ponedeljak, 13.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 21.06.2019. u 18:00 Snežana Kovačević

Novosađani još dugo bez voza do Beograda

Povratna vozna karta stajala je 460 dinara, dok autobuska u jednom smeru u proseku košta oko 700 dinara. – Najskuplji je prevoz automobilom – za benzin i putarinu, uskoro 12 odsto veću, potrebno je izdvojiti oko 2.500 dinara
Возови више не иду преко „новог Жежеља”, тек изграђеног железничко-друмског моста (Фото С. Ковачевић)

Novi Sad – Novosađani su na duge staze ostali bez vozova do Beograda, a to je uvek bio najjeftiniji prevoz putnika. Železnička linija ukinuta je između Novog Sada i Beograda od februara zbog izgradnje brze pruge.

Vozovi će ponovo tuda ići tek, kako se najavljuje, krajem 2021. godine. Doskoro su i Beograđani mogli da za 460 dinara vozom dođu do Novog Sada i vrate se nazad. Za taj novac prevoza više nema. Drumski je znatno skuplji, a od prvog jula stiže i povećanje putarine.

Brza pruga, koja će se graditi i dalje prema granici na severu, pravi se iz ruskog kredita, a trenutno su obimni radovi kod Čortanovaca, gde se na gradilištu kilometarskih razmera diže vijadukt i buše dva tunela. Zbog toga vozovi više ne idu ni preko „novog Žeželja”, tek izgrađenog železničko-drumskog mosta u Novom Sadu, na čiji završetak se godinama čekalo. Preko njega su prelazili devet meseci.

Putnicima na relaciji Novi Sad – Beograd preostalo je da putuju automobilom ili autobusom, a uskoro i uz 12 odsto veće putarine. Ova naknada će za automobil koštati 235 dinara umesto 210. U oba smera, vozač će plaćati 50 dinara više nego pre, koliko recimo košta vekna hleba, ili bakšiš u kafiću, zavisi iz kog ugla se gleda.

Najskuplji je prevoz automobilom, a da bi auto-putem iz Novog Sada putnik na ovaj način stigao u Beograd, i nazad, potrebno mu je oko 2.500 dinara. Preciznija računica zavisi od potrošnje goriva.

Na Međumesnoj autobuskoj stanici u Novom Sadu kažu da karta za auto-put do Beograda sada košta u proseku 700 dinara, tako da je u oba smera oko 1.400 dinara. Najjeftinija košta 460 dinara u jednom smeru, ali su polasci po toj ceni samo dvaput dnevno.

Nema dileme da će putarina povećati i troškove autobuskog prevoza, te da dolazi kao „so na ranu” putnika koji preživljavaju „silne peripetije” u železničkom saobraćaju nakon izmeštanja beogradske stanice iz centra grada.

Osim vozova, novi drumsko-železnički most čeka i svoj naziv, a poslednju inicijativu podeo je gradski odbor LSV-a koji predlaže da to bude most 23. oktobra, povodom 75 godina od oslobođenja Novog Sada.

Na pitanje o prekidu železničke linije koja obuhvata i novi most, potpredsednica ovog odbora Maja Sedlarević, odbornica u Novom Sadu i poslanica u Skupštini Vojvodine, kaže da je bila neprijatno iznenađena time što vozovi tuda godinama neće ići.

„I sama sam kao studentkinja putovala vozom u Beograd, tako da znam koliko železnica znači naročito za studente”, kaže Sedlarevićeva za naš list. Ali jedina adresa da se to pitanje razmotri, smatra, jesu „Železnice Srbije” i ministarstvo za saobraćaj, ali i lokalne samouprave, dodaje, koje bi možda pokrenulo odgovarajući program subvencija.

Komentari15
82a3a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Igor
Ako Vojvodina bude nezavisna i Liman ce biti nezavistan od Vojvodine pa ces da spremas pasos!
Beogradjanin Schwabenländle
Просто је невероватно колико мало знају, или боље речено ништа не знају. Најбоље и наједноставније земљиште за изградњу пруге, нигде брда, само две реке, нема гранита. Нема вајде причати, жао ми је људи, али може бити и " нешто иза брда", како написа Иштван. Зато се вероватно све стране творнице и граде у Војводини, а не у ужој Србији.
Istvan
Vojvodina će ubrzo biti nezavisna država pa joj voz do Beograda ni ne treba.
Vlada
Vec su ukinute veze Vrsac-Temisvar, nema vise turista koji koriste voz za obilazak Srbije i dalje... i linija bivseg Beovoza, Pancevo -Beograd, a grad na Tamisu lezi sa obe strane pruge sa cetiri stajalista Beovoza, grad koji vredi obici kao turista da ne govorimo da su nas sve nagurali u autobuse i jos kukaju kako im lose ide. Kada ne koristimo ono sto imamo zasto se zalimo i trazimo donacije i kredite?
Marko Nikolić
Ostatak teksta iz štampanog izdanja Politike: Inicijativa za dotacije putnicima koji su primorani da plaćaju više Bar dok se ne uspostavi železnički saobraćaj, putarina ne bi trebalo da se naplaćuje duž ukinutih pruga, smatra novosadski odbor DSS-a. Stranka je vanparlamentarna i mimo veće medijske pažnje, ali je nedavno postavila zanimljivo pitanje i o dotacijama putnicima koji su posle prekida železničke linije prinuđeni da plaćaju više. Neophodno je da se stanovništvu omogući ekonomski prihvat
Kostadin
Od kraja II s. rata do danas sprovodi se negativna selekcija i to u svim sektorima života i rada. Partija, a posle i partije su nas urnisale i ojadile do maksimuma. U željeznici, koja je uvek bila država u državi, su prenjačili u nesposobnim kadrovima , dupliranjem zaposlenih od potrebnog broja i mnogobrojnim aferama. Setite se samo Dragoljuba Simonovića, bivšeg direktora "Železnica Srbije" pa onda Bivšeg direktora železnica Milanko Šarančića.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja