nedelja, 29.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 27.05.2019. u 21:19

U planinama u Južnoj Africi vanzemaljska materija u stenama

(Фото Пиксабеј)

TORONTO - U novoj studiji CNRS Centra za molekularnu biofiziku u Francuskoj, naučnici su otkrili vanzemaljsku organsku materiju „zarobljenu” u vulkanskim stenama duž planine Makondžva u Južnoj Africi, starim više od tri milijarde godina.

Od rane istorije Sunčevog sistema, meteoriti i druge svemirske stene bombardovale su Zemlju, a prema nekim teorijama, donele su i gradivne blokove života koji su omogućili nastanak života na Zemlji. Nalaz vanzemaljske organske materije u planinama Južne Afrike izgleda da potvrđuje te teorije, prenosi sajt „advocator.ca”.

„Ovo je prvi put da smo pronašli stvarne dokaze za vanzemaljski ugljenik u zemaljskim stenama”, kaže Frances Vestal, astrobiolog iz CNRS Centra za molekularnu biofiziku u Francuskoj.

U Džozefsdal Čert, vulkanskom ležištu u regionu planine Makonžva, istraživači su otkrili plitki sloj stena koji je pokazivao neke abnormalne karakteristike.

Među njima, postojale su dve vrste nerastvorne vanzemaljske organske materije, što bi bila i najstarija organska materija vanzemaljskog porekla koja je pronađena na Zemlji, prenosi kanadski sajt, prenosi Tanjug.

Osim toga, na nekim stenama su pronađene nanočestice nikla, hroma i gvožđa, nešto što nije uobičajeno među stenama koje su nastale na Zemlji. Ova činjenica takođe sugeriše da se pomenuti sloj kamenja pojavio zahvaljujući sudarima sa svemirskim stenama koje dolaze iz dubokog svemira, objasnio je Didier Gurije, vodeći autor studije, istraživač iz PSL Riserč Juniversiti.

U zaključku, naučnici su izneli teoriju da je vanzemaljska organska materija padala na zemlju sa mikrometeoritima koji su se mešali u atmosferi s vulkanskim pepelom, a zatim su zarobljeni u vulkanskim stenama planine Makondžva u Južnoj Africi.

2ccf6

Александар Симовић
У тексту недостају нека објашњења: како су научници открили да се ради о ванземаљакој органској материји? Овоземаљаку имају, а са чим су упоредили ту новопронађену органску материју-како знају да је та баш ванземаљска? Може бити и да је та новопронађена земаљска... Друга нејасноћа - говори се о наночестицама никла, хрома и гвожђа на стенама, обзиром да се рецимо гвожђе налази у природи као једињење, да ли се ради овде о честицама "чистог-елементарног" гвожђа?
crni panter
i tako je snimljen film CRNI PANTER
Зоран Маторац
Ако је тачно оно што смо некад учили - да су се планете сунчевог система откачиле од сунца и постепено охладиле, откуд онда толико воде на Земљи?
Банет
@Sale Све компјутерске симулације за акрецију планета од прашине су пропале. Није Кајперов појас него Ортов облак који је ипак само теоретски. Сада када знамо да комете немају ни леда, самим тим ни воде, него су направљене од стена и прашине, коначно је и тај део отпао. Наука је у тренутно ћорсокаку. Пратите мало, пустите ви шта сте учили осамдесетих. Није ваљда свет стао пре 40 година.
Ljubomir, Dipl. Ing. Gradj.
Idemo polako - sta je voda? H-dva-O! O je kiseonik. U njegovom prisustvu dolazi do oksidacije (O - "oksigen"). Dakle, voda je oksidirani vodonik ("zardjao"). Nastaje spontano kada su dva elementa izmesana, potrebna je ili dovoljno velika temperatura (da "uznemiri" molekule H i da oni pocnu silovito da osciliraju oko svog ravnoteznog polozaja i pritom se sudare sa O i evo vam reakcije) ili iskra (lokalno povecana temperatura, koja opet isto deluje kao opisano). A u prirodi O i H ima - O-HO-HO!!!
Prikaži još odgovora