nedelja, 25.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:44

Rat ugostitelja zbog lažnih recenzija

Evropski mediji ovih dana pišu o tome na koji način i po kojim cenama mogu da se kupe lažne ocene gostiju, ali i pratioci na „Fejsbuku” i „Instagramu”, kao i lajkovi na objavama restorana
Autor: I. Albunović – J. Anteljponedeljak, 17.06.2019. u 22:28
(Фото Пиксабеј)

Sve je manje onih koji će ući sa ulice u restoran ili klub, a da prethodno nisu proverili recenzije, odnosno komentare i ocene prethodnih gostiju na internetu. One su danas postale najmoćnije oružje vlasnika objekata u borbi protiv konkurencije, pa se mnogi od njih utrkuju u tome ko će dobiti bolje ocene gostiju ili ko će ih više kupiti. Poslednjih dana evropski mediji pišu da su se pojavile informacije o tome na koji način i po kojim cenama mogu da se kupe recenzije. Tako se navodi da se odlične ocene mogu obezbediti i na „Trip Advajzoru”, a na ceni su i pratioci na „Instagramu” i „Fejsbuku” koji mogu da se dobiju sa nekoliko klikova i kreditnom karticom.

Kupovina recenzija se, navode mediji, mogu kupiti preko brojnih veb-stranica koje se bave vim poslom preko interneta. Cene se kreću od tri dolara pa naviše. Tako se navodi i jedan sajt koji ugostiteljima, recimo, nudi 50 odličnih ocena koje bi „ostavili” gosti iz Amerike po ceni od 122 dolara. Pritom, oni bi na zvaničnom sajtu potencijalnog restorana boravili petnaestak dana i ostavljali lažne plaćene ocene, koje bi kasnije privukle i druge da svrate. Isti izvoz navodi da je moguće „kupiti” sto pratilaca na „Instagramu” za samo 2,99 dolara, dok je za hiljadu njih potrebno izdvojiti 12,99 dolara. Mogu se kupiti i lajkovi za ciljanu objavu. Koliko je ova prevara zaživela pokazuju i primeri raznih manipulacija koje se vrte po internetu. Jedna od njih su i grupe na društvenim mrežama koje se po narudžbi otvaraju za određenu temu, a onda članovi međusobno komentarišu različite objave jedni drugima i na taj način obezbeđuju bolju vidljivost na internetu.

Ukoliko nisu plaćene, ovakve ocene i recenzije zaista mogu da pomognu gostima da se upoznaju sa nekim restoranom ili drugim ugostiteljskim objektom pre nego što ga posete. Međutim, problem je kada se otvori neki novi objekat i za nekoliko dana dobije na desetine odličnih ocena i izbije na vrh ponude u nekom gradu, dok oni koji se pošteno bore za svoje mesto na tržištu plaćaju ceh tuđeg prevarnog poslovanja.

Kako je „Politika” već pisala, Američka savezna komisija za trgovinu objavila je u martu da je podnela tužbu protiv kompanije koja je plaćala lažne kritike na poznatim sajtovima. Tim povodom, istragu je provela i redakcija En-Bi-Si njuza koja je pronašla na hiljade lažnih recenzija ili iskustava sa kompanijama koje nikada nisu ni radile, a imaju mnogo pozitivnih komentara navodnih korisnika.

Oni su na „Fejsbuku” registrovali stranicu posvećenu uređenju bašte i platili 168 dolara raznim sajtovima koji su im obećali da će objaviti pozitivne kritike o njima i na taj način izreklamirati usluge koje nude. U roku od 24 sata lažna stranica En-Bi-Si njuza imala je 999 lajkova i nekoliko dana nakon toga više od 600 recenzija sa pet zvezdica. Pozitivne kritike su, kako navode, očigledno stizale sa lažnih naloga na „Fejsbuku” iz svih delova sveta, a sadržale su, uglavnom, generičke opise iskustava kao što su „stvarno efikasno urađen posao” ili „vrlo ljubazno, preporučujem firmu”.

Istraga En-Bi-Si njuza nije stala na primeru sa „Fejsbuka”. Oni su razotkrili na hiljade ovakvih lažnih kritika na najposećenijim sajtovima. Pronalazili su ih najčešće tako što se iza fotografija onih koji pišu utiske nalaze poznati glumci i pevači ili su profili otvoreni kao lažni na poznate ličnosti. Vlasnik sajta koji se bavi prevarama na internetu i zastupanjem potrošača koji su prevareni izjavio je za ovu televiziju da je uobičajeno da lažni recezenti slike slavnih koriste slučajno tokom registracije naloga i povezivanja sa pretragom na „Guglu”.


Komentari6
4f2ff
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

dušan
Stvarno neznam u čemu je problem ? U mestu u kome živim ima bar 20 picerija i desetak banaka i restorana a mesto nema ni 20,000 stanovnika . Tačno je da na internetu neki imaju više a neki manje sledbenika ali niko zbog toga nije zatvorio niti se obogatio a niko ne brani mušterijama da pazare tamo gde im se prohte. A da ne govorimo o ukusima kad je hrana u pitanju !
Дом престарелых
Koristim google recenzije. Prvo proverim broj komentara i datum postavljanja. Ako ih ima 7 -8 i sve u stilu - fantastično, sjajno, i sve pre, recimo, godinu dana, to su rodbina i prijatelji. Kada vidim slabu ocenu sa obrazloženjem vidim mane mesta. Generalno, lokalni vodiči sa dosta recenzija imaju prednost nad onima koji imaju 1 -2 recenzije. Za fejs znam da se kupuju komentari.
Milan R
Жао ми је искрено, али време деведесетих када је постојао само један мотел Предојане пристојне хране и умерених цена је прошло. Пре уласка у ресторан увек прочитам рецензије на интернету, а некад због њих и одустанем. Ботовске се увек лако провале.
Miomir Maksimcev
Sve je pocelo sa Uberom. Poveli su kampanju protiv taksija laznim optuzbama. Sada to radi i KarGo. Placenici ponavljaju iste lazi u vidu komentara i recenzija precutkujuci da KarGo radi bez odgovarajucih dozvola, piratski. Stvar je mnogo ozbiljnija. U nju je ukljucen i Gugl. Gugl je, u vreme dok sam na njemu oglasavao, postao akcionar konkurentske kompanije Uber. I dalje su od mene ocekivali da placam oglasavanje na Guglu. Kao konkurisati Guglu na Guglu?
Sale
Realno klasičnom taksiju nisu ni potrebne nikakve lažne optužbe, jer su taksisti toliko iskompromitovali sami sebe i svoju delatnost, da su građani jedva dočekali neku alternativu. Dok je klasična taksi delatnost imala apsolutni monopol, taksi udruženjima nije padalo napamet da se obračunaju sa lopovlukom, bahatošću, primitivizmom, a često i agresijom u svojim redovima. Sada kada je vreme monopola prohujalo sada su im drugi krivi. Bolje i nelegalan CrgGo nego legalan taksi manopol.
Preporučujem 52

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja