sreda, 20.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 08:43

Radnici u „Fijatu” će raditi „po pozivu”

četvrtak, 13.06.2019. u 20:29
(Фото Б. Карталовић)

KRAGUJEVAC - Predsednik Samostalnog sindikata fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija (FKA) Zoran Marković najavio je da će zaposleni u toj kompaniji u narednom periodu raditi „po pozivu” ali i ocenio da to „ne znači kraj” Fijatove fabrike u Kragujevcu. Marković je za televiziju Kragujevac potvrdio da je poslovodstvo FKA obavestilo zaposlene da je Ministarstvo privrede odobrilo italijanskom proizvođaču da od 17. juna može da upućuje radnike na plaćeno odsustvo do kraja kalendarske godine.

„Radnici će nastaviti da dolaze na posao po pozivu pošto je menadžment kompanije doneo odluku da se vozila proizvode samo u skladu sa potražnjom na svetskom tržištu”, rekao je predsednik sindikata.

Marković je najavio da radnici FKA neće raditi sutra ni u ponedeljak, 17. juna, ali da će od utorka, 18. juna biti pozvani na posao.

„Ovo ne znači kraj Fijatove fabrike i neuporedivo je sa slučajem nekadašnje fabrike 'Zastava automobili'. Tokom plaćenog odsustva radnici će primati 65 odsto zarade od proseka u poslednjih 12 meseci”, kazao je Marković.

On je rekao da su radnici FKA „dosta uplašeni” jer je putem društvenih mreža preneta netačna informacija da Fijat neće raditi do kraja godine.

„Tačno je da u skladu sa zakonom poslodavac ima pravo da pošalje radnike na 45 dana plaćenog odsustva, a Fijat je tražio dodatnih do 87 dana. Proizvodnja će se odvijati prema potražnji”, rekao je Marković.

Upitan da li to znači da će se do početka avgusta, raditi tek dva-tri dana nedeljno, Marković je odgovorio da je to „najgori scenario”.

„Matematički, ako se gleda sa odmorima i državnim praznicima, i ako bi i svih 87 dana bilo plaćenog odsustva, biće 40-ak radnih dana na šest meseci. Ali to je najgori scenario”, kazao je Marković, prenosi Beta.

On je dodao da je „alarm” u fabrici FKA u Kragujevcu „stisnut već godinu i po dana” i da se čeka na novi model koji bi rešio sadašnje probleme.

„Vode se razgovori u pozitivnom smeru i sa predstavnicima Vlade Srbije i kompanije koja ima i želju i nameru da bude stožer razvoja privrede Srbije. Verujem, nadam se da će FKA dugo da radi u Kragujevcu i sa našim narednim pokoljenjima”, rekao je Marković.


Komentari7
22d50
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aleksandar Mihailović
Ako se proizvodnja ugasi krivica je do Vlade Srbije, sve je činila na antipropagandi ovog projekta. Nuđeno je 10.000 automobila Putinu, trebalo je zbog budžeta i same fabrike, a umesto da ličnim primerom utiče i na građane, resori Vlade, pre svega policija, kupuju skoro 1.000 automobila drugog, stranog proizvođačam jer su bili za pivo jeftiniji. Time je "Zastava" osuđena na propast. Reklamiran je i "Mercedes" iz "Ikarbusa" a preplavljeni smo stranim autobusima. Zbog provizija ćemo i to ugasiti.
Aleksandar Mihailović
Ako se proizvodnja ugasi krivica je do Vlade Srbije, sve je činila na antipropagandi ovog projekta. Nuđeno je 10.000 automobila Putinu, trebalo je zbog budžeta i same fabrike, a umesto da ličnim primerom utiče i na građane, resori Vlade, pre svega policija, kupuju skoro 1.000 automobila drugog, stranog proizvođačam jer su bili za pivo jeftiniji. Time je "Zastava" osuđena na propast. Reklamiran je i "Mercedes" iz "Ikarbusa" a preplavljeni smo stranim autobusima. Zbog provizija ćemo i to ugasiti.
Ante Suklepina
Kragujevački radnici na prinudnom odmoru,a našim javnim službama su draži automobili iz nemačke i češke. Nedavno je i grad Beograd od lučio da iznajmljuje automobile za svoje službenike( Škode naravno).
Zoran
Koliki je procenat stanovnistva Srbije koji moze da kupi fiag 500l. Koga vi zajebavate. Pukla zemlja nacisto. Kao kada bi vw pravio automobile koje nemac ne mpze da kupim
Posao
Kao placenici :) U svetu se belezi nagli pad prodaje vozila. Pojedine marke i preko 50%. Mediji cute. Recesija zahvatila i Japan, Kinu, Indiju, Evropu. Sva sladista su puna sa vozilima, projzvodnja staje, a prodaje nema... Ceka se pucanje balona
Beogradjanin Schwabenländle
@ Posao, статистика за Европу 2018 година; ЕУ + 3 %, Француска + 5 %, Италија, + 8 %, Нове ЕУ чланице + 13 %, СВЕТ, + 3.6 %. Такорећи свакодневно видим у немачкој возове пуне нових аутомобила који возе према лукама севера или југа.
Preporučujem 1

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja