utorak, 19.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 14.07.2019. u 19:29

Sa Francuzima i potpisivanje sporazuma o metrou u Beogradu

Београд (Фото Н. Марјановић)

Sa predsednikom Francuske Emanuelom Makronom u Beograd stiže i delegacija privrednika, što će biti prilika za unapređenje ekonomske saradnje, a biće potpisano više od 20 ugovora i sporazuma, najbitniji među njima je onaj koji se tiče metroa, izjavila je Sanja Ivanić iz Francusko-srpske privredne komore.

Francuska je u poslednjih devet godina u Srbiju investirala blizu 1,5 milijardi evra, a francuske kompanije u Srbiji zapošljavaju oko 11 hiljada radnika.

Polovina tih kompanija bavi se proizvodnjom, a Francuzi su uključeni i u dve velike investicione koncesije - beogradski aerodrom Nikola Tesla i deponiju u Vinči. Očekuje se da tokom dvodnevne posete budu dogovoreni novi poslovi i potpisani brojni ugovori.

„Nama najbitniji u Komori su oni koji se tiču ekonomije. Da spomenem taj čuveni metro, pošto o njemu pričamo toliko godina. Ja se nadam da ćemo ovog puta konačno da finalizujemo i da potpišemo taj međudržavni sporazum”, rekla je Ivanić za N1.

Prema njenim rečima, francuski model metroa je po mišljenju stručnjaka u Komori, najbolji model za Srbiju. „I mi verujemo da će taj model itekako ovde moći da se primeni i da donese satisfakciju građanima Srbije”, istakla je ona.

Kako je dodala, biće potpisano još različitih sporazuma iz oblasti održivih energija, pošto je to jedan od prioriteta za pristupanje u EU, a i nešto u čemu Francuzi imaju veliku ekspertizu.

„Uglavnom, Francuzi se interesuju za veliki broj sektora, tako da - biće od svega pomalo”, rekla je Ivanić, a prenosi Beta.

Komеntari9
63494
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miloš Veljković
Beogradu je potreban metro, tj. nezavisni šinski sistem sa stanicama na 400-700m, koji bi fizički bio odvojen od ostatka saobraćaja i koji bi tunelima spajao delove grada. Ako ovo ne znaju u komori, sigurno znaju na Saobraćajnom fakultetu. Pariz ima 12 miliona i metro koji je počeo sa radom još pre više od veka, Beograd ima oko 1,5 miliona i saobraćajnu mrežu u koju treba uklopiti budući metro u skladu sa saobraćajnim potrebama stanovnika. Sve političke garniture traže proviziju u ovom poslu.
sloba car
Što ne grade metro u Prištini kod svojih štićenika ? Ovde treba da grade zemlje koje ne priznaju Kosovo, Kina ili Rusija!
Pera
Da se proda što više francuzima da se dodvorimo. Oni će i dalje podržavati nezavisno kosovo, a mi ćemo fiansirati njihove kompanije
Pera
Bez mišljenja stručne javnosti se bira francuski model. A kineski?!
@Katarina R. - druga Kina
Verovatno nikad niste bili u Kini (sudim na osnovu nealternativnog komentara dostojnog partijskih komesara u Kini, SSSR-u nekad i dans kod "nevladinih -NVO " pesadinaca), a za Francusku sumnjam (mozda kao , u najboljem slucaju, turista na par dana). Zasto je veci deo Zapada preselio industriju u tu nakaradnu kopiju kapitalizma kad kod sebe imaju tako lep original ? Ili zasto Tramp krece u ekonomski rat protiv Kine kad im je kapitalizam tako nakaradan ? . ( PS : u Francuskoj zivim vise od 40 godina, u Sangaju sam bio kao turista i uopste nisam stekao utisak da je nesto nakaradno u tom kapitalizmu - da je survo s ljudske strane, surovo je kao i svaki sistem kome se smisao svodi na profit, no zasto mislite da tkz "zuti prsluci" protestuju vec 35 nedelja - zato sto je sve kako treba, tj nije nakaradno)
Katarina R.
Dovoljno je obici mesta u unutrasnjosti Francuske i Kine pa videti razliku kako zive. Kineski sistem je samo bleda i nakaradna kopija kapitalizma.
Brad
Izgleda da ce jedna linija biti dodeljena francuzima a druga kinezima, u duhu nase spoljasnje politike

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja