četvrtak, 27.06.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:35

Žitelji Varoš kapije protiv radova u Čubrinoj

Tri dana ekipa „Vodovoda i kanalizacije” pokušava da raskopa kolovoz na Topličinom vencu i u Čubrinoj uz obrazloženje da otklanja kvar, ali građani sumnjaju da je razlog širenje pešačke zone
Autor: Dejan Aleksićsubota, 25.05.2019. u 17:57
Део Топличиног венца који је већ поплочан и затворен за саобраћај – Улица Вука Караџића (Фото Д. Алексић)

Pretvaranje Topličinog venca u pešačku zonu koje je počelo prošle jeseni uveliko je odmaklo, ali da li će i kada biti okončano sve je neizvesnije. Žitelji Varoš kapije uz podršku inicijative „Pešaci nisu maratonci” i predstavnika opštine Satri grad već tri dana sprečavaju dalje radove u ovom delu grada. Tri dana ekipa „Vodovoda i kanalizacije”, kako je saopštila inicijativa „Pešaci nisu maratonci”, pokušava da raskopa kolovoz na Topličinom vencu i u Čubrinoj uz obrazloženje da otklanja kvar.

– Nikakav kvar nije prijavljen i prikazan na stranici na kojoj se prikazuju radovi na otklanjanju kvarova. Isto tako su otpočeli radovi u septembru 2018, navodno radi popravke kvara, da bi se pretvorili u popločavanje dela Topličinog venca i Vuka Karadžića i to bez građevinske dozvole. Građevinska dozvola je u međuvremenu pribavljena, ali nije adekvatna jer predviđa rekonstrukciju i uređenje u okviru postojeće regulacije – zamerke su građana koji ističu da nije reč o političkom protestu.

– Ukazujemo na ovaj problem već dve i po godine, a gradskim vlastima smo se više puta obraćali zvanično, potpisani imenima i prezimenima, podnoseći peticije sa više stotina potpisnika. Protivimo se radovima sve dok ne dobijemo uverljive i čvrste garancije, javno i zvanično saopštene da će pravac Topličin venac – Čubrina ostati otvoren za javni kolski saobraćaj, jednako kao i upravo završeni pravac Carice Milice – Gračanička – Ivan-begova. Tražimo i uverenja da broj postojećih parking mesta na ulici neće uopšte više biti umanjivan – izričiti su nezadovoljni građani.

Kako dodaju, tri godine žive i rade usred građevinskih radova. Iritira ih i što su kolovoz i javni prevoz sve dalje od stanova i kancelarija, a planski akt na osnovu koga se umanjuje funkcionalnost gradskog jezgra, ističu, niko ne saopštava.

– Gradski zvaničnici najavljuju zatvaranje za javni kolski saobraćaj praktično svih ulica na Varoš kapiji. Uvereni smo da je to višestruko štetno, kako za interes Beograda u celini, tako i svih građana koji centar grada posećuju i koju u njemu žive i rade. Zbog toga smo prohodnost svih ulica na Varoš kapiji za javni kolski saobraćaj istakli kao jedan od zahteva peticije protiv izolacije centra Beograda koju je do sada potpisalo više hiljada građana – navodi se u saopštenju nezadovoljnih žitelja prestonice.

U ranije istaknutoj peticiji, građani traže i da ne bude radova dok se ne završi izjašnjavanje Starograđana o širenju pešačke zone koje će trajati od 28. maja do 16. juna, ali i dok radovi u Karađorđevoj ne budu završeni i dok javni kolski saobraćaj na pravcu Dorćol – Terazije preko Trga republike ne bude ponovo uspostavljen.

– Navedeni radovi uzrokuju prekomerno opterećenje Varoš kapije kao tranzitne zone, što dalje znači da je prohodnost ulica unutar Varoš kapije neophodna ne samo za kvalitet života, već i za bezbednost građana. Upozoravamo da je zatvaranje za javni kolski saobraćaj dela Ulice Vuka Karadžića od ugla sa Gračaničkom do ugla sa Čubrinom i dela Ulice Topličin venac od ugla sa Čubrinom do ugla sa Pop-Lukinom suprotno zakonu. Kako ne postoji detaljni plan regulacije za ove ulice, „postojeća regulacija” jeste zatečeno stanje, odnosno ulice sa kolovozom otvorene za javni kolski saobraćaj – neki su od argumenata žitelja Varoš kapije.

Oni, osim toga, apeluju i da gradska vlast ispravi građevinsku dozvolu i projekat i da u Ulici Vuka Karadžića (ispred Muzeja primenjene umetnosti) ostane kolovoz za dvosmerni javni kolski saobraćaj.

Kako se dodaje u saopštenju, građani iz ovog dela prestonice su 9. aprila u Parku vojvode Vuka sreli gradskog sekretara za saobraćaj i tada su dobili uveravanje da će biti primljeni dva dana kasnije. Ali, kako ističu, do tog susreta nije došlo.

Stari grad čeka odgovor MUP-a

Predstavnici opštine Stari grad pre desetak dana od MUP-a su zatražili da zvanično objavi da li postoje operativna saznanja o povezanosti predsednika ove opštine Marka Bastaća i drugih osoba koje su blokirale radove na Trgu republike sa bilo kojim narko-kartelom, navodi se u saopštenje ove opštine. Kako se dodaje u saopštenju, ove optužbe izneo je zamenik gradonačelnika Goran Vesić ukazavši da su predstavnici opštine Stari grad „kriminalci povezani sa crnogorskim kriminalnim grupama”.

– Nismo dobili odgovor, a nadležni nisu tražili od Gorana Vesića da svoje tvrdnje, kojima je direktno ugrozio našu bezbednost, potkrepi dokazima. Sve ovo jasno pokazuje da sve to što je izrečeno nije tačno. Takođe smo tražili od MUP-a da identifikuje osobe koje su vređale i napadale građane na Trgu republike, a posebno lica zaposlena u opštini Rakovica i pripadnike pojedinih navijačkih grupa koje je doveo bivši rukometaš i član SNS-a Vlada Mandić. Ni taj naš zahtev nije ispunjen – napominje se u saopštenju opštine Stari grad.

DODATNI ZAHTEVI:

– da se očuva trolejbuska veza kroz Vasinu do Studentskog trga ili da se trolejbusima trasa produži do Dorćola

– da za saobraćaj ostanu otvorene i Francuska i Kolarčeva

– da pristup garaži na Obilićevom vencu bude otvoren i preko Obilićevog venca

– da park na Topličinom vencu ne bude pretvoren u skver

 

 


Komentari15
d812b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nik
Onaj ko bi da se parkira ispred svoje zgrade neka napusti centar i preseli se na periferiju. Zatvarajte ulice, ne moze da se dise od smrada a ko hoce da se vozi kolima neka se prilagodi novim uslovima. Nije u redu da zbog manjine, vecina treba da pati.
Laki
Ako je tako dobro što i na periferiji ne posade pešačke zone? Predlog sa selidbom zarad očajnog planiranja dunstera koji vode grad, je pa zaista čudan. Tek sad u tom kraju ne može da se diše od smrada. Zatvorivši par ulica, saobraćaj se prebacio na okolne ulice, i tek sad je kolaps. A ni smeće ne može da se odnosi kao pre. Prošetajte, uverite se sami. Ne pravi se na silu novi centar grada, uz Beograd na vodi. Jednostavno to tako ne ide.
Preporučujem 4
branko
Zašto mislite da je normalno da promovišete neku vrstu etničkog čišćenja i da nas koji živimo u centru pokušavate da iselite na periferiju ?
Preporučujem 15
Риста Грдоабе
Ако су власници станова и пословног простора законом обавезни да чисте снег и лед испред својих стамбених зграда у ширини тротоара до 5 метара, то значи да појас земљишта око грађевинске парцеле у наведеној ширини - припада згради и њеним станарима. То уједно значи да локална самоуправа (у овом случају Град Београд) не може без сагласности власника зграде мењати или на било који начин модификовати изглед и намену тог простора - тротоара, ширине од минималних 1,5 метара до максималних 5 метара.
Aca
Najbolje , kad vec zele u proslost, da se vrate odakle su dosli, a ne da sprecavaju obnovu i onako decenijama zapustenog grada.
varoskapijanac
Burazeru,ne zvis u tom delu grada,tako da ne znas celu situaciju! Ja sam treca generacija sa Varos kapije,tako da sam starosedeoc.
Preporučujem 3
Mia
U čemu je problem da bude pešačka zona. Pa, biće lepše, mirnije i ne moraju da kolima stanu tik ispred zgrade.
Pera Jovic
Problem je u svemu. Na primer kako ce da dodje taksi.? Kako ce trgovci da dopremaju robu? Gde je prevoz? Kako ce da dodje npr.majstor da zameni bojler? Uopste mi nije fantazija da parkiram pred kucom.
Preporučujem 8
Милош Милић
Прочитајте чланак поново. Није пешачка зона априори најбоље решење.
Preporučujem 14
Prikaži još odgovora
stanislavsr
BRAVO! Ne dajte skorojevićima da unište Beograd. Pitanje je opstanka Beograda kakvog smo voleli.
Dorcol - opstina Stari Grad
lale@ Dorcol kao najstariji i najlepsi deo grada, nista ne odlucuje , i nista se ne pitaju stanari , koji su u svojim stanovima po 50 i vise godina . Oni su odplatili odavn svoje stanove a i zgrade, zelenilo i trotoare. ispred zgrada. Pantim, kad su svi stanari zajedno sa najstojnikom zgrade cistili sneg ispred zgrade zimi, a leti zalivali vodom trotoare i malo drvece, koje danas secemo po odluci "struke". O saobracaju, u centru grada izgleda da niko jos ozbiljno ne razmislja
Preporučujem 12
незнање и небрига
Питање је и опстанка српског језика на ћирилици ...
Preporučujem 9

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja