sreda, 26.06.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:44

Počinju radovi na deonici Preljina – Požega

petak, 17.05.2019. u 15:57
(Фото Танјуг)

ČAČAK – Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je izjavio da danas počinje izgradnja jedne od najtežih deonica autoputa ka Crnoj Gori od Preljine do Požege i istakao da se posle 70 godina ispunjava san građana tog dela zemlje, kao i da će za neku godinu Srbija biti spojena autoputem sa Crnom Gorom.

Vučić je zahvalio velikom broju građana iz Požege, Čačka, Lučana, Donjeg Milanovca, Arilja i Ivanjice i drugih mesta što su došli na otvaranje radova na izgradnji deonice Preljina – Požega na autoputu E-763, duge 30,9 kilometara.

„Čekali ste 70 godina na ozbiljnije promene”, rekao je Vučić i dodao da sve što je ranije bilo nemoguće, uprkos brojnim obećanjima prethodne vlasti, danas postaje moguće.

Kaže da su se domaćini iz tog kraja trudili da nešto obezbede svoje porodice i da su zato išli u Beograd ili inostranstvo da rade i ističe da se sada razvija i taj deo Srbije i da Čačak postaje središte, kao što je podignut Niš na jugu Srbije.

Vučić je rekao da će već do 19. decembra, na Svetog Nikolu, biti otvorena deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca i dodao da su mu to obećali Kinezi.

Takođe, rekao je da će za Vidovdan biti otvoren ceo potez autoputa od Obrenovca do Čačka i da će se stizati za kolima za samo jedan sat ili za koji minut više.

Vučić je rekao da su Kinezi zainteresovani da grade i autoput od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom i izrazio očekivanje da će uskoro biti otvoreni radovi i na toj deonici.

Predsednik je rekao se otvaraju danas radovi na do sada najtežoj deonici koja će biti teška za gradnju kao i deonica autoputa na Koridoru 10 kroz Grdeličku klisuru.

Kako naveo, na toj deonici su kosine manje nego u Grdeličkoj klisuri, ali će biti teža gradnja tunela, koji će se na ukupno 31 km autoputa protezati u dužini od 12 km u oba smera.

„Gradimo i mostove preko Morave i Lučana. Moraćemo da uradimo najteže poslove da bi završili za dve godine”, prenosi Tanjug.

Vučić kaže da će se graditi i krak autoputa ka Crnoj Gori koji će povezati Arilje, Ivanjicu, Sjenicu i Novi Pazar.

„To je tih nedostajući 107 km do Crne Gore i to će biti najskuplja deonica i najzahtevnija”, rekao je on i dodao da će sa Kinezima najverovatnije biti napravljen dogovor i za tu deonicu.

Predsednik dodaje da će sa završetkom te deonice biti ispunjen istorijski san da se autoputem spoje Srbija i Crna Gora.

Već se radi, navodi, projekat za drugi krak autoputa ka Užicu, Kotromanu i Višegradu kako bi se spojio zlatiborsksi i moravički deo Srbije sa BiH i Republikom Srpskom, naglasio je Vučić.

Takođe, ističe da će biti povezan taj deo zemlje i sa Beogradom i podseća da će uskoro početi da se gradi i Moravski koridor koji će od Preljine ići do Kraljeva, Trstenika, Kruševca i Pojata.

„Sve što nismo uradili 70 godina biće gotovo sada za dve godine. Sve što smo mislili da se nikad neće dogoditi”.

Vučić je rekao da autoputevi nisu sami sebi svrha, već da nam je važna bezbednost i ljudski životi.

Autoputevi, ističe, donose život u gradove i sela, donose nove investicije, jer nijedan veliki investitor neće da dođe u deo zemlje u kojem nema autoputeva.

„Tamo gde nema gasa i puta, nema invesitora. Tamo gde ima investitora, nema gladnih, nego ima budućnosti za našu decu”, rekao je Vučić.

On je česitao zaposlenima u „Milanu Blagojeviću” u Lučanima sedamdesetogodišnjicu rada, ističući da je ta kompanija podigla Lučane, Guču, taj kraj, ali i dobar deo Srbije.

„Čestitam, jer ćete sa autoputem imati i mnogo više kupaca i zainteresovanih da ulažu u Milan Blagojević”, rekao je Vučić i naveo da će se, kada put bude izgrađen, od centra Čačka do Lučana stići za deset minuta, umesto dosadašnjih 40.

Vučić je rekao da se na put čekalo 70 godina i da to nije bilo samo pitanje političke odluke i nečije želje, već nečije borbenosti, marljivosti i znanja.

„Morate da imate uređene javne finansije, javni dug pod kontrolom, pare da sve platite, tek tada možete da gradite autoputeve, povećavate zaposlenost. Mi smo to uspeli u prethodnih nekoliko godina”, rekao je Vučić.

On je to slikovito objasnio navodeći podatke o BDP, ističući da je BDP 2008. bio 35,7 milijardi evra, 2013. 36,4 milijarde evra, da bi se 2018. godine popeo na 42,8 milijardi.

„Od 2008. do 2013. smo uvećali vrednost koju pravimo za 700 miliona evra. Ali do 2018. godine smo ih uvećali za 6,4 milijarde, u istom vremenskom periodu. To će sada ići sve brže i brže, jer su ljudi pokazali da veruju stvarnim reformama, a ne prevarantima, ne onima koji kažu – budite uz nas jer smo lepi i pametni, a ne rade ništa”, rekao je Vučić.

On je istakao da je doveo kineskog predsednika Sija u Srbiju, rešio problem u Boru, Smederevu, Zrenjaninu i da će se rešiti još mnogi problemi uz pomoć Kine.

„Mnogi su potcenjivali to, ali danas je najveći izvoznik i fabrika u Srbiji Železara Smederevo. Ali to nije naša pamet, već kineska. Naša je bila da prepoznamo”, rekao je Vučić.

Istakao je u izjavi novinarima da je u prvom kvartalu ove godine zabeležen rast kopanja rude od 44 odsto u borskom rudniku, kao i rast od 14 odsto u korišćenju sopstvenog koncentrata, što, dodao je, ne bismo mogli bez Kineza.

Podsetio je da ćemo sa kineskim partnerima graditi industrijske zone u Beogradu i Smederevu, sa čijom gradnjom će doći i važne i velike kompanije, te preneo da će zamoliti ambasadorku Čen da se i kod Lučana napravi jednu indstrijska zona, kako bismo probali da privučemo investicije, i time zaposlili građane Srbije.

Vučić je najavio da će uskoro biti otvoren i aerodrom „Lađevci” kod Čačka, posle, kako je primetio, mnogo godina besmislenih obećanja.

„Hvala Kini, ali i svim našim ljudima, vrednim, koji su verovali u rad, marljivost, energiju,a ne u prazne priče”, poručio je Vučić.

Kako je rekao, slušao je bezbroj puta kako su njegovi prethodnici uradili mnogo za Čačak i upitao koja je to fabrika došla u taj grad u poslednjih 30 godina.

„Koja je došla dok je mi nismo doveli? I tek ćete da vidite kad te fabrike otvore pogone i počnu stotine ljudi da zapošljavaju... A, ko je otvorio autoput do Čačka? Aerodrom? Nije niko”, rekao je Vučić.

„Voleo bih da su oni manje voleli Čačak, ali da su više uradili za grad, a koliko ja volim Čačak pokazuju moja dela, a ne to koliko se hvalim i govorim o ljubavi prema tom delu Srbije”, dodao je predsednik.

On je rekao i da je iz godine u godinu sve veći broj Kineza koji posećuju Srbiju, i da ove godine ta brojka dostigne 180.000.

„Želimo da dolaze sve više, da troše novac ovde...”, rekao je Vučić i uz osmeh skrenuo pažnju kineskoj ambasadorki da su u čačankom kraju vrhunski kajmak, prastina, jagnjetina, ivanjički krompir, uz najbolju malinu na svetu.

Užicu i Prijepolju smo dužni jednu veliku investiciju

ČAČAK – Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je danas da će u nastavku kampanje „Budućnost Srbije” posetiti ceo Zlatiborski okrug i dodao da je država Užicu i Prijepolju dužna jednu veliku investciju, što će, veruje, biti ostvareno.

Na pitanje novinara zašto u okviru kampanje nije bio u Užicu, Vučić je rekao da nastavlja kampanju, jer mu je ostalo da obiđe još 13 okruga.

„Dolazim i u Užice, obići ću i Prijepolje, Priboj, Novu Varoš, Čajetinu, Užice i severni deo Zlatiborskog okruga”, rekao je predsednik, javlja Tanjug.

Na pitanje u vezi sa aerodromom „Ponikve” kod Užica, Vučić je rekao da za sada sledi otvranje „Lađevaca” kod Čačka, ali da će se u budućnosti tražiti način da se otvore i „Ponikve”.

Ukazao je da su to ogromni troškovi za Srbiju, ali da ćemo imati novca ako rast bude dobar kao što se očekuje.

Očekuje privredni rast u narednom periodu bude veći od 3,5 odsto.

Vučić je pojasnio da je rast u prvom kvartalu bio nešto niži, zbog energetike i NIS-ove rafinerije koja nije radila zbog remonta, ali da nije bilo nikakvih strukturnih poremećaja, ali da će se rast sada popravljati, posebno zahvaljujući građevinskoj industriji i, naročito, kada počne gradnja gasovoda i Moravskog koridora.

„Biće dobar rast, imaćemo novca i spreman sam da razgovaram sa ljudima iz Užica i Čajetine kako da pomognemo oko aerodroma”, rekao je Vučih.

Užicu i Prijepolju smo dužni jednu veliku značajnu investiciju i verujem da ćemo to u narednom periodu da uradimo, zaključio je predsednik Srbije.

Vrednost radova 450 miliona evra

Danas u Preljini kod Čačka počinje izgradnja deonice puta Preljina – Požega na auto-putu E-763, duge 30,9 kilometara, a početak radova označiće predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Na deonici će biti 30 mostova, tri tunela, sedam nadvožnjaka i prolaza, kao i četiri petlje.

Vrednost radova, koji će biti gotovi za 2,5 godine, a koje će izvoditi kineska kompanija „Čajna komjunikejšn konstrakšn korporejšn”, je 450 miliona evra, rekao je za Tanjug jedan od tehničkih direktora kompanije Milisav Anđelković.

Nova trasa puta, čiju trećinu, i više od toga, će činiti tuneli i mostovi, skratiće putovanje od Čačka do Požege, sa dosadašnjih 45 minuta na 20, kazao je Anđelković.

Od Preljine, do Požege, nova deonica 'Koridora 11' podeljena je u tri sektora: prvi vodi do Prijevora, duž Čemernice i delom Zapadne Morave. Biće dug 8,2 kilometra, imaće tunel, most i tri nadvožnjaka.

Od Prijevora do Lučana treba asfaltirati 15,5 kilometara, izgraditi 20 mostova i tunel kroz Jelicu Laz dug 2.840 metara.

Anđelković dodaje da treći sektor, od sedam kilometara, od Lučana do Požege, obuhvata i izgradnju tri mosta, tunela kroz Munjino brdo, dugog 2.750 metara, petlje u Lučanima i mosta preko reke Bijelice.

Deonica čija gradnja počinje danas posebno je važna za užički region koji je izvozno i turistički orijentisan, i čija spoljnotrgovinska robna razmena premašuje milijardu evra, a broj registorvanih gostiju 1,2 miliona na godišnjem nivou.

Kako je planirano, kod Požege će se Koridor 11, ka Crnoj Gori, ukrštati sa auto-putem Beograd–Sarajevo, a kod Čačka, sa Moravskim koridorom, čija se izgradnja očekuje ove godine.

Koridor 11 biće povezan i sa Koridorom 10 i ta veza obezbediće regionalno povezivanje čitave Srbije najmodernijom mrežom puteva.

Početku radova u Preljini prisustvuju ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastruktre Zorana Mihajlović, ambasadorka Kine Čen Bo, predsednik kompanije C C C C Haj Lijang Sun i brojni građani, koji nose transparente „Srbija i Kina prijatelji zauvek”, „Mladi imaju budućnost u Čačku”, „Milan Blagojević Namenska”.

Mihajlović: Sa autoputevima države se menjaju na bolje

ČAČAK – Nema grada, ni države koja se ne menja na lepše i na bolje kada se grade putevi, pogotovo autoputevi, a za autoputem u zapadnu Srbiju doći će fabrike i pogoni, poručila je danas ministarka ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastruktre Zorana Mihajlović na početku gradnje deonice Preljina – Požega na Koridoru 11.

„Nema lepšeg dana od današnjeg kada počinjemo važnu, gotovo najvažniju deonicu na Koridoru 11”, rekla je Mihajlović.

Ministarka je naglasila da je u prethodnih nekoliko godina otvoreno 300 kilometara autoputa u Srbiji.

Ukazala je da se značaj izgradnje autoputeva odlično vidi i na primeru Koridora 10 – kako su se otvarale nove deonice, tako su se nizale i fabrike i pogoni.

„Tako će da bude i na Koridoru 11. Imaćemo i fabrike i pogoni, kako imamo autoputeve, a to će pomoći da ostanemo, da živimo u našoj Srbiji”, poručila je Mihajlovićeva, javlja Tanjug.

Srpska ministarka je zahvalila Kini na tome što su prepoznali da je Srbiji važan Koridor 11, kao što je i Srbija prepoznala značaj inicijative „Pojas i put” i bila jedna od prvih u svetu koja je prihvatila taj globalni projekat.

„Neka nam je srećan početak radova, da izvođač radova izvede sve kako treba, a mi da budemo ponosni na svaki metar autoputa”, poručila je Mihajlovićeva.

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović istakao je da je danas veliki dan za Moravički okrug, zapadnu i celu Srbiju.

„Svedoci smo šta smo sve do sada radili, a i dalje planiramo da nastavimo – od Čačka ka Požegi, da nastavimo brzo i ka Kotromanu, Ivanjici, Arilju, Boljarima… da već tokom leta krenemo i sa Moravskim koridorom, a nadam se tokom leta i vazdušnoj luci u Lađevcima”, rekao je Todorović.

Da Čačak konačno, posle decenija čekanja sa, vladom i predsednikom, dosanja sve snove koje smo sanjali generacijama, rekao je Todorović.

Dodao je da je predsednik Vučić još kao premijer prepoznao značaj centralne i zapadne Srbije – Moravičkog, Zlatiborskog, Raškog, Šumadijskog.

„Nama ostaje da nastavimo da se razvijamo, da otvaramo fabrike, da se povezujemo sa svetom, a da naša 'srpska Sveta gora', sa 11 manastira bude nova turistička destinacija”, rekao je Todorović i poželeo sreću u radovima i dobrodošlicu kineskim partnerima u Čačak i Srbiju.

Haj: Da Koridor 11 postane put saranje Srbije i Kine

ČAČAK – Predsednik kineske kompanije C C C C, koja izvodi radove na deonici puta na Koridoru 11, Haj Lijang Sun rekao je danas da je njihova želja da autoput E-763 postane put saradnje dve zemlje, put srpskog ekonomskog razvoja, prosperiteta i put ka boljoj budućnosti.

„Želimo da iskoristimo sve svoje prednosti i potencijale i napravimo najbolju organizaciju, obezbedimo najbolje planove i efikasno, i na naučnom principu utemeljeno, upravljanje projektom, da strogo ispoštujemo ugovorne obaveze i u planiranom roku uz najviši kvalitet radova završimo ovaj projekat”, rekao je on na ceremoniji otvaranja radova na izgradnji deonice Preljina – Požega.

Kako je naveo, kineska kompanija je do sada u svetu u 157 zemalja gradila puteve, mostove i druge važne infrastruktrune projekte.

„Puteve koje smo gradili lokalno stavništvo od milja zove „putem ka prosperitetu”, „motorom razvoja” i „mostom ka budućnosti”, dodao je Haj.

Kompanija je, kako kaže, vremenom došla do koncepta da ako želimo razvoj onda treba graditi puteve, ako želimo brži razvoj onda treba raditi autoputeve.

„Ako želimo još brži razvoj onda ćemo raditi na novom Putu svile”, dodao je on, javlja Tanjug.

Zahvalio je srpskoj vladi na ukazanom poverenju i obećao da će C C C C dati sve od sebe da se kvalitetno realizuje ovaj važan projekat za Srbiju.

Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo rekla je da veliki broj građana koji su došli na ceremoniju otvaranja radova pokazuje koliko je važan autoput za građane.

„Uverena sam da će kineska kompanija uložiti sve svoje napore da uz pomoć i podršku Srbije izgradi najsigurniji i najmoderniji put”, rekla je Čen.

Ona je podsetila da je u Pekingu pre 22 dana uspešno završen forum „Pojas i put” na kojem su predsednici Si Đinping i Aleksandar Vučić postigli važne dogovore za produbljivanje sveobuhvatnog partnerstva dve zemlje i za jačanje saradnje u okviru inicijative „Pojas i put”.

Ona je naglasila da će Kina, bez obzira kakvim je pritiscima izložena, nastaviti svoje otvaranje prema svetu i da će nastaviti da podržava princip saradnje koji će voditi ka zajedničkom rastu i prosperitetu.

Navela je da je C C C C jedna od prvih većih kineskih kompanija koje su ušle na srpsko tržište i tržište Centralne Evrope, koja je izgradila i prvi most u Zapadnoj Evropi – most Zemun-Borča.

Istakla je da je ta kompanija nadležna i za projekat izgradnje deonice od Surčina do Obrenovca i da se očekuje da i taj put bude izgrađen pre zadatog roka.

„Kvalitet, tehnologija, efikasnost i profesionalizam u radu su postali dobro poznati širom srpskog društva”, rekla je Čen.


Komentari4
0295a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Natasa
Samo napred!
Михаило
Откуд људи из Доњег Милановца код Пожеге и како је за њих овај пут значајан? Кад би само постојао још један Милановац, неки ближи, можда би за њих пут имао велики значај...хмм...
kacige i disciplina
Fotografija: kod Kineza vazi disciplina i postovanje radnih propisa na radnom mestu. To bi trebalo da vazi i za posetioce gradilista, ali Srbi nisu poznati kao previse disciplinovan narod....

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja