvene eksploatacije domaćih medija koja na godišnjem nivou iznosi 150 miliona evra”, pitao je Rističević.


Komentari13
9dc29
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

MP 1
Molila bih "Politiku" da nam pojasni kako je neko kao Marijan Risticevic uopste dospeo u skupstinu? Koliko je to imao glasova? i ko podrzava takvog "politicara". g. Risticevic u ovom sazivu, ne znam da li je bio u prethodnom, mada sumnjam, kad god se javi za rec proizvodi klevete i uvrede na racun opozicije. Pokazuje fotografije koje mu verovatno dostavlja neko iz tzv db-a i onda krece "u napad" na politicke NEistomisljenike. Ti "Risticevic" napadi najcesce nemaju veze sa temom o kojoj se diskutuje. Za to vreme drugi poslanici dobacuju uuuu i aaaa.. da li je to odgovorna diskusija koju zasluzuju gradjani Srbije ili samo klevetanje? Pitanje medijima je kakva je tezina klevete danas u Srbiji i da li za to postoje posledice. Pitanje o n1 i sbb-u nije smislio Risticevic nego mu je nalozeno da pita to pitanje, i u redu, neko ce mu odgovoriti. Nego sta cemo sa njegovim NEprimerenim ponasanjem, klevetanjem, podsticajem mrznje prema NEistomisljenicima ?? Risticevic NIJE dostojan mesta posl
Sinisa Stojcic
Vasar a na vasaru...
gradjanin
Za početak početi od Pink televizije i njihovog (ne)plaćanja poreza!
geras
to je ta napredna srbija koja kontroliše i uređuje SVE televizije sa nacionalnom frekvencijom i radi uživanja u sopstvenim uspesima gleda najmanje 9(devet) televizora istovremeno , a žulja ih jedna od , uz tv šabac, dve objektivne nenapredne televizije . ali, ako uporedimo programe svih ovih nacionalnih i ove dve, potpuno je opravdano nezadovoljstvo ovog rističevića .
Trifun
@Sreten, novinar Na pogresnoj interpretaciji moga stava "Ocena o objektivmosti neke tv je subjektivna(u zavisnosti od politickog afinitete)" zasnivate celi vas komentar "Malo je cudna ta teorija da je objektivnost neke tv subjektivna",izbacujuci,ne slucajno,rec OCENA,sto menja smisao stava..Naravno da je "ocena o objektivnosti neke tv ili medija subjektivna":Za nekoga(vecina u Srbiji) su objektivni "Pink","Informer" i sl..Za nekoga(manjina u Srbiji) su objektivni "N1","Danas" i sl.I to nije problem ,samo po sebi..Problem je kada manjina u Srbiji nastoji da nametne i proglasi svoje misljenje,odnosno medije koji je podrzavaju,jedinim "objektivnim"..Biti "novinar" ne daje za pravo nekome da samo svoj stav smatra "objektivnim"..
Preporučujem 4
Sreten, novinar
Trifun @ Malo je cudna ta teorija da je objektivnost neke tv subjektivna (u zavisnosti od politickog afiniteta).Objektivnost znaci : 1.Proveriti verodostojnost izvora informacije 2.Objaviti vest bez komentara i u celosti 3.Dati jednaki prostor za iskazivanje razlicitih stavo va o vesti 4. Proveriti zakonitost i tacnost tih stavova 5.Postaviti pitanja u vezi eventualnih nesuglasica istih stavova sa realnim stanjem ili zakonom. Iznad svega, poznavati i prostudirati temu pre ikakve objave ili komentarisanja bilo kakve vesti.
Preporučujem 4
Prikaži još odgovora
radmila
Pitanja govore o osobama koje ih postavljaju, čisto ogovaranje bez dokaza i skrupula, koje pre spada u konverzaciju na tržnici nego za Parlament. Ne raspravlja se o krucijalnim temama koje su u interesu naroda već se zloupotrebljava skupštinska govornica da se blate oponenti. Želim samo da kažem da smo građani veoma zadovoljni izveštavanjem kanala N1, te"ozloglašene " televizije na kojoj možemo čuti i drugu stranu istine i sve ono što nam nacionalna televizija koja zadržava pravo da nam ne kaže sve što bi morali znati.
Prilog o bahatosti
Kako se ponaša SBB nije mi potrebna ničija ocena, sami to vlasnici stanova i stambenioh zgrada znamo. Ne postoji nijedan Kućni savet od koga je SBB tražio dsozvolu pa postavi svoje kablove po zgradama i uređajje u zgradama. Sve to su uradili divlje i uz debelo plaćeno "žmurenje" petooktobarskih vlasti. I ne samo da su to učinili divlje, nego su sve uradili totalno nestručno tako da su na m,nogim zgradama viseći kablovi oštetili i fasade a i unutrašnjost hodnika zbog ulaska vode. Pod hitno treba primorati ovu kaubojsku firmu da zuatraži odobrenja od Stambenih zajednica za svoju mrežu, te da istu naknadno uradi kako treba a gde ne dobije odobrenje da deinstalira istu.
Preporučujem 3
Dimitrije
Ako ste Vi iz samo Vama znanih razloga zadovoljni televizijom N1 ne znači da možete da govorite u ime ostalih. Ja Vas nisam ovlastio da mu moje ime hvalite N1 a ne verujem da ste to odobrenje dobili od većine građana. A ja sam taj kanal ionako blokirao da ne bih ni slučajno došao do njega jer mi je draži moj zdrav razum od bilo kakve politike
Preporučujem 4
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja