nedelja, 19.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:43
72. KAN

Džim Džarmuš za festivalski početak

Američkom nezavisnom reditelju u trci za „Zlatnu palmu” u poslednjem trenutku priključili se Kventin Tarantino i Abdelatif Kešiš, a u Kan stiže i Silvester Stalone sa petim nastavkom filma „Rambo”
Autor: Dubravka Lakićutorak, 14.05.2019. u 12:00
(Фото ЕПА/Sebastien Nogier) Све је спремно за почетак фестивала

Od našeg specijalnog izveštača
Kan – Pet godina posle kanskog nastupa vampirskog „Samo ljubavnici opstaju” legendarni američki nezavisni reditelj Džim Džarmuš vraća se sa nekom vrstom zombi-filma „Mrtvi ne umiru”, sa Bilijem Marejem, Kloe Sevinji i Adamom Drajverom u glavnim ulogama, kako bi sa njim svečano večeras otvorio 72. Kanski festival i započeo trku za ovogodišnju „Zlatnu palmu”.

Džarmuš je u zvaničnoj konkurenciji zajedno sa Pedrom Almodovarom, Markom Belokijom, Terensom Malikom, Kenom Loučom, braćom Darden, Sulejmanom, Deplešenom, Dolanom, Porumbojuom (jedini predstavnik istočne Evrope) i četiri žene rediteljke: Hosnerovom, Trijeoovom, Diopovom i Sjamaovom (osim Džesike Hosner sve su debitantkinje). Prvobitno objavljenoj zvaničnoj takmičarskoj listi od 19 filmova u poslednjem trenutku priključila su se još dva. Tjeri Fremo je dočekao da u takmičenje ubaci nove filmove Kventina Tarantina i Abdelatifa Kešiša.

Tarantinov deveti film u karijeri – „Bilo jednom u Holivudu“ je trosatna saga o Los Anđelesu i filmskoj industriji 1969. godine. Dakle, na vrhuncu „novog Holivuda”, hipi revolucije, eksplozije kontrakulture i bujanja komuna, među kojima je bila i ona pod liderstvom masovnog ubice Čarlsa Mensona. Ovaj film, osim samog Tarantina koji je svoju prvu „Zlatnu palmu“ osvojio pre 25 godina sa „Petparačkim pričama“, dovodi na crveni tepih 72. Kana i velike glumačke zvezde poput Breda Pita i Leonarda di Kaprija, koji igraju uz Al Paćina, Majkla Medsena, Kurta Rasela, Dakote Fening i Berta Rejnoldsa. Obožavaoci Kventina Tarantina očekuju od ovog upravo završenog filma (u Kan stiže posle četiri meseca provedenih u montaži) nemilosrdnu akciju i puno krvi na velikom filmskom platnu, ali i vernu rekonstrukciju Mensonovog surovog zločina nad trudnom suprugom reditelja Romana Polanskog – Šeron Tejt koju tumači glumica Margo Robi.

Drugi u poslednjem trenutku ubačeni takmičar – Abdelatif Kešiš, dobitnik kanske „Zlatne palme“ 2013. za film „Plavo je najtoplija boja“, vraća se Kanu sa četvoročasovnim filmom iz već započetog serijala „Mektub moja ljubavi“, čiji je prvi deo pod nazivom „Kanto unu“ bio prikazan pre neku godinu u Veneciji. Kešiš sada nudi nastavak svojevrsnog, vizuelno snažnog, ljubavno-društvenog lamenta nad vremenom prošlim i to pod nazivom „Intermeco“.

(Foto: EPA/Mike Nelson)
Pred sam početak festivala obelodanjeno da će ovde stići i Silvester Stalone

Tik pred početak Kanskog festivala obelodanjeno je i da će ovde stići i Silvester Stalone kako bi lično prisustvovao premijeri petog nastavka kultnog američkog mačoističko-ratnog serijala „Rambo“. Stalone je ponovo u jednom od najpoznatijih filmskih likova na svetu, u liku Džona Ramba, i to u filmu nazvanom „Rambo V: Poslednja krv“. I prvi film iz ovog popularnog serijala koji je imao podnaslov „Prva krv“ i planetarno proslavio Silvestera Stalonea, biće prikazan na 72. Kanskom festivalu i to u 4D formatu. Naime, reč je o rekonstrukciji i restauraciji same filmske kopije, ali i materijala nastalih tokom snimanja ovog filma reditelja Teda Kočifa 1982. godine.

Tokom uzbudljivih i napornih kanskih dana do 26. maja čuveni „Randevu“ sa novinarima i publikom osim samog Stalonea i legendarnog Alena Delona, ovogodišnjeg dobitnika počasne „Zlatne palme“, imaće i kineska filmska zvezda Žang Žiji, kao i reditelj Nikolas Vinding Refn čiji se novi akcioni film prikazuje van konkurencije. Kanski master klas rezervisan je ove godine za nemačkog reditelja Vernera Hercoga i američku glumicu Džulijen Mor, dok će se među ponoćnim projekcijama u Teatru Limijer naći i upravo pridodati film „Lux terna“ francuskog reditelja Gaspara Noea, sa Beatris Dal i Šarlot Gejnzbur u glavnim ulogama.

Srpski film, osim na štandu Filmskog centra Srbije i projekcijama na Maršeu, predstavljaće i rediteljka Mila Turajlić i to kao izabrani mladi filmski producent u okviru manifestacije „Producenti u pokretu“ pod okriljem asocijacije Evropska filmska promocija čiji je Srbija član sa godišnjom članarinom.

Muke po Fremou

Kan – Još prošle godine su uvedene novine na najznačajnijem evropskom, pa i svetskom filmskom festivalu koje su znatno uznemirile populaciju od 4.600 akreditovanih novinara.

(Foto: pres služba 72. Kanskog festivala)
Tjeri Fremo, umetnički lider festivala u Kanu

Uvedena je institucija embarga na objavljivanje bilo kakvih informacija o filmovima pre njihovih zvaničnih svetskih premijera u Teatru Limijer, satnice novinarskih projekcija bile su ispremeštane što je znatno remetilo rad dnevnih izveštača, a sada dodatno uvedene festivalske novine prete da izazovu priličan haos.

Kako bi sprečio burno negodovanje čitave armije kritičara i filmskih novinara koji rade za dnevne štampane novine, koji po novouvedenom pravilu mogu da gledaju glavne takmičarske filmove tek u poslepodnevnim i kasnim večernjim satima, a neke čak dan posle premijere (što onda znači da će tekstovi o njima pred čitaoce dolaziti sa dva dana zakašnjenja), festivalski čelnik Tjeri Fremo zakazao je pred sam početak festivala specijalni susret sa predstavnicima štampanih medija čiji je ishod u ovom trenutku još uvek neizvestan.

Na 72. Kanskom festivalu prioritet će imati radijski i televizijski izveštači i naravno francuski mediji čiji su kritičari (ogromnom većinom) već imali priliku da u Parizu, u danima pre festivala, pogledaju najveći broj takmičarskih filmova za koje prikazivačka prava imaju francuske distributerske kuće. Uz nove „regule“ i najezdu onih koji pišu za vebsajtove i po društvenim mrežama, čini se da kansko vreme za štampane dnevne novine polako ističe...


Komentari1
6cacf
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Драган О.
Постоје две грешке: Џармуш је последњи филм у такмичарском програму имао 2016. -“Патерсон”, а од “жена редитеља” није дебитант ни Жистин Трије која је пре пар година имала филм у “Недељи критике”.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja