sreda, 17.07.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:53

Brnabić i Šarčević s nastavnicima o obrazovnom sistemu

sreda, 05.06.2019. u 19:59
(Фото Танјуг)

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević razgovarali su danas sa uspešnim nastavnicima osnovnih i srednjih škola iz Srbije o funkcionisanju aktivnosti u reformi obrazovanja i njihovim predlozima i sugestijama za unapređenje obrazovnog sistema.

Premijerka je rekla da njeni današnji sagovornici utiču na bolju budućnost i da zato i ona i ministar Šarčević žele da čuju njihova iskustva.

„Vaše mišljenje o reformama nam je važno, jer želimo da znate da imate podršku u Vladi Srbije”, rekla je Brnabić nastavnicima i pozvala ih da joj i nakon ovog sastanka dostavljaju predloge i sugestije.

Premijerka je danas razgovarala sa 17 uspešnih nastavnika, a do sada je tokom prethodnih susreta u vladi sa oko stotinu nastavnika razmenila ideje i predloge za unapređenje nastave u osnovnim i srednjim školama u Srbiji.

Šarčević je rekao da je cilj ovakvih susreta da se čuju ideje uspešnih nastavnika o tome u kom pravcu reforma obrazovanja treba da ide i u tom kontekstu naveo da je, pored već formiranih timova u raznim oblastima, u planu i onaj koji će se baviti primerima dobre prakse, prenosi Tanjug.

Govoreći o jednosmenskoj celodnevnoj nastavi Šarčević je naveo da je u 240 školskih ustanova u Srbiji taj sistem već uveden i da otvara brojne mogućnosti, na šta ukazuje i podatak da je čak 50 dodatnih pedagoških sadržaja prijavljeno za takav vid nastave.

Bitka za obrazovanje je veća nego ikada i to je pravi podvig za našu državu, poručio je ministar prosvete i nastavnicima izneo ideje i planove ministarstva koje vodi.

On je poručio da je cilj Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja da motiviše i podstiče takve nastavnike da i dalje šire svoju praksu.

Na sastanku je razgovarano i o radu sa darovitim učenicima i osnivanju novih istraživačkih centara poput Petnice i Tršića, o tome kako da škole „uhvate korak” sa razvojem IT industrije i tehnološkog napretka, ali i o brizi o obrazovanju srpske dece koja žive van Srbije.

Nastavnike koji su bili na razgovoru u Vladi Srbije predložili su rukovodioci u njihovim školama na osnovu rezultata koje su pokazali uvodeći inovativnu praksu, ali i na osnovu rezultata na takmičenjima.


Komentari8
87b24
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

jedna učiteljica
Novinar nam nije objasnio po kom kriterijumu su birani uspešni nastavnici, niti na koji način na osnovu mišljenja sto (ili više stotina ljudi, nema veze, u sistemu osnovnog i srednjeg obrazovanja radi nekoliko desetina hiljada nastavnika) izabranih po nepoznatim kriterijumima mogu da budu merilo uspešnosti ili neuspešnosti reformi? I uopšte, kako možemo znati da li je nešto u ogromnom sistemu kao što je prosveta uspešno ili neuspešno nakon godinu ili dve dana. Nekad, dok je bilo kakvog-takvog reda, reforme su se uvodile kroz oglede koji su trajali po nekoliko godina, a onda su oni koji su radili u tim oglednim odeljenjima/ smerovima/ školama davali mišljenje. Ovo ministarstvo sve lomi preko kolena i uglavnom samo sebe hvali. Situacija u školama je upravo suprotna: učenici imaju po sedam časova dnevno, novi predmeti u gimnazijama rade se na osnovu programa ispisanih na dve stranice, bez udžbenika, obuka nastavnika vrši se u dva dana...
Шуле
Да ли ће неко коначно проговорити о катастрофалном стању у школама.Ових дана се фабрикују ,,Вуковци" који то не заслужују и који девалвирају оне праве узорне ученијке.Толико о бризи о добрим ученицима. Знање је испод сваког нивоа што се покрива обесмишљеним такмичењима.Деца не знају да читају.Молим вас проверите читање у школама. Онај ко не зна да чита не може ни да памти ни да разуме градиво. Као порески обвезник постављам питање ко троши мој динар неодговорно .Докле ћемо расипати људске ресурсе?
милица
Самртни ударац средњим школама биће задат оног тренутка када буду проглашене обавезним.Ђаци нити ће да долазе у школу,нити ће да уче-сви морају да заврше.Привредници ће морати да обучавају раднике ван школе.Памети-лаку ноћ.
Preporučujem 5
Igor
90 % nastavnika i profesora cak i posle 20 godina nemaju pojma kako skola funkcionise.
Јасмина Суботица
Колеге просветни радници, зар стварно немате потребу да се огласите и кажете истину о стању школства у Србији? Зар се не усуђујете да кажете да нас потези просветних власти на челу са Шарчевићем свесно (јер су финансирани споља) гурају у провалују? Зар није видљиво какав јавашлук влада на тржишту уџбеника? Зар не видите шта урадише гимназијама овом идиотском реформом? Уклонили су часне људе из Националног просветног савета (попут професора Липковског) и сада им је само небо граница ...
milan skoric
Bravo Jasmina, bravo.
Preporučujem 3
joks
Реформе у образовању ће нарочито успети, ако министар настави да поставља за директоре лица којима је просветна инспекција нашла низ пропуста, за време претходног директорског мандата.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja