subota, 31.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 03.07.2019. u 08:36 Dejan Aleksić

Kod privatnika klima hladi, u autobusima GSP-a – kako koja

Sva vozila koja imaju ispravne uređaje biće obeležena nalepnicama. – Dat nalog GSP-u da se red vožnje uskladi tako da na svaka četiri vozila na određenoj liniji ne bude više od jednog koje nema ispravan klima-uređaj
На појединим линијама возе аутобуси који уопште немају клима уређаје (Фото А. Васиљевић)

Pretnje nadležnih da kreću rigorozne kontrole rada klima u javnom prevozu, ali i da slede drakonske kazne za prevoznike koji ih ne uključuju izgleda da su već juče urodile plodom. Reporteri „Politike” provozali su se autobusima privatnih prevoznika i GSP-a. Na osnovu prvog utiska, čini se da su to privatnici. Klime u većini njihovih autobusa juče su radile jače nego ikada. Na slučajnom uzorku u različitim delovima grada, naši reporteri su, kao i ostali putnici, uživali u prijatnoj vožnji na linijama 25, 26, 33, 39, 48, 511... Kako ne bi ispalo da je sreća, odlučili smo da sačekamo nekoliko autobusa na istoj liniji i izbor je pao na liniju 26. U sva tri autobusa koja su naišla u razmaku od desetak minuta klima je radila. Jedina razlika bila je u jačini – hladnije je bilo u autobusima sa manje putnika.

I putnici su svoj deo posla juče uradili kako treba. Pošto su klime radile, nije bilo otvaranja prozora.

Na taj manevar ipak su morali da se odluče putnici koji su koristili vozila GSP-a. Dok je na pojedinim linijama, kao što su 40, 77 ili EKO1, hladilo „za medalju”, u drugim vozilima najvećeg gradskog prevoznika bilo je kao u kotlu. Na takvo iskustvo i juče su se žalili putnici na linijama 27, 29, 31, 65, 67... I tu nije reč samo o starim GSP-ovim autobusima i tramvajima koji nemaju klime, već i o relativno novim autobusima koji klimu imaju poput „solarisa”.

Deo građana koji nemaju izbora i uglavnom se voze GSP-ovim vozilima juče su negodovali pitajući se da li to nadležni, iako su zapretili rigoroznim kontrolama, gledaju kroz prste najvećem prestoničkom prevozniku.

Kako za naš list podsećaju iz Sekretarijata za javni prevoz, Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada propisano je da „vozila u obavljanju linijskog prevoza u letnjem periodu moraju biti provetrena, odnosno kada je spoljna temperatura iznad 25 stepeni Celzijusa moraju biti rashlađena, ukoliko poseduju sistem rashlađivanja”.

– U skladu sa tim, vozila GSP-a koja nemaju ugrađen klima-uređaj neće biti predmet kontrole ispravnosti rada ovih uređaja. Pre svega se misli na tramvaje u koje nije moguće ugraditi ih, kao i na autobuse koji će biti isključeni iz saobraćaja posle kupovine 244 vozila u toku ove godine, ali će kod njih biti obavljana kontrola koja se tiče nošenja uniforme i čistoće vozila – preciziraju u sekretarijatu dodajući da se u svim ostalim autobusima GSP-a kontroliše ispravnost i rad klima-uređaja.

– U skladu sa potpisanim ugovorima, prevoznicima se naplaćuje ugovorna kazna od 20.000 dinara za svaku nepravilnost uočenu u svakoj kontroli. Ista odredba prisutna je u ugovoru sa GSP „Beograd”, kao i u ugovorima potpisanim sa privatnim prevoznicima, pa će se na isti način kažnjavati nepravilnosti kod svih prevoznika – kažu u sekretarijatu.

Kontrole će se obavljati kontinuirano u toku godine, a akcenat će biti na adekvatnoj upotrebi klima-uređaja leti i sistema za grejanje zimi. Provere mogu da zadese bilo koje javno vozilo jer će se sprovoditi po sistemu slučajnog uzorka i na osnovu prijava građana.

Kako je juče precizirao sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević, sa GSP-om je situacija drugačija zbog lošijeg voznog parka, ali očekuje da će do 10. jula na ulicama biti 434 GSP-ova vozila sa ispravnim klimama, što je oko 75 odsto od ukupnog broja onih koja saobraćaju u toku leta.    
– Do tog roka sva vozila koja imaju ispravne klima-uređaje biće obeležena nalepnicama da bi građani bili informisani. Dali smo nalog GSP-u da se red vožnje uskladi na taj način da na svaka četiri vozila na određenoj liniji ne bude više od jednog koje nema ispravnu klimu – kazao je Vasiljević.

Otkako su krenule žalbe građana i oštrija reakcija nadležnih, obznanjeno je da neke od klima ne rade zbog štednje goriva. Obelodanjeno je i da pojedini rashladni uređaji u nekim autobusima GSP-a ne rade jer fale delovi. Zašto u susret letu delovi nisu na vreme nabavljeni i klime nisu na vreme popravljene, ali i koja tačno vozila najvećeg prevoznika uopšte nemaju sistem za rashlađivanje, u GSP-u nisu bili raspoloženi da odgovore. 

Komentari9
a78b1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Глас разума
негде сам прочитао да до новембра сви морају да иамју климе. Ако није могуће пре, требало би обавезати превознике без ових уређаја да не затварају врата током вожње да тако што више свежег и колико толико расхлађеног ваздуха уђе у аутобус.
L'enfant terrible
Meni je samo jako interesantno zašto se baš sad javlja hajka na autobuse bez klime. Toga je oduvek bilo, a i biće ponovo, samo kad prođe plan koji treba da se ostvari. Da li je opravdanje kupovine novih autobusa, ili šurak drži firmu za ugradnju klima uređaja, nisam pametna...
Београђанин
Наравно, класична прича. Приватне фирме морају да прате апсолутно сва правила док они који су у државном власништву могу како хоће и нико не сноси било какве последице за своја (не)дела. То је наравно јер су државне фирме и установе пуне неспособних људи који су ту дошли преко везе ... док способни млади одлазе у Немачку, Аустрију, Норвешку...
МP
...iscrtati strelice što jasno i vidljivo označavaju smer kretanja kroz vozilo pa ako i to ne pomogne da kontrolori naplaćuju kaznu analogno nepropisnom parkiranju. Nije se deo ovih "od preko" (iz EU) rodio kultivisan i disciplinovan već kaznama "usmeravao" ka uljudnom ponašanju pa bi taj "pelcer" napokon mogao i ovde da se primi.
MP
nastavak -radi se o grupisanju i "gužvanju" putnika na srednjem ulazu dok je ostatak prostora u autobusima potpuno prazan tj dostupan za normalno stajanje. Najveći broj tih "načičkanih" ne silazi na prvoj stanici već telefonira, služa muziku ili tu stoji "zakovan" iz samo njima poznatih razloga. Putnicima mkoji silaze ili se nevoljno pomeraju ili kao hipnotisani pilje u iste valjda začuđeni šta ima neko da silazi pre "njihove" stanice? Elem za takve nevične korišćenju javnog gradskog prevoza...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja