nedelja, 20.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:41

Opstanak i održivost medija samo na mobilnim platformama

utorak, 25.06.2019. u 13:52
(Фото Пиксабеј)

Ukoliko žele da opstanu i budu održivi, mediji moraju da budu prisutni na mobilnim platformama pošto se čitav medijski 'univerzum' širi na digitalnu platformu, izjavila je danas Mišel Foster iz organizacije Newsagain na konferenciji „Media talks” koja se danas i sutra održava Beogradu u organizaciji USAID-ovog projekta jačanja okruženja za održivost medija.

Fosterova je istakla da je za većinu današnjih mejnstrim medija izazov to što publika, odnosno čitaoci i gledaoci, prelaze na digitalne platforme preko kojih konzumiraju medijski sadržaj.

„Linearna televizija 'umire', a doba velikih ekrana je prošlo. Mobilni telefoni menjaju ne samo naše navike, već i našu anatomiju i postaju glavni izvor informisanja”, ukazala je Mišel Foster i dodala da Newsagain posluje u više od 30 zemalja sveta u kojima pomaže medijskim kućama da postignu održivost.

Ona je navela da u savremenom dobu digitalni mediji „jedu” sve ostale zbog čega je, kaže, neophodno da štampani i elektronski mediji budu prisutni i na mobilnim platformama.

Ocenila je da su Fejsbuk i Gugl doveli do najvećih promena i da oglašivači danas idu za publikom tako da digitalni oglasi, ukazala je, čine 50 odsto ukupnog oglašavanja, dok trećina oglasa u 2019. godini ide upravo preko mobilnih aplikacija.

„Ranije se polovina prihoda od oglašavanja nije koristila kako treba, ali oglašivači danas mogu da prate koliko je puta neko kliknuo na baner tako mediji treba da imaju i 'online' verzije”, rekla je Mišel Foster, navodeći da Gugl kroz oglase ubira više od 100 milijardi dolara godišnje, javlja Tanjug.

U cilju jačanja okruženja za održivost medija, predložila je medijskim kućama da koriste potkast i komuniciraju sa svojom publikom navodeći „Njujork tajms” kao dobar primer.

„'Njujork tajms' to uspešno koristi i svako jutro objavljuje potkast”, rekla je Fosterova.

Takođe, preporučila je medijima da što više koriste Gugl analitiku kako bi saznali šta publiku najviše zanima, kao i da redovno osvežavaju svoje internet prezentacije, objavljuju sadržaje na Tviteru...

Lokalnim medijima predložila je da se detaljno i sadržajno bave temama i problemima lokalnih zajednica i da to iskoriste kao prednost u odnosu na nacionalne i regionalne medije.

„Živimo u svetu 'gladi' za vestima. Uočili smo da je veliki broj kablovskih i satelitskih kanala na kojima su najgledaniji zabavni sadržaji, što negativno utiče na lokalne medije jer nemaju budžete niti višemilionske produkcije za proizvodnju takvih programa”, rekla je Fosterova.

Istakla je da su slobodni mediji i slobodno medijsko izeštavanje ključni za demokratska društva i istovremeno primetila da se mediji sve više koriste u propagandne svrhe.

„To je najprisutnije u Rusiji gde je od 2015. godine Kremlj napravio seriju propagandnih poruka”, ocenila je Mišel Foster.

Dodala je da je propaganda u bliskoistočnim zemljama dovela do opadanja poverenja u medije, sve češćih slučajeva nasilja nad novinarima, pa čak i do ubistava.


Komentari1
54cc4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bosa S
A lazne vesti koje je spinovala US nije dovelo do gubitka poverenja?! Dovelo je do ratova, bombardovanja i jos uvek to rade. Ne mogu da vjerujem dokle ide Rusofobija. Propagandi materijal je jedno, lazne vesti nesto drugo.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja