subota, 14.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:00
POTEZ „ARIVE” POSLE SAOBRAĆAJNE NEZGODE

Turski autobusi preventivno sklonjeni sa linija

Trase gradskog prevoza trenutno ne opslužuje 25 vozila kupljenih prošle godine. Van službe će biti dok proizvođač ne utvrdi uzrok nedavne nezgode u Ustaničkoj
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 23.05.2019. u 15:51
(Фото Д. Алексић)

Kompanija „Ariva Litas” preventivno je povukla iz gradskog saobraćaja 25 novih autobusa „Temsa LF 12 avenue” proizvođača „Temsa” iz Turske, potvrdili su u ovom prevozniku. Na povlačenje 25 vozila kupljenih sredinom prošle godine odlučili su se posle nezgode koja se dogodila 8. maja, kada je vozilo ovog proizvođača na liniji 20 kod okretnice tramvaja u Ustaničkoj ulici dobilo dodatno ubrzanje i udarilo u magacinski prostor prodavnice.

– Kao odgovorna kompanija kojoj je bezbednost putnika najvažnija, svih 25 autobusa je preventivno povučeno iz saobraćaja, sve dok proizvođač ne ustanovi uzrok koji je doveo do saobraćajne nezgode, ali i dok se ne dobije potvrda da su vozila i ugrađene komponente na vozilu u potpunosti bezbedni – izričiti su u „Arivi”, vodećoj članici Konzorcijuma privatnih prevoznika koji drži 43 linije u prestonici.

U „Arivi” napominju da su svi ovi autobusi prošli sve provere tehničke ispravnosti prema svim zakonima Republike Srbije.

– U narednom periodu biće obavljene dodatne provere koje ne mogu da se obave redovnim procedurama. Na osnovu toga biće doneta odluka da li će autobusi biti vraćeni u saobraćaj – kažu u „Arivi”.

Kompanija podseća da je vozilo koje je 8. maja učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi, kada su povređene četiri osobe, nov autobus koji je u saobraćaju manje od godinu dana i koji se još nalazi u garantnom roku.

– Vozilo je 9. februara prošlo redovan šestomesečni pregled na kom nisu evidentirane nikakve neispravnosti – ukazuju u „Arivi”.

Umesto ovih vozila, do daljeg će linije koje pripadaju „Arivi” biti održavane uz pomoć autobusa drugih članica Konzorcijuma privatnih prevoznika.

– Kompanija „Ariva” kao lider Konzorcijuma uverava putnike da navedena izmena neće uticati na kvalitet i bezbednost putnika, odnosno da vozila koja su angažovana zadovoljavaju sve tehničke kriterijume potrebne za rad u Beogradu – navode u „Arivi”.

Novi turski autobusi za potrebe „Arive” svečano su predstavljeni prošlog leta otkad i prevoze putnike u prestonici. Nabavka „Temsinih” autobusa bila je „teška” 3,5 miliona evra.

U prethodne tri i po godine otkako privatnici u okviru Konzorcijuma pružaju uslugu javnog prevoza u Beogradu oni su nabavili oko 200 novih autobusa, što je gotovo 50 odsto njihovog sadašnjeg voznog parka koji opslužuje Beograđane.

Iako je pre nekoliko godina, prilikom dodele ugovora o javno-privatnom partnerstvu u javnom prevozu, uslov bio da vozila članica Konzorcijuma ne smeju biti starija od 10 godina, privatnicima je već u prvoj godini pružanja usluge vrlo mali broj autobusa bio star sedam ili osam godina. Prosečna starost celokupnog voznog parka privatnika trenutno je mnogo ispod zadate granice od deset godina. Vozila na linijama koje oni drže u proseku su stara oko četiri-pet godina, za razliku od GSP-a gde je taj prosek znatno veći.

D. Aleksić


Komentari9
062df
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Beogradjanin Schwabenländle
Arriva је 100% у поседу немачке железнице која сада тражи купца за то предузеће.
Milan
Je su li i provizije povucene?
GRADA
Autobusi iz Donacije Japana koji su stari preko 15 godina su takodje proizvedeni u Turskoj. Jos uvek voze i izgledaju mnogo bolje od domacih vrsnjaka.
Јованка Вождовчанка
Аутобуси овог конзорцијума на линији 25п (Миријево-Кумодраж) су, и иначе ишли на по 20-30 мин., а сада ће вероватно ићи као аспирин. Мене занима нешто друго - по којим критеријумима је Београд одлучио које аутобуске линије ће држати ГСП, а које ће се дати приватницима. Није логично и поштено да неки делови Београда имају, само, ГСП линије, а неки приватне.
Козјера
Е добро да су се сетили! Занима ме који аутобус је убио оно двоје студената на окретници на Звездари. То више нико не помиње...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja