nedelja, 22.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:20
LETNjI RED VOŽNjE U JAVNOM PREVOZU

Od subote 350 vozila manje na ulicama

Na saobraćajnicama će u toku špiceva biti ukupno 1.035 autobusa, trolejbusa i tramvaja, a van špiceva njih 876. – Subotom će putnici moći da računaju na 716, a nedeljom na 662 ova prevozna sredstva
Autor: Dejan Aleksićsreda, 19.06.2019. u 10:05
(Фото Р. Крстинић)

Žitelji prestonice, koji zbog posla ili drugih obaveza i u toku leta ostaju u glavnom gradu, moraće da budu vrlo strpljivi na stanicama javnog prevoza. Letnji red vožnje, koji podrazumeva i manje autobusa, trolejbusa i tramvaja na ulicama, kako saznajemo, stupa na snagu u subotu i trajaće do 1. septembra.

U toku ovog reda vožnje na gradskim ulicama saobraćaće ukupno 1.035 vozila u špicevima (918 autobusa, 89 tramvaja, 24 trolejbusa i četiri elektrobusa), dok će van špiceva biti 876 vozila (781 autobus, 67 tramvaja, 24 trolejbusa i četiri elektrobusa). To znači da će u špicevima, u odnosu na zimski red vožnje, biti oko 340 vozila manje, a van špiceva oko 240 manje. Ipak, u poređenju sa prošlim letom na ulicama će biti neznatno manje javnih vozila.

Subotom će ulicama krstariti 716 vozila (637 autobusa, 55 tramvaja, 20 trolejbusa i četiri elektrobusa), dok će nedeljom biti 662 (583 autobusa, 55 tramvaja, 20 trolejbusa i četiri elektrobusa), odnosno 145 vozila manje subotom i 100 manje nedeljom nego do sada.

– Period primene letnjeg reda vožnje, u skladu sa višegodišnjom praksom, poklapa se sa periodom letnjeg školskog raspusta. Zbog velikih infrastrukturnih radova, pojedine tramvajske i trolejbuske linije ne mogu da saobraćaju u toku leta, ali da bi se putnicima omogućio što kvalitetniji prevoz i u okolini radova, Sekretarijat za javni prevoz uspostavio je nove linije i neće u toku leta redukovati pojedine linije koje saobraćaju u neposrednoj blizini zone radova – navode za naš list u Sekretarijatu za javni prevoz.

Ove godine u toku letnjeg režima putnici neće moći da računaju na tramvaje 5 i 10 zbog radova na potezu od Ruzveltove do zoo vrta, ali bi od jula na šine, i to preko Mosta na Adi, trebalo da se vrate već duže ukinuti tramvaji na liniji 13. Osim toga, umesto tramvaja 5 od SRC „Milan Gale Muškatirović” do Vukovog spomenika saobraća privremeni autobus 5A, a na ostatku trase redovne „petice” pojačane su tramvajske linije 6 i 14. Tako bar tvrde nadležni, jer putnici koji koriste liniju 14, poslednjih dana, ističu da razlike u broju polazaka na ovoj liniji nema.

Ipak, najdrastičnija razlika u broju vozila u odnosu na zimski red vožnje, ali i poređenju sa prošlogodišnjem letnjim redom, osetiće se na trolejbuskim linijama. Zbog radova na Trgu republike već duže su ukinuti trolejbusi 19, 28 i 41, a od subote će biti ukinuti i trolejbusi čija je trasa od aprila skraćena do Slavije. Kako su prethodnih dana ukazali nadležni, od subote do 1. septembra trolejbusi 21L, 22L i 29L, ali i autobus 22A biće ukinuti, a umesto njih će saobraćati autobusi 21A (Trg Slavija – Učiteljsko naselje), 22A (Trg Slavija – Kruševačka) i 29A (Palata „Albanija” – Medaković 3). To u praksi znači da će od vikenda jedina trolejbuska linija u gradu biti trolejbus 40 od Zvezdare do Banjice 2.

Vikendom sezonske linije do Ade i Avale

U toku letnjeg reda vožnje i ove godine, kao i prethodnih, biće uspostavljeno pet linija do Ade Ciganlije. Beogradsko more vikendom će biti povezano sa Vidikovcem, zemunskim Kejom oslobođenja, Konjarnikom, Mirijevom i Bežanijskom kosom.

– Ova vozila saobraćaće kada su povoljni vremenski uslovi, a kada budu bili loši, odnosno kada je značajno smanjen broj posetilaca na Adi, linije neće biti u funkciji – kažu u Sekretarijatu za javni prevoz.

O tome će, kao i prethodnih godina, prevoznike obaveštavati dežurni dispečer Operativno-komandnog centra Sekretarijata za javni prevoz.

Kao i prošle godine sve do septembra, vikendom saobraća i „četiristotka” od Voždovca do vrha Avale.


Komentari6
2e826
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Gordana
Čim počne raspust i GSP i Lasta počnu baš propisno da "terorišu" putnike. Niti smo svi deca i đaci, niti smo raspušteni. To stvarno nema smisla i veliki je bezobrazluk da ne možemo normalno da odemo na posao, a o težini povratka sa posla da i ne govorim. Da li iko od gradskih čelnika misli o tome?!
Даре
"Ипак, у поређењу са прошлим летом на улицама ће бити незнатно мање јавних возила" Svakog leta sve manje vozila, verovatno zato što zbog "boljeg" standarda i manje nezaposlenosti ljudi sve masovnije idu, a bogami i duže ostaju na letovanju.
Јованка Вождовчанка
Коментари путника за трам. линију бр. 14 су тачни. Данас сам код Франша, чекала трамвај за Вождовац од 12,40-13 сати. У први који је наишао није могло да се уђе, па су путници, углавном, претрчавали на аутобус 33, где су свака кола била, баш, добро попуњена. Али зато код Арене, аутобуси бр. 17 и 18 шибају на 5-7 мин, слабо, или полупопуњени. Из искуства знам да је тако и на трам. линији бр. 7. Дакле, проблем је у томе што Секретаријат за саобраћај неке линије фаворизује на терет других.
Mihailo Vuković
U vreme relativno najbolje organizovanog gradskog prevoza , u Beogradu je saobraćalo 1280 vozila . Mnoštvo vozila se u međuvremenu raspalo pa je rashodovano i nije zamenjeno novim . Tako je i došlo do ovako nepodnošljivog stanja u prevozu građana . I sada se još umanjuje i tako nedovoljan broj vozila . Trebalo bi zakonom obavezati gradske činovnike da se i oni voze u ovim dušegupkama .
Vicer
Ne znam o kakvim redukcijama je rec ali je prevoz zbog brojnih premestenih, ukinutih i desetkovanih linija tako slab, da se postavlja pitanje da li gsp kao javni servis, bez obzira sta rade privatnici, jos uvek ispunjavu svrhu zbog koje postoji i da li rukovodstbo opravdava poverenje gradjana. Tuga i jad.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja