petak, 22.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 25.04.2019. u 16:37

Potpisan ugovor o gradnji autoputa Preljina-Požega

Обезбеђен новац за градњу Коридора 11 (Фото Д.Алексић)

Ministar finansija Srbije Siniša Mali danas je u Pekingu potpisao ugovore o finansiranju izgradnje autoputa Preljina-Požega na Koridoru 11 i modernizaciji i rekonstrukciji deonice brze pruge Beograd-Budimpešta od Novog Sada do Subotice.

Ugovore za te projekte ministar Mali potpisao je sa kineskom Eksim bankom, u prisustvu predsednika Srbije i Kine, Aleksandra Vučića i Si Đinpinga, saopštilo je Ministarstvo finansija.

„Ovi ugovori nam donose sigurnost koja garantuje da će značajni infrastrukturni projekti biti završeni. Između ostalog, zahvaljujući opremljenoj infrastrukturi, koja uključuje bolju saobraćajnu povezanost, bićemo još atraktivniji za investitore. To će dalje doprineti i razvoju turizma u tom delu Srbije”, rekao je Mali.

Ugovor o finansiranju sa kineskom Eksim bankom namenjen je finansiranju izgradnje deonice Preljina-Požega, za koju je u novembru 2017. godine potpisan Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova između Vlade Srbije, Javnog preduzeća „Putevi Srbije”, Beograda i „KKKKL” kao izvođača.

Zajam, u iznosu od 445 miliona dolara, odobrava se za finansiranje 85 odsto vrednosti projekta, dok će se preostalih 15 odsto obezbediti iz budžeta Srbije.

„Koridor 11 je bitan i za povezivanje sa Crnom Gorom i Jadranom, što će nam olakšati transport, i značajno unaprediti trgovinu u regionu. Izgradnja dve preostale deonice Preljina - Požega, dužine 30,9 kilometara i Požega - Boljare, dužine 107 kilometara, neophodna je da bi se završio kompletan autoput, ukupne dužine 258 kilometara, do granice sa Crnom Gorom”, kazao je Mali.

On je objasnio da ugovor podrazumeva izuzetno povoljne uslove, koji su dobijeni pre svega, zahvaljujući dugogodišnjem strateškom partnerstvu i odličnim ekonomskim vezama sa Kinom.

Mali je dodao da je sa kineskim partnerima razgovarano i o drugim važnim projektima u čiju realizaciju će i oni biti uključeni.

Ministar finansija je istakao da kineski investitori u Srbiji vide odličnog i pouzdanog partnera, za koga su sigurni da će realizovati postignute dogovore i naveo da je od izuzetnog značaja i ugovor o finansiranju modernizacije i rekonstrukcije mađarsko — srpske železničke pruge na teritoriji Srbije, takođe potpisan sa Eskim bankom.

„Reč je o deonici Novi Sad-Subotica-državna granica Kelebija. Kinezima je od izuzetnog značaja železnica i tranzit robe od luke Pirej ka Evropi. Tu je Srbija ključna tranzitna zemlja, koja može da ostvari značajne benefite, odnosno tranzitne prihode”, naveo je Mali.

Ukazao je i da je bolje povezivanje sa Evropom bitno i za građane Srbije i za privredu, koja će na taj način biti neuporedivo konkurentnija.

U saopštenju se navodi da je reč o jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata Srbije, čija je zajednička realizacija dogovorena na nivou predsednika vlada Srbije, Kine i Mađarske, a deo je globalnog projekta „Jedan pojas, jedan put”.

Predviđeno je uspostavljanje dvokolosečne pruge za mešoviti saobraćaj, brzine do 200 kilometara na sat, u skladu sa zahtevima osnovnog koridora Transevropske saobraćajne mreže (TENT).

Zajam u iznosu od 988,3 miliona dolara odobrava se za finansiranje 85 odsto vrednosti i ovog projekta, dok će se preostalih 15 odsto takođe obezbediti iz budžeta Srbije, prenosi Beta.

Komеntari10
e71cb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

EU vozila u tranzitu
Odlično , mada je za Srbiju najvažniji ISTOČNI krak prema Bugarskoj i Turskoj. Takođe bi se i EU lakše i brže povezala sa Bliskim istokom, pogotovo kada se završi OBILAZNICA oko Beograda, tako da vozila u TRANZITU ne moraju da gube vreme na naplatnim rampama ispred i iza Beograda.
Maja
Putevi u Srbiji moraju da se uredjuju.
Stefana
Ovo je za svaku pohvalu.
Zoran
Nas je državna revizorska trkeljisala šest meseci i u izveštaju za javne nabavke za male iznose unela zahteve za ispravkom postupaka jer nisu mogli naći ništa bitno i konkretno a ovde se izgradnja autoputa izvodi bez javne nabavke nekim sporazumom bez transparentnog postupka.Baš Kineze briga oni daju kredit koji ćemo mi vraćati a neko u vlasti će se sa amerikancima taliti.Cena kilometra u dolini Zapadne Morave kao da se gradi u Grdelici 8 miliona evra prava sitnica.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Каква црна "реконструкција брзе пруге..."? Где је то у Србији изграђена брза пруга, па да је сад треба реконструисати? А, да: из Милошевићевог Зајма за препород Србије су грађене брзе пруге...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja