ponedeljak, 06.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:51

Od 1. septembra kroz Karađorđevu automobili i javni prevoz

Cilj je da do tada radnici urede kolovozne trake i postave tramvajske šine. – Kako su radovi, koji su počeli u novembru, oročeni na 425 dana, u toku jeseni i zime će se sređivati trotoari i kej
Autor: Dejan Aleksićsubota, 11.05.2019. u 18:17
Шине чекају на монитање (Фото Д.А.)

Beograđanima koji svakodnevno prolaze preko Brankovog mosta i Savskim kejom trenutno deluje kao da se uopšte ne nazire kraj radova u Karađorđevoj i da će komotni rok od 425 dana biti debelo probijen. Ali, po svemu sudeći, ovaj utisak prilično zavarava. Jer, kolovozne trake koje se u Karađorđevoj trenutno potpuno preuređuju i premeštaju bliže keju, kako „Politika” saznaje, biće otvorene već 1. septembra. To znači da će od početka školske godine tramvaji 2 i 11 ponovo da prolaze redovnom trasom, ali i da će automobili u Karađorđevoj posle više meseci konačno moći da koriste sve saobraćajne trake.

– Sve aktivnosti izvođača radova usmerene su na izgradnju saobraćajnice, upravo zato što je otvaranje Karađorđeve za saobraćaj planirano za 1. septembar. Uređenje Savskog keja očekuje se da bude završeno u okviru ukupno ugovorenog roka, odnosno 425 dana od uvođenja izvođača u posao – navode za naš list u Direkciji za građevinsko zemljište.

Kako je konzorcijum predvođen „Energoprojekt niskogradnjom” u posao uveden krajem novembra, oni bi Karađorđevu trebalo da napuste do kraja januara.

Da je, koliko to na prvi pogled ne deluje baš tako, vrlo živo na ovom gradilištu, potvrđuje naš jučerašnji obilazak. Radnici i više građevinskih mašina raspoređeni su duž čitave trase od mosta do Pariske. U zavisnosti do deonice obavljaju se iskopi, ravna se teren, nasipa… Buduće obličje kolovoza jasnije može da se nazre upravo sa Brankovog mosta. Na i dalje peskovit i zemljani teren već su postavljeni stubovi, koji će, po svemu sudeći, biti deo kontaktne tramvajske mreže. Između njih već je stavljen i kalup za izlivanje betona i ugradnju šina. One su, kao i brojne palete granitnih ploča za Karađorđevu, uveliko dopremljene na teren.

– U toku su radovi na izradi saobraćajnice. To podrazumeva iskop, zamenu materijala i nasipanje trupa saobraćajnice. Istovremeno se izvode preostali radovi na povezivanju vodovodne i kanalizacione mreže. Do kraja je potrebno da se postave i sve planirane instalacije elektro i kontaktne mreže, telekomunikacionih kablova, konstrukcije tramvajske baštice, da se ugrade koloseci, javno osvetljenje, saobraćajna signalizacija i oprema – preciziraju u Direkciji.

Kada u septembru u ovom delu Karađorđeve u svim trakama ponovo bude uspostavljen saobraćaj, vozači i automobila i javnog prevoza moraće da se naviknu na novi raspored. Trake za tramvaje i javni prevoz biće u sredini, a sa strane će biti po jedna saobraćajna traka za svaki smer, sa obostranim trotoarima i biciklističkom stazom. Tramvajska pruga, koja se obnavlja i preuređuje sve do okretnice kod Kalemegdana, neposredno iza Brankovog mosta će biti izmeštena ka Savi.

Time će se dobiti više prostora za pešački saobraćaj uz postojeće objekte u Karađorđevoj. To će biti upravo i jedna od glavnih promena na kolovozu. Trasu tramvaja koristiće i vozila za javni prevoz da bi se ubrzao protok saobraćaja. Budući trotoari i staze biće prošireni i popločani novim zastorom. Pešačkom delu, odnosno proširenom trotoaru, pripašće i deo kolovoza kojim se trenutno privremeno odvija saobraćaj u Karađorđevoj (sa desne strane uz zgrade podno Brankovog mosta). U zoni Kapetanije uz saobraćajnicu je predviđena i niša za autobuse, kojima će se prevoziti putnici sa turističkih brodova od pristaništa ka centru.

Decenijama neugledni Savski kej biće preuređen od Brankovog mosta do kraja Beton hale na površini od oko jedan hektar. Biće uređene zelene površine, pešačke staze i dečje igralište, dok će biciklistička staza duž celog poteza biti širine od 2,5 do 3,5 metra i predstavljaće deo biciklističkog koridora Dorćol – Ada Ciganlija. Na Savskom keju biće formiran travnjak i posađena nova stabla, žbunje i ukrasno bilje, a biće postavljen i urbani mobilijar.

– Za potrebe navodnjavanja i odvođenja otpadnih i atmosferskih voda biće postavljeno više od 2.000 metara infrastrukturnih vodova – podsećaju iz Direkcije.

Za ovu obnovu grad je izdvojio 854,3 miliona dinara.

 

Odneto 4.000 kubika porušenog materijala

Od početka radova uklonjene su tramvajske šine u granicama gradilišta, završeno je razbijanje i uklanjanje betonske konstrukcije ispod šina i najvećim delom su postavljene instalacije komunalne hidrotehničke infrastrukture. Sa gradilišta je odvezeno oko 4.000 kubnih metara porušenog materijala i 140 tona čeličnog materijala od tramvajskih koloseka.

 


Komentari5
92343
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Marko
1. Neka svako ko može prođe da vidi kojim tempom se odvijaju radovi. 2. Kvalitet podloge je - odmah je jasno - užasan. Ne radi se kvalitetna podloga, tako da će i asfalt da se raspadne kao i na svim drugim deonicama koje su se radile poslednjih godina, decenija... 3. Mogli su sada bar bolje da reše gužve na tom delu, ali avaj...
Djordje V.
Gospodo, ne znam kada ste vi bili na gradilištu ali ja nažalost svakodnevno prolazim Karađorđevom i posle 16h tamo nema nikoga od radnika. Valjda nisu čuli za drugu a kamoli treću smenu. Kao da je to gradilište negde u pustari a ne centar grad.
miki mali
Kao i Ruzveltovu, sve ce na brzaka da zavrse i to ce da se raspadne za 5 meseci. Ruzveltova je sada gora nego pre rekonstrukcije. Troroarima nemoze da se hoda od kratera.
zoran matic
samo po jedna traka za automobile u oba pravca ???? nedovoljno ! Tu se neprestano odvija intenzivan i težak saobraćaj i kamioni i autobusi i automobili. Od Luke Beograd , i u pravcu Pančevačkog mosta i ka Karaburmi , Mirijevu i u suprotnom pravcu ka centru, Slaviji, dalje Sajam, Ada, Banovo Brdo, Makiš, Umka, Obrenovac Neće to na dobro da izađe....
ajmo
Karađorđeva je, od kada znam, bila ruglo Beograda! Od Fakulteta primenjene umetnosti do Brankovog mosta- jeza, a najlepši deo grada pored reke. Niti da se prolazi, akamoli da se šeta ili da se uživa u reci i pogledu. Najzad da se radi na priobalju, mada, ima toliko posla, jer su se decenije propustile od strane svih vlasti. Naravno, treba prošešljati i ona rugla od splavova preko puta!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja