nedelja, 19.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:58

Izvodi iz matičnih knjiga u elektronsokoj formi

subota, 06.07.2019. u 11:02
Фотодокументација „Политике”

Zakon o opštem upravnom postupku i Zakon o e-upravi obavezali su službenike da elektronskim putem razmenjuju podatke bez opterećivanja građana, izjavio je danas ministar državne uprave i lokalne samouprave Srbije Branko Ružić.

Prema njegovim rečima, sve matične knjige – rođenih, venčanih, umrlih – kao i knjiga državljana, prenete su u elektronski oblik.

„Sve to je bio preduslov da oformimo e-servise koji će omogućiti elektronski upis u vrtiće, škole i fakultete. To je predsulov da živimo tu digitalizaciju”, izjavio je Ružić za RTS, javlja Tanjug.

Podaci Kancelarije za informacione tehnologije govore da je ove godine upisano 62.043 đaka u osnovne škole bez izvoda iz matične knjige rođenih.

Donet je i Zakon o centralnom registru stanovništva, pa će od 1. septembra 2020. godine podaci iz šest državnih institucija i 13 baza podataka biti na jednom mestu – u centralnom registru, što je Ružić ocenio kao „krunu digitalizacije”.

On je istakao da birački spisak nikad nije bio ažurniji, uprkos čestim zamerkama i kritikama, ali da ni ranije spisak nije uticao na rezultate izbornog procesa.

„Upravo ta digitalizacija donosi jedan širok spektar mogućnosti koji nam garantuje da jedinstveni birački spisak bude ažuran. Ono što je važno za građane jeste da smo uvezali matične knjige venčanih i umrlih s jedinstvenim biračkim spiskom, pa referenti po službenoj dužnosti vrše izmene ili brisanja. U tom domenu ćemo već na sledećim izborima, u martu ili aprilu sledeće godine, imati mnogo ažuriraniji birački spisak nego ranije”, izjavio je Ružić.


Komentari3
4011c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bozana
Nastavak mog komentara. I gle cuda onda nema potrebe da postoje salteri u maticnom uredu, bankarske sluzbenice, notari i javni beleznici, postanski sluzbenici, policijski sluzbenici, katstarski sluzbenici. Odjednom ogromna visak zaposlenih koji moze da se prekvalifikuje u deficitarna zanimanja. Onikoji zive u EU znaju o cemu pricam. Nema ni konduktera ni prodaje karata, ni turistickih agencija ni prevaranata
Bozana
Nece uneti reda elektronska varijanta izvoda iz maticne knjige rodjenih, vec umrezavanjem edne osobe sa jedinstvenim maticnim brojem sa adresom prebivanja i jednim glavnim bankovnim racunom povezanog za poreskom upravom. Tada vise ne bi moglo da se desi da poziv za sud ne moze da se uruci jer dobije automatski zatvoren bankovni racun i blokadu na svim nivoima ili da neko pere novac. Znaci jedno ime, jedan maticni broj, jedan bankovni racun i adresa povezani sa poreskom upravom.
Iznogud
A jel može i PIO u paket, onako usput? Samo pitam

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja