četvrtak, 09.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 29.04.2019. u 22:00 Ivana Albunović, Jelica Antelj

Flaširana voda nadmašila prodaju gaziranih pića

Najpoznatiji proizvođači napitaka pokušavaju da privuku kupce vodama sa ukusom, novim receptima i pićima sa minimalnim dodatkom šećera
(Фото Пиксабеј)

Da li je flaširana voda „marketinški trik veka”, kako je procenio jedan novinar „Vika” pre nekoliko godina? Prema njegovom mišljenju flašica vode postala je neizostavna u rukama onih koji žele da demonstriraju svoje zdravlje ili sofisticiranost.

– Jedino snažna marketinška kampanja može da uveri ljude da kupuju vodu u bočicama i plate je 300 puta više od vode iz česme – poručio je on. Međutim, najnoviji izveštaj američke agencije za istraživanje tržišta „Beveridž marketing korporejšen”, demantuje ovo mišljenje, jer čak i najmoćnija od svih proizvođača – „Koka-Kola” priznaje da prodaja njihove vode raste mnogo brže nego prodaja njihovih najpoznatijih gaziranih napitaka poput „koka-kole” i „koka-kole ziro”. Ova kompanija je u prvim mesecima ove godine ostvarila osam milijardi dolara prihoda, pet odsto više nego u istom periodu prošle godine, ali prodaja njihovih najpoznatijih napitaka porasla je tek neznatno, dok njihovi brendovi kafa i čaj stagniraju. Međutim, prodaja mineralne flaširane vode u njihovom vlasništvu porasla je za čak šest odsto u odnosu na 2018. godinu. Mediji navode da ovaj gigant u industriji pića pokušava da izađe na kraj sa kupcima koji odustaju od gaziranih napitaka i okreću se flaširanoj vodi. Pokušavaju da ih privuku vodama sa ukusom, novim receptima i pićima sa minimalnim dodatkom šećera. Ali u sličnim problemima je cela industrija i taj problem nije od juče. Preokret se dogodio još 2016. godine, kada je ista agencija za istraživanje tržišta objavila da je prodaja flaširane vode na američkom tržištu premašila prodaju gaziranih pića. Ovo tržište je 2017. godine vredelo 18,5 milijardi dolara.

 „Koka-Kola” objavila da prodaja njihove vode raste mnogo brže nego prodaja njihovih najpoznatijih gaziranih napitaka. Prodaja mineralne flaširane vode u njihovom vlasništvu porasla je za čak šest odsto u odnosu na 2018. godinu, dok brendovi kafa i čaj stagniraju

Evropska unija je izgleda još prošle godine shvatila koliko je tržište flaširane vode dominantno s trendom rasta, pa je Evropska komisija donela direktivu koja odjednom, umesto flaširane, daje prednost vodi iz vodovoda. U ovom dokumentu jasno se kaže da bi smanjenje potrošnje flaširane vode moglo da dovede do uštede za potrošače od gotovo 600 miliona evra godišnje. Kako se navodi, litar vode iz vodovoda u Evropskoj uniji košta gotovo 20 centi, što je znatno jeftinije od flaširane vode. Ona je obavezala sve članice da poboljšaju pristup pitkoj vodi, pre svega na javnim mestima, i bolje informišu građane o kvalitetu vode sa česme. EU je, u stvari, poručila da je to u interesu javnog zdravlja i zaštite okoline, ali su mnogi u ovome videli ozbiljnu mogućnost ugrožavanja flaširanih voda. Sagovornici „Politike”, koji su za naš list komentarisali ovu direktivu, rekli su da ne veruju da novi propisi mogu uzdrmati recimo najveću imperiju mineralne vode – „Evijan”, koja koristi vodu s glečera, jer su oni upravo najbliži prirodnoj vodi. Međutim, pitanje je kako će proći ostali. Oni smatraju da se može očekivati poskupljenje i jedne i druge vode, što je možda i cilj, jer potrošnja raste, a resursi se smanjuju. Tako je i na našem tržištu. Možda neprimetno, ali cene mineralne flaširane vode rastu. Prema istraživanju cena osnovnih namirnica koje „Politika” prati od 2010. godine, voda jednog od najvećih proizvođača, u balonu od pet litara, sa 91 poskupela je više od 50 odsto, pa sada košta 140 dinara.

Potrošnja flaširane vode danas po stanovniku u EU iznosi 200, a u Srbiji manje od 100 litara. Kada je reč o česmovači, ona je u Beogradu, na primer, bolja nego u unutrašnjosti. Razlog je to što su vodovodi uništili bunare i prvi vodonosni sloj.

Komentari8
c5d3d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

islam hajrudin
Kakva je veza izmedju flasirane vode I feministickog pokreta? Pa s feminizmom je omoguceno da se naplacuje porez na dohodak I drugoj polovini(neoporezovanog dotad)stanovnistva,a flasiranom vodom uzimaju se pare za ono sto je Bog svakom dao za dzaba.Nema razlike,to je iz iste kuhinje.
Velimir Drezgic
Tesko da je u bg voda bolja nego u "unutrasnjosti". Niska cesmovaca nema premca!
Sekačica
Narod je sve pametniji i pametniji. Umesto da kupuju gazirana pića, alkohol i veštačke sokove, oni kupuju VODU, najzdravije piće na planeti!
pavle krstic
Postovana redakcijo pakovanje od 6L vode u Francuskoj u supermarketima je 0.98€ ili 98centi ili 115.64dinara po danasnjem kursu sto iznosi 19.27 dinara po litru Po Vasoj informaciji 5l vode u Srbiji kosta 140 dinara ili 28 dinara po litru sto je razlika od 8.73 dinara ili vise od 30% Hvala na usupljenom mestu
Dule Astro
Ako neko već hoće da glumi "ludilo" i propagira zdrav, ekološki život, neka kupi višekratnu bočicu i u nju sipa običnu česmovaču. Pa bar u Srbiji (ne računajući Zrenjanjin što je posebna bruka), je voda iz vodovoda odlična. Ovako samo kupujemo maglu upakovanu u plastiku. I gde posle ta plastična flaša završi?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja