nedelja, 07.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 01.06.2019. u 10:36 Dejan Aleksić

Liftovi na „Prokopu” proradiće sredinom juna

Obavljaju se zavarivanja, farbaju se delovi konstrukcije, obavljaju probne vožnje. – Spuštanje do perona na ovaj način trebalo bi da profunkcioniše polovinom juna
(Фото Д. Алексић)

Delić po delić slika glavne prestoničke železničke stanice „Beograd centar”, polako se sklapa poput pazl igre. Još se ne zna kada će „Prokop” dobiti staničnu zgradu i pristupne saobraćajnice iz pravca niškog auto-puta, ali za nekoliko sedmica na ovoj stanici konačno će proraditi dva lifta od kojih će svaki moći da primi po 13 osoba.

Ugradnja liftova započeta 25. februara trebalo bi da bude završena do sredine narednog meseca, a stanje na „Prokopu” ukazuje da će tako verovatno i biti. Majstori trenutno rade i ispod stanične ploče, na peronu šest gde će biti podzemni ulaz u liftove, ali i iznad ploče gde će se nalaziti nadzemni ulazi.

Radnici „Progresa” iz Malog Zvornika i „GT lifta” iz Beograda, firmi koje su pobedile na tenderu vrednom 56,3 miliona dinara, trenutno obavljaju završna zavarivanja, farbaju delove konstrukcije liftova, a obavljaju i probne vožnje.

Izgled elevatora kojim će se putnici na stanici „Prokop” ubuduće spuštati u peronski deo trenutno se bolje može uočiti upravo na peronima, jer su na nadzemnom delu i dalje prekriveni zaštitnim folijama. Reč je o stakleno-metalnoj konstrukciji, a svaki lift će biti nosivosti od po hiljadu kilograma.

Kako su ranije ukazali u „Infrastrukturi železnice Srbije” biće postavljeni i piktogrami koji će usmeravati putnike ka liftovima koji će funkcionisati nezavisno od toga što i dalje u „Prokopu” ne postoji stanična zgrada.

Pre predaje liftova na upotrebu, majstori će morati da srede i trotoare i prilazne površine, ali i da postave nadstrešnice.

Prethodnih meseci na novoj centralnoj železničkoj stanici okončana je gradnja dela betonske ploče što je bila međufaza u gradnji novog staničnog kompleksa, koja je podrazumevala proširenje ploče za 130 metara sa zapadne strane. Urađena je armirano-betonska konstrukcija prvog perona i ploče koja delimično natkriva prvi i drugi kolosek.

Trenutno „Beograd centar”, gde je  sređeni peronski deo otvoren u januaru 2016, ima oko 40.000 kvadrata ploče od 45.000 koliko bi ukupno trebalo da ima. Ove godine, kako su ranije najavili nadležni, očekuje se da Kuvajtski fond za arapski ekonomski razvoj odobri kredit za sređivanje preostalih segmenata ploče i izgradnju stanične zgrade. Nju putnici ne treba da očekuju pre 2021. ili 2022. godine.

Komеntari15
166ed
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gaja
Koje godine???
Beogradjanin Schwabenländle
KONE из Финске је " само " један од 4 највећа произвођача покретних степеница и покретних трака за ходање, као и лифтова, на свету. Не, највећи.
mali Građanin
Sramota je glavnu železničku stanicu ostaviti bez lakog pristupa gradskog saobraćaja, i toliko ga udaljiti od glavne autobuske stanice. Teško je doći do železničke stanice, osim ako ne stanuješ u samom centru. Prinuđen si da menjaš jako retke autobuse po nekoliko puta. Sramotimo se pred strancima koji dođu da posete našu zemlju, sramotimo se pred rođacima koji dođu iz unutrašnjosti. Tuga je kad invalide sa kolicima spuštaju 2 sprata noseći ih na stepenicama. Za Beograd na vodi se ima para.
bane
Prave reči za ova dva kućna lifta je mazanje očiju i da nas smatraju idiotima.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Na Mostu preko Ade su pre sedam godina ugrađena dva Klemann lifta koji su plaćeni skoro milion evra, ali do danas još nisu proradili. Zanimljivo je, da je te Klemann liftove ugradila firma »GT lift« koja je inače i seviser tih liftova koji se proizvode u Grčkoj i koja je za skoro pola miliona evra dobila posao da ugradi dva Klemann lifta na železničkoj stanici »Beograd centar«. Inače, liftovi koji se sada tamo ugrađuju; 13 osoba – 1.000 kg.nosivost su za stambene zgrade, a ne za javne objekte.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Inače, za novac kojim su plaćana dva Klemann lifta na Mostu na Adi i dva lifta za železničku stanicu »Beograd centar« mogli su se kupiti najbolji »Kone« liftovi za javne objekte. Inače za onoga ko se ne razume u liftove, »Kone«, Finska je najveći svetski proizvođač liftova i pokretnih stepenica i imaju mnogo veći izbor liftova za javne objekte neko Klemann; MonoSpace 500: max 15 pax – 1.150 kg., MonoSpace 700: max 33 pax – 2.500 kg. i Transys: max 66 pax – 5.000 kg.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja