četvrtak, 22.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05

Aviokompanije gube 25 miliona torbi godišnje, nove mere

petak, 05.07.2019. u 20:33
(Фото ЕПА / BARBARA WALTON)

Svake godine na svetskim aerodromima zagube se desetine miliona komada prtljaga. Avionska industrija tvrdi da je uznapredovala u čuvanju prtljaga, delimično zbog unapređene tehnologije njegovog praćenja. „Sita”, međunarodna IT podrška industriji koja nadgleda globalno rukovanje prtljagom, kaže da je ukupan broj „zaturenih” torbi opao sa 46,9 miliona 2007. godine na 24,8 miliona 2018. godine, i to u periodu kad se ukupan broj avionskih putnika skoro udvostručio.

U „Siti” kažu da je investiranje u tehnologiju praćenja počelo da se isplaćuje, prenosi Bi-Bi-Si na srpskom.

Na primer, američka avio kompanija Delta uvrstila je sićušno obeležje RFID (identifikacija radijskom frekvencijom) u poznatu barkod etiketu koja se lepi oko drške torbe.

To znači da svaku torbu mašine mogu automatski da očitaju dok se ona probija kroz aerodromski sistem.

(Foto EPA / WU HONG)

Zalutale torbe mogu da se primete mnogo lakše preko centralnog sistema za nadgledanje.

Delta sada tvrdi da rukuje sa 99,9 odsto torbi svojih mušterija „savršeno”, a druge avio kompanije takođe uvode RFID obeležja i mobilne čitače za rukovaoce prtljagom.

Međutim, 25 miliona torbi - od ukupno 4,3 milijarde - i dalje svake godine završi na pogrešnom mestu ili se zagubi , a u polovini slučajeva to se dešava zbog problema prilikom presedanja na druge letove.

Iz Site objašnjavaju da odloženi letovi imaju domino efekat - torba prosto ne stigne na vreme do leta na koji putnik preseda.

Značajan deo nestalih torbi otpada na putnike ili rukovaoce koji su prosto pokupili pogrešnu.

Još jedan važan faktor može da bude i složenost sistema rukovanja, pošto na nekim aerodromima, avio kompanije upošljavaju vlastite rukovaoce, dok su na drugim rukovaoci nezavisni i rade pod ugovorom za više avio-kompanija odjednom.

Standard Međunarodnog udruženja za avio saobraćaj za kodiranje informacija o prtljagu (IATA) datira još iz 1989. godine. A sistem obeležavanja barkodom postoji od pedesetih.

Na nekim manjim aerodromima, čak se ni te etikete još rutinski ne očitavaju niti se očitavaju barkodovi.

IATA je prošle godine donela novu regulativu, Rezoluciju 753, sa ciljem da natera avio kompanije i aerodrome da povedu malo više računa o prtljagu.

(Foto EPA / LENNART PREISS)

Sada mora da se potvrdi da su torbe prisutne i prave na nekoliko ključnih tačaka tokom putovanja, uključujući utovar u avion i ulazak u sistem presedanja na aerodromima, objašnjava Endrju Prajs iz IATA, prenosi Tanjug.

Prošlog meseca Organizacija je izglasala i podršku uvođenju RFID obeležavanja svuda, što je potez kojim bi mogle da se uštede tri milijarde dolara, čak i nakon što se uračunaju troškovi uvođenja nove opreme i sistema nadgledanja, s obzirom na to da pronalaženje zaturenih torbi, a potom njihovo slanje nezadovoljnim mušterijama košta mnogo vremena i novca.


Komentari5
add9f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mar
Mjere pokreću osiguranja jer za izgubljeni prtljag moraju plaćati naknadu oštećenom.
bager
Resenje za smanjenje izgubljenih torbi i prtljage kod presedanja je ,,kontejner ,,ujedno sluzi i kao zastita u slucaju podmetanja i skrivanja eksploziva,,manji ili veci kontejneri se ne gube pa ni prtljaga u njima,,radio sam na aerodromu i upoznat sam sa tim detaljima,,dosta je teze pratiti osoblje koje radi na i sa prtljagom do kontejnera,,jer to isto osoblje krade iz torbi i kufera,,bez obzira na kamere ,,ili ih je malo ili nisu svuda postavljene.
Pecko Beli
Najsigurnije, je obavljanje identifikacije prtljaga pre ulaska u avion. Primitivan nacin, medjutim putnik svojim ocima sledi svoj prtljag i siguran je da je uz njega.
Zlatko S P
Nisam znao ,da se na srpskom Kofer zove Torba ,od kad to? Kao sto pamtim ;Velika je razlika ,imedju Torbe I Kofera!,Torbu uvek nosis sa sobom a kofer prepustas Avioprevozniku do krajne destinacije!
Vlatko N P
Zlatko Srbine, kofer i torba kao srpske reci? Svaka ti se, Zlatko, pozlatila. A i poznavalac si avio transporta, i to je jasno iz komentara.
Preporučujem 3

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja