nedelja, 22.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:24

Vožnja električnih trotineta biće regulisana zakonom

Predlog Agencije za bezbednost saobraćaja jeste da ovo prevoznom sredstvo ide trotoarom, ako se kreće do šest kilometara na sat, a ako je brže, da ide biciklističkom stazom
četvrtak, 20.06.2019. u 15:50
(Фото Н. Тркља)

Počela je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji će, između ostalog, regulisati i vožnju električnih trotineta pošto ih sve više ima na našim ulicama, a pojedini mogu da razviju brzinu i do 40 kilometara na sat, rečeno je danas Tanjugu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

„Živimo u vremenu kada tehnološka dostignuća brzo stižu jedna drugu i masovnost električnih trotineta iznenadila je građane i zakonodavstvo ne samo kod nas, već i širom Evrope i sveta”, rekla je direktorka Agencije Jasmina Milošević.

Tako u Francuskoj, dodaje, već drugi put menjaju zakonsku regulativu zbog masovnosti električnih trotineta i zato što ih sve više ima na trotoarima.

Kada je reč o u Srbiji, Milošević navodi da je radna grupa već angažovana na izradi novog Zakonu o bezbednosti u saobraćaju i očekuje se da će sledeće godine početi i njegova primena.

Milošević ističe da se električni trotineti razlikuju i po tome što neki mogu da razviju brzinu do 15 kilometara na sat, a neki i do 40 km na sat.

„Moja preporuka, na osnovu razgovora i sa MUP-om, jeste da dok se zakonski ne regulišu električni trotineti, da se oni kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike šest kilometara na sat. To je jedini način da ne ugroze pešake”, naglasila je ona.

Prema njenim rečima, Agencija za sada zastupa stav da naredne godine, kada stupi zakon na snagu, da električni trotineti budu svrstani u takvu kategoriju da im se omogući da idu trotoarom ako se kreću do šest km na sat, odnosno ako se radi o bržim trotinetima – da idu biciklističkim stazama.

Prema podacima Agencije, u Holandiji za električne trotinete su propisane registarske tablice, a uslov za upravljanje je starost vozača od najmanje 16 godina, vozačka dozvola i obavezno nošenje kacige za one koji mogu da razviju brzinu već od 25 kilometara na sat.

U Belgiji i Sloveniji, na primer, dozvoljeno je kretanje električnih trotineta trotoarom. U Sloveniji je kazna, ako su u javnom saobraćaju, čak 500 evra, rekla je Milošević Tanjugu.

U Belgiji električni trotineti će prema novom zakonu moći da se kreću 25 umesto 18 kilometara na sat po biciklističkoj stazi, a na trotoaru šest kilometara na sat. Ako nema trotoara moći će da se kreću desnom stranom puta bliže trotoaru.

U Austriji električni trotineti koriste površine koje koriste i bicikli, a korišćenje trotoara biće zabranjeno.

U Španiji upotreba električnih trotineta nije bila zakonom posebno definisana i sada se radi na izmeni zakona, a ako dođe do saobraćajne nezgode oni se izjednačavaju sa biciklima.

U Nemačkoj je predviđena maksimalna brzina malih električnih vozila do 20 kilometara na sat, vožnja biciklističkom stazom ili putem gde nema biciklističke staze, dok korišćenje trotoara nije dozvoljeno.

Milošević upozorava da je pred nama letnja sezona ili tzv. sezona tranzitnih putnika i da od svih saobraćajnih nezgoda u toku godine gotovo 40 odsto se dogodi upravo u letnjim mesecima.

Ove godine zaključno sa 12. junom, u odnosu na isti datum prošle godine, u Srbiji je bilo za 300 saobraćajnih nezgoda manje, 11 odsto manje poginulih i gotovo 1.000 ljudi je manje povređeno.

Upozorila je da je najčešći uzrok nezgoda u letnjim mesecima umor vozača i najavila da će Agencija već sledeće nedelje započeti kampanju „Vozi odmoran” u saradnji sa MUP-om Srbije.


Komentari10
1b466
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bedžović
Sve bi to bilo uistinu lepo kada bi imali više od 5% biciklističkih staza u gradu Beogradu. Ne može skupština da usvoji neki zakon ako nema uslova (staza) za njegovo ispunjenje.
neko se pravi blesav
ulaskom na internet moze se doznati maksimalna brizina pomenutih vozila.ja sam procitao da neki idu i do 80 km/h .takodje da je pesacka brzina 4 a setacka verovatno manja od toga.6 km/h je takozvani "usiljeni mars".takodje kaze da su tzv. trotineti vozila koja se krecu na motorni pogon (elektromotor-sto imaju i mnogi savremeni automobili).sad ne znam sta jos treba pa da se ustanovi da se radi o motornim vozilima koja se po zakonu krecu po kolovozu i podlezu obaveznoj registraciji...?
debil
ne seri
Preporučujem 1
Ема
"У Аустрији електрични тротинети користе површине које користе и бицикли, а коришћење тротоара биће забрањено." Једино логично!
Maja
Kojom biciklističkom stazom? Gradska vlast izgleda nije čula da tako nešto postoji svuda u EU. Sramota!
dragan
Kazite lepo da je cela sustina da drzava opet na neki nacin uzme jos novca od gradjana,a naravno pod plastom borbe za bezbednost ili sta vec. Videli da ljudi masovno kuuju pa ajd i oni da zavuku ruku po navici

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja