subota, 24.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:44
POTROŠAČ PITA

Reklamacija odbijena, kriv je potrošač

petak, 12.07.2019. u 11:22
(Фото Ансплеш)

Kupili ste fotoaparat, telefon, cipele i uskoro se pojavio nedostatak na proizvodu. Znate svoja prava i odmah ste uložili reklamaciju, ali trgovac je odbio uz napomenu da je nedostatak nastao vašom krivicom. Šta da radite?

ODGOVOR:
Ukoliko se nedostatak pojavio u periodu od šest meseci od kupovine, pretpostavlja se da vam je roba prodata s nedostatkom, to jest da je prodavac taj koji treba da dokaže da roba nije imala nedostatak. Ne morate da objašnjavate i dokazujete da nedostatak nije nastao vašom krivicom. Čitav ovaj postupak dokazivanja odnosi se na sudski postupak. Pitate se šta vama znači ovo pravo da ne morate da dokazujete da je nedostatak postojao kada samo na sudu možete da ga ostvarite?

Iskoristite prednost koju vam Zakon o zaštiti potrošača pruža u ovom slučaju, tako što ćete u neposrednom kontaktu s prodavcem pokazati da znate za ovo vaše pravo. Nemojte bežati od mogućnosti da ga upozorite da ćete, ukoliko ne poštuje zakon, zaštitu svojih prava potražiti na sudu. Ukoliko se nedostatak pojavio posle šest meseci od kupovine – u ovom slučaju vi morate da dokažete da je roba imala nedostatak od početka.

Odgovara Sektor za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine


Komentari8
dbc81
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vule
U jednom formalno "idealnom" salonu videli smo kuhinju koja nam se dopala. Pošto smo planirali renovirnje kuhinje, smatrali smo da bi bilo dobro odmah kupiti. U "idealnom" salonu prilikom plaćanja, na blagajni nam je rečeno da je kuhinja rasklopljena te da se sklapanje dodatno plaća, a da je rok neograničen. Sada tvrde da to više nije moguće, i da nikako ne možemo dobiti montažu, bez obzira na spremnost da platimo vrednost 5% kako je prvobitno dogovoreno sa prodavcem. I to je to: Opet Prevareni!
Rada
Problem je sto su se trgovci jako izvestili da izbegnu reklamaciju. Kupac je posebno nezasticen kada se radi o tehnickoj robi. U tri navrata sam reklamirala nov lap top, ali je ovlasceni servis uporno tvrdio da problema nema. Tek kada sam snimila problem i ulozila zalbu preko sajta prozvodjaca problem je resen (nadam se), ali su pri tome izgrebali lap (sto nazalost nisam odmah videla). Takodje za 3.5 meseca koliko ima da sam kupila lap tip veci deo vremena je bio u servisu. Kome da se obratim?
milojica dragicev
I da kupac preplaši trgovca, i podnese tužbu, i da dodje do sudjenja, kako će kupac dokazati recimo posle pet meseci da je kupljeni artikal, imao nedostatak. Da je reč o prva dva tri dana pa se ukazao nedostatak, kupac reaguje trgovac rešava, vraća novac, menja robu ili menja za drugu...!!!Ali raspon od šet meseci ide u prilog samo prodavcu odnosno proizvodjaču, i cela priča nikako nije na strani kupca.Savet je jako loš.
Slaviša Radisavljević
Jesenas sam kupio jaknu u BS Sportu i posle nekih 3,5 meseca mi je počelo da propušta desno rame na jakni, dok levo i kapuljača nisu. Žalio sam se prodavcu i oni su me odbili, pod obrazloženjem da je u pitanju windjakna i da nije za kišu. Takođe sam se obraćao i organizaciji za zaštitu potrošača i oni su mi potvrdili isto, jer tako piše na deklaraciji. Na zvaničnom site-u prodavca su napisali da jakna štiti od vetra i kiše. Jakna je inače napravljena od 100% najlona.
Preporučujem 0
Bob Rock
@ Bojan..."prodavac nema pravo da odbije reklamaciju"...samo u smislu toga da u zakonskom roku mora primi a zatim odgovori na reklamaciju, može je prihvatiti ai ne mora, našta ima apsolutno pravo, onda se može uključiti sud. Prilično opasno zvuči da prodavac nema pravo da odbije.U najmanju ruku dvosmisleno.Tako da opet se šalje netačna poruka kupcima.
Preporučujem 6
Prikaži još odgovora
Aleksandar Mihailović
Mnogo više kontrole mora biti. Neki organizatori nagradnih igara nude kupovinu određene količine njihove robe, koja se zbog gubitka kvaliteta manje prodaje, za istu dobijate neke poklone od suorganizatora. Tu počinju igre bez granica, prodaju se proizvodi sa stranim akciznim markicama koje ne važe, pa morate dodatno da kupujete, pa onda ne prizanju iz jednog pogona proizvođača već iz nekog drugog istog proizvođača, pa i ta pakovanja ne važe,a onda prevareni odustajete i od NI i od tih proizvoda.
Rad
U ovom slučaju ste sami krivi jer volite igre i mislite da ćete nešto dobiti, uvijek neki džabaluk. Kada bi se poslovalo po vašem, šta mislite da li bi neka firma nešto zaradila. Kupite jednu, a kvalitetnu stvar i mir.
Preporučujem 2

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja