četvrtak, 22.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05
PREDSEDNIK SRBIJE OTVORIO JUŽNI KRAK KORIDORA 10

Put kao u Švajcarskoj

Konačno povezan ceo auto-put od Subotice do Preševa u dužini od 570 kilometara. – Deonica auto-puta kroz Grdeličku klisuru definitivno je remek-delo jer je najteža na celom koridoru kroz našu zemlju i Balkan
Autor: Toma Todorovićsubota, 18.05.2019. u 18:00
(Фотографије Танјуг)

Grdelička klisura – Jedinstven građevinski i privredni poduhvat, izgradnja poslednjeg dela južnog kraka auto-puta na Koridoru 10 kroz Srbiju, konačno je završen. Ovu deonicu je večeras svečano pustio u saobraćaj predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Na taj način kroz našu zemlju auto-putem će moći da se putuje bez ikakvih prekida i prepreka od Batrovaca na severozapadu i od Subotice na severu Srbije, pa sve do Preševa i srpsko-severnomakedonske granice – od Batrovaca 501,5 i od Horgoša 569,7 kilometara.

Deonica auto-puta kroz Grdeličku klisuru definitivno je remek-delo jer je najteža na celom koridoru kroz našu zemlju i Balkan. Duga je 26,5 kilometara i sagrađena je posle punih pet i po godina tokom kojih je na gradilištima bilo više od 3.500 radnika iz naše zemlje i okolnih zemalja, kao i veliki broj stručnjaka – projektanata i inženjera. Na deonici su izgrađena 33 mosta, a u neposrednoj blizini na pristupnim saobraćajnicama još tri, savladana su brda i planinski visovi i sagrađeno je devet velikih kosina koje su ustvari i jedan od većih podviga i poduhvata – kosine s potpornim zidovima i terasama su u dužini od čak 15 kilometara. Na deonici su sagrađena dva velika tunela – „Manajle” (1.808 metara) i „Predejane” (oko 600 metara). Tunel „Manajle” je građen po nemačkom metodu i tehnologiji i potpuno je pod elektronskom kontrolom. Tokom višegodišnjih radova iskopano je neverovatnih šest miliona kubika zemlje, a ugrađeno 210.000 tona asfalta i 59.000 tona čelika.

Susret Aleksandra Vučića s radnicima na gradilištu „Kosine”: Radostan sam i divim se graditeljima – dobili smo puteve vrhunskog kvaliteta

Grdelička klisura – Oko 17.30 predsednik Srbije Aleksandar Vučić stigao je s predsedavajućim predsedništva BiH Miloradom Dodikom, predsednicom Vlade Srbije Anom Brnabić i ministrima u vladi na jedno od najvećih i najrizičnijih gradilišta deonice auto-puta na Koridoru 10 kroz Grdeličku klisuru – na tačku, kako su je zvali izvođači radova, „Kosina 2”. Sačekalo ga je stotinak radnika koji su prethodnih šest meseci, ispričali su, danonoćno radili na ovom gradilištu, na kojem je u jednom trenutku, s jeseni prošle godine, bilo najvećih problema – već sagrađeni potporni zid probilo je i urušilo klizište i bukvalno u trenu uništilo dotle sagrađenu zaštitu u dužini od oko 150 metara. Neimari su posle hitno urađenog novog i izmenjenog projekta i plana za sanaciju prionuli na posao i brzo uspeli da sagrade novi potporni zid, ojačan s nekoliko galerija – terasa, koje su izgrađene kako bi bila ublažena kosina, ali i kako bi se onemogućilo dalje klizanje zemlje do nje.

– Ovo je veliki dan za sve nas i divim se svima onima koji su prethodnih godina uložili izuzetne napore da se savladaju prirodu i sve prepreke u klisuri i da se u njoj sagradi jedinstvena saobraćajnica koja je od posebne i neprocenjive vrednosti. Ovaj kraj naše zemlje je, poznato je, siromašan, ali sa vrednim i pošteni ljudima. Za njih će, kao i za celu zemlju, ovaj savremeni i moderan put mnogo značiti. Pre svega značiće za razvoj, za dolazak investitora, za otvaranje novih fabrika i zapošljavanje. Niko me ne može ubediti da su naši putevi lošiji od onih u razvijenoj Evropi, u Austriji, u Švajcarskoj... A s tako kvalitetnim auto-putevima omogućićemo da se vidi i šta Srbija toliko toga vrednog ima i od svojih prirodnih lepota, planina i jezera, šta od potencijala da razvija svoju bogatu kulturnu i istorijsku prošlost. Mnogo divnih mesta u Srbiji nam je sada mnogo bliže i za kratko vreme stanovnici naše zemlje mogu da upoznaju svoju domovinu – rekao je Vučić obraćajući se radnicima.

Dodajući da će se novim auto-putem brže i konfornije putovati, predsednik je istakao da su stvoreni uslovi za intenzivniji tranzitni saobraćaj.

– U Srbiji ćemo morati i dalje marljivo i više nego do sada da radimo. Na to nas obavezuju generacije koje dolaze i kojima moramo ostaviti najkvalitetnije uslove za život i rad kao i ovakve moderne i najsavremenije saobraćajnice – rekao je na kraju razgovora s radnicima na gradilištu „Kosine 2” predsednik Vučić.

Posle razgovora s graditeljima „Kosine 2”, Vučić se sa saradnicima, gostima i novinarima provozao panoramskim autobusom novom trasom auto-puta na južnom kraku Koridora 10, ispod brda koje je iznad auto-puta i Južne Morave, a koje je pravilo ogromne probleme prilikom završnih radova na obezbeđenju saobraćajnice potpornim zidovima.

Ana Brnabić: Dokaz da ne odustajemo kada je najteže

– Ovaj auto-put je dokaz da ne odustajemo ni kada je najteže, da smo uporniji nego ikada ranije, da smo najborbenije kada nam je veoma teško, da nemamo i ne traćimo izgovore za neuspehe i da hrabro idemo napred. Zahvalna sam svim ljudima koji su učestvovali u realizaciji ovog projekta i ovom poduhvatu. Nastavljamo dalje, ne stajemo ovde, u istom tempu da menjamo Srbiju – rekla je premijerka Ana Brnabić.

Aleksandar Senić: Uspelo nam je ono što Bizmark nije mogao

Direktor preduzeća „Koridori Srbije” Aleksandar Senić izjavio je da će puštena deonica kroz Grdeličku klisuru značajno povećati bezbednost učesnika u saobraćaju i vreme putovanja kroz našu zemlju. On je podsetio da je svojevremeno kancelar Nemačke Bizmark u svojim ratnim planovima za prodor na istok Evrope pre više od dva veka imao nameru izgradnje puta kroz Grdeličku klisuru, ali je odustao posle „snimanja” i pregleda klisure kada su nemački stručnjaci rekli da su uzaludni i planovi i eventualni pokušaji i da niko Grdeličku klisuru nikada neće nadvladati.


Komentari9
df4be
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Obilaznica pre naplatne rampe
saglasno EU standardima , na koridoru NE SME da bude ZASTOJA saobraćaja zbog naplatnih rampi , zato od Niša skretanje za NoviSad (obilaznica oko Bgd) mora da bude pre Vrčinske naplatne rampe.
Milorad
Put kao u Svajcarskoj, samo da dug ne bude kao u Grckoj.
Mile
Gradio sam taj autoput kao mladić u Grdeličkoj klisuri,naselje Predejane,danas imam 75 godina i ponosan sam što sam mali dio toga. Želim vam svima puno dobrih puteva,jer putevi povezuju. Ovim putem bi hteo da pozdravim sve brigadire koji su kao ja bili na toj izgradnji,i verujte mi bilo nam je lepo.
Put do Grčke
Koliko košta 1 km tog novog auto-puta za Makedoniju i Grčku koji Srbiji i nije neophodan? Da li smo za te pare mogli da napravimo DUPLO više drugih normalnih autoputeva po Srbiji , a da za Grčku idemo preko Sofije (brže i bliže do Halkidikija)?
Preporučujem 4
Neobaveštena
Ako je otvoren auto-put, da li je i u upotrebi?
vudi
Ma i bolji nego u švajcarskim Alpima ...ako je suditi po ceni izgradnje

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja