sreda, 21.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:43

Ukidaju se popodnevne smene u školama

Od prvog septembra đaci osnovnih škola na časove će ići samo u jednoj smeni, a ostajaće u školi i posle završetka časova - od 12.30 do 16.30.
ponedeljak, 03.06.2019. u 16:18
Ђаци ће у школу ићи само у једну смену (Фото А. Васиљевић)

Od prvog septembra u 240 škola u celoj Srbiji počeće da se primenjuje koncept jednosmenske nastave, pa će tako đaci osnovnih škola na časove ići samo u jednoj smeni, a ostajaće u školi i posle završetka časova - od 12.30 do 16.30.

Ministar prosvete Mladen Šarčević kazao je danas novinarima u Beogradu da će od ovog koncepta, koji je predviđen i Strategijom u obrazovanju do 2020. godine benefite imati i đaci, roditelji, ali i nastavnici će biti zaštićeni od toga da postaju tehnološki višak.

„Dobro je za decu, manje su na ulici, manje su izloženi svim rizicima, više će da uče, više znanja će da imaju, to nije dodatni napor za njih, to je drugačiji sistem rada”, rekao je Šarčević.

Prema njegovim rečima, dobro je i za roditelje, jer će moći da rade puno radno vreme i da ne misle da li su deca gladna, da li su učila, da li su izloženi rizicima....

Ostajanje u školi nakon časova neće biti obaveza ali, kako je rekao ministar najverovatnije će se svi roditelj odlučiti za to da im dete ostane u školi, a i deci će biti lepo, jer u tom periodu neće imati presiju ocena i učenja, a za dopunski rad za đake osmišljeno je preko 50 sadržaja.

„Neće naravno nijedna škola moći odjednom 50 sadržaja da realizuje, ali mogu prema interesovanjima dece to da promene. Cilj je i da se učenje završi u školi, cilj je da se bibliotekama vrate svoje funkcije, da budu dobro opremljene, mnogo više sporta da bude zastupljeno, kao i stranih jezika, informatičke pismenosti, svega onoga što deca vole”, naveo je ministar.

Da bi se sproveo pilot projekat, morali su da se obezbede resursi, odnosno prostor.

„Nažalost, loš natalitet je u ovom slučaju saveznik, uz iseljavanja ostao nam je višak prostora i imamo priliku za kvalitet, pa smo mogli da krenemo sa većim brojem škola, to je negde 20 odsto u pilot projektu, što je veliki broj”, kazao je Šarčević.

Dodao je da je gotov novi akt o mreži škola čiji je cilj da se vidi gde ima prostora, a gde treba da se zida.

Šarčević kaže i da postoje objekti gde su velike učinioce, a mali broj dece, u kojima će se unutrašnjom preadaptacijom dobiti dodatni prostor.

„Ovaj pilot projekat je trebao da pokrije i planinska područja i seoske škole, i gradske i prigradske. Jednoobrazni su nastavni planovi i programi, obuke nastavnika i gledamo da ono što je na Dorćolu bude i u Pirotu”, kazao je ministar, prenosi Tanjug.

Naveo je i da su u pilot projekat uključeni svi sadržaji iz reforme obrazovanja, a kad je reč o đačkim kuhinjama, one su, dodao je, obnovljene u školama koje su ih imale, a ukoliko su vrtići ili učenički i studentski domovi blizu škola biće iskorišćeni njihovi resursi.

 


Komentari15
cf3fa
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

буки
@бата Потпуно Вам верујем да је смисао укидања поподневне смене издавање у закуп фискултурне сале и осталих делова школе који могу да допринесу увођењу тржишне економије у просвету. То што ће у преподневној смени, са истовремено три одељења у сали за физичко, деца тешко успети и руке да рашире а да не ударе друга до себе, то нека решавају професори физичког. Кога још интересује здравље деце, важне су паре које стижу у поподневној смени?!?
Svetlana NS
Pre produženog boravka u školi postojala su školska obdaništa. Deca bi dolazila ujutro, doručkovala, prva smena bi potom išla u školu, a druga smena ostajala da pod nadzorom nastavnika radi domaći. Posle toga su bila slobodna za igru. Ručak je bio od 12-13h, deca iz prve smene bi se vraćala u obdanište, ručala i igrala do odlaska kući. Popodnevna smena je išla u školu i posle toga kući. Obdaništa su imala svoju biblioteku, a pred novu godinu su deca sa vaspitačima išla u nabavku igračaka.
Sasa Trajkovic
@ pitanje Bati da li uopšte vidi smisao onoga što je napisao, gužva, preklapanje predmeta, manjak ucionica... milion praktičnih stvari koje komplikuju normalni rad u školi a zarad čega uštede? Dokle će prosvetni radnici da štede tačnije dokle će ova vlast i resorno ministarstvo štedeti na njima... ? Uz ovakav kadar bolje i NE zaslužuju. Još jedna krajnje populistička odluka koja niti će poboljšati uslove rada niti će doneti bolju nastavu ali neko će uštedeti ali na znanju zarad minornih ušteda.
бата
Поштовани колега Саша ,одлично знате да сами просветни радници не доносе одлуке.То је одлука министра,његово образложење,а ја сам описао како то изгледа у стварности.Не видим из чега закључујете да одобравам оваку организацију школе?Школи у којој радим прикључена је још једна школа,па је рад додатно искомпликован.
Preporučujem 2
бата
Радим у школи где је уведен рад у једној смени.Мотив је уштеда-потрошња струје,грејања празних учионица и издавање простора у послеподневним часовима.Зависно од простора и броја ђака није могуће да сви ученици имају наставу од 1. до 6. часа.Настава се распореди у ,рецимо,9 часова,па некад часови трају од3. до 8.,некад од 2. до 7. и сл.Велика је гужва на степеништима,мењају се учионице,у фискултурној сали по 3-4 одељења.Добро је што нема наставе до касно увече.
Muradin Rebronja
Обнављање ђачких кухиња, као простора, је једно а обнављање понуде хране у тим кухињама је друго. Када би се реформисане наше средње угоститељске школе, са главном мисијом да буду у функцији прехране становништва и туриста безбедном, здравом, јефтином и од туриста профитабилном храном, уместо садашње мисије "развоја" кафанско-мензашког пословања и примитивног синдикално-пансионско-пансионског "туризма", онда би те и такве угоститељске школе припремале храну и за те ђаке. "Пракса чини мајсторе".

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja