nedelja, 19.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:26

Plan za tunel Savska – Dunavska padina sutra, gradnja sledeće godine

Predviđene su dve tunelske cevi dužine od oko dva kilometra sa portalima u Ulici Gavrila Principa, u zoni Ekonomskog fakulteta i Bulevaru despota Stefana u zoni Policijske uprave
Autor: D. Mučibabić – D. Aleksićsreda, 15.05.2019. u 21:21
Када тунелска веза буде готова, саобраћајнице у центру града требало би да буду растерећене за 3.120 возила по сату

Plan detaljne regulacije tunela od Savske do Dunavske padine koji bi trebalo da bude usvojen sutra na sednici Skupštine grada biće osnov za izgradnju ovog infrastrukturnog projekta čije bi sprovođenje moglo da počne krajem sledeće godine, najavljuje Marko Stojčić, gradski urbanista. Vrednost tunelske veze ispod Terazijskog grebena je između 90 i 100 miliona evra i još nije poznato, dodaje Stojčić, da li će grad ili republika finansirati ovaj kapitalni objekat koji je planiran još pre šest decenija, ali nikada nije izveden.

Ali sa podizanjem „Beograd na vodi” sa 18.000 stanovnika urbanisti su aktivirali staru ideju da bi povezali Novi Beograd i stari deo grada i smanjili saobraćajne gužve. Da će tako i biti Stojčić nema dvojbu, što potkrepljuje istraživanjem Saobraćajnog fakulteta prema kojem će saobraćaj u centralnom gradskom jezgru biti rasterećen za 14 procenata, prosečna brzina putovanja povećana za 10 odsto, a ukupno vreme putovanja smanjeno za 10 procenata. Emisija ugljen-monoksida u centru grada biće manja za devet odsto.

Planskim rešenjem predviđene su dve tunelske cevi dužine od oko dva kilometra sa portalima u Ulici Gavrila Principa, u zoni Ekonomskog fakulteta i Bulevaru despota Stefana u pravcu Pančevačkog mosta, u zoni Policijske uprave za grad Beograd. Oko ovog ulaznog portala planiraju se po dve saobraćajne trake koje zaobilaze portal sa obe strane. Najveća dubina tunela biće ispod Terazija – oko 38 metara. Tunel, koji je ovako osmislio „Ces cowi”, imaće i dva evakuaciona izlaza za vozila. Ukupna širina poprečnog profila u jednoj tunelskoj cevi biće 9,56 metara sa saobraćajnim trakama širokim po 3,5 metara i pešačkim trakama od 0,93 metra.

Pre dve godine procena je bila da će na ulazima i izlazima tunela morati da se poruši 21 objekat ukupne površine od 4.671 kvadratnog metra. Tada je ukazano da je uslov za njegovu gradnju i da se prošire Cvijićeva i Dunavska ulica da bi se unapredila saobraćajna mreža u toj zoni.

– Poseban problem u građevinsko-tehnološkom smislu jeste izgradnja zaštitnog pojasa iznad ulaznog portala u Ulici Gavrila Principa, koji se proteže do Ulice kraljice Natalije i Terazijske terase. U zoni ulaznog portala u Ulici Gavrila Principa biće porušeno osam-devet objekata ukupne površine oko 2.800 kvadratnih metara, a geomehanička analiza pokazala je da objekti iznad tunela neće biti ugroženi. U Bulevaru despota Stefana nijedan objekat nije viđen za odstrel – tvrdi Stojčić.

Na putu do kamena temeljca ima još posla, a procene govore da će gradnja, kada počne, trajati 30 meseci.

Pre prihvatanja konačne trase tunela u proleće 2017. stručnjaci Urbanističkog zavoda predložili su 12 varijanti veze Savske i Dunavske padine. U najuži krug ušle su dve varijante. Osim izabrane, druga je na Dunavskoj padini predviđala da po dve saobraćajne trake izbijaju na Bulevar despota Stefana, a druge dve u Dunavsku ulicu.

Za ulaz odnosno izlaz na Savskoj padini nije bilo dileme – oba predloga za trasu tunela videla su ga u zoni Kameničke ulice.


Komentari15
31aad
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Petka
Podržavam projekat, nadam se da će imati snage i volje da ga dovedu do kraja. Mislim da je i metro kao zatvoren sistem koji se neće mešati sa gradskim prevozom takođe važan, naročito kada se radi o kolima hitne pomoći. Svako rasterećenje saobraćaja u Beogradu je blagodet za stanovništvo inače se već godinama davimo u gužvi i povratak kući je pravi podvig.
Dogif
Najmanje sto zelite da uradite kada izadjete iz tunela je da se zaustavite na pesackom prelazu - jer za vama ide citava kolona automonila, koji ce se zaustaviti u samom tunelu i udisati sve izduvne gasove, uprkos svemogucoj ventilaciji. Znaci - ovakav tunel nije uopste prikladan za grad! Da, tacno je da vec postojeci (jedan jedini) tunel ispod Terazija ima pesacke prelaze na oba izlaza, ali ne toliko blizu portalu, a takodje i Terazijski tunel nije dug dva kilometra, pa je opasnost od zagusenja daleko manja, posto je manji broj vozila koji se zaustavlja u tunelu. Pored toga, jako veliki skver, veci izgleda i od Slavije, zauzima i onako teskom mukom oslobodjeni prostor u Sava Mali i pitanje je zasto se rusi toliko zgrada - da bi se izgradio jedan (prevazidjeni) kruzni tok?! Sve u svemu - promasaj, koji ce vecno ostati kao oziljak na tkivu Beograda.
dzordz
ocito je da treba uz gazelu da se doda jos jedna ista takva. nema drugog resenja
Рабисање и задње умио
"Укупна ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће 9,56 метара са саобраћајним тракама широким по 3,5 метара и пешачким тракама од 0,93 метра." Ако су две саобраћајне траке широке по 3,5 метара свака, то је укупно 7 метара. када томе додамо још две пешачке траке по 0,93 метара, укупно 1,86 метара, добија се укупан збир од 8,86 метара. Куд се деде разлика од 0,7 метара? Неко ће рећи да мора да се нафарбају уздужне линије на коловозу (пошто се ради о тунелу, обавезне су пуне линије). Ширина пуне линије је 10 центиметара, а ако се исцрта дупла пуна линија, то је укупно 20 центиметара, плус 10 центиметара размака између две линије, што је укупно 30 центиметара. Шта је са преосталом разликом од 0,4 метра? Ако додамо још две ивичне линије (између коловоза и "тротоара") од по 10 центиметара, то је додатних 0,2 метра. Преостаје још 0,2 метра - можда за бициклисте? Или, можда је најбоље да планери овог тунела, пре планираног "почетка градње", поново срачунају ширину?
Козјера
По мени је ово одлична идеја. Спорна је цена - убеђен сам да ће све то коштати много више. И мотивација. Очигледно да праве приватан пут и приватан мост за "елиту" из елитног насеља.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja