subota, 24.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:44
U KARAĐORĐEVOJ

Buduća pešačka staza već zbunjuje prolaznike

U ulici čiji bi saobraćajni deo trebalo da bude sređen do 1. septembra već se nazire pešački koridor sa neobičnim krivudanjem u „pe” oko budućeg stajališta za turističke autobuse. – Nadležni tvrde da se sve radi prema ideji arhitekte Borisa Podreke
Autor: D. Aleksić – A. Vukovićutorak, 16.07.2019. u 17:00
На неколико места стаза се увија у слово „П” (Фото: Д. Алексић)

Za tačno mesec i po dana Beograđani bi trebalo da ugledaju preuređeni kolovoz u Karađorđevoj. Dobar deo buduće tramvajske, automobilske i pešačke saobraćajnice već se uočava, ali ono što žitelji glavnog grada trenutno vide u ovoj ulici pomalo ih i zbunjuje. Osim kolovoza i tramvajske bašte, uveliko obrise dobija i pešačka staza bliža obali. Ali, stanovnike prestonice koji svakodnevno prolaze ovim delom grada iznenadilo je to što staza celom svojom dužinom ne ide u istom pravcu nego se uvija u oštro „P” oko mesta budućeg stajališta za turističke autobuse. Beograđani koji su aktivniji na društvenim mrežama i forumima zapitali su se da li je ovo omaška radnika ili je tako predviđeno projektom. Deo njih je čak i ocenio da je pre i posle stajališta za turističke autobuse pešački koridor mogao da bude proširen još malo ka obali i da se tako izbegne krivudanje.

Da je reč o odavno predviđenoj trasi pešačke staze potvrđuje i render na kome je prikazana autorska ideja austrijskog arhitekte Borisa Podreke za rekonstrukciju Karađorđeve. To tvrdi i gradski urbanista Marko Stojčić.

– Autor celokupne rekonstrukcije je renomirani arhitekta Boris Podreka koji važi za jednog od najznačajnijih aktivnih arhitekata za javne otvorene prostore. Njegova namera je bila da ovim rešenjem unapredi prostor i da u funkcionalnom smislu to bude prostor sa posebnom arhitektonskom fizionomijom. Ta filozofija je u službi funkcionalnih zahteva same lokacije gde se prepliću biciklistički i pešački saobraćaj sa jedne strane, dok sa druge strane imamo funkciju pristaništa i ugostiteljske sadržaje. Ovo je javni prostor u okviru urbanog tkiva pa nije uobičajeno da prostor ne bude arhitektonski obrađen, odnosno da pešačke komunikacije budu pravolinijske – navodi Stojčić.

Na renderu sa idejnim rešenjem Podreke za Savski kej i Karađorđevu vidi se staza na lokaciji na kojoj se ona trenutno i uređuje. Ali, baš na mestu gde je predviđeno stajalište za turističke autobuse i krivudanje staze u „pe”, na renderu je ucrtano drvo.

Kada Karađorđeva od 1. septembra ponovo bude osposobljena za saobraćaj, pitanje je kako će se vozači autobusi snalaziti na ovom stajalištu koje se za njih namenski uređuje. Jer, nedavno su beogradski turistički vodiči u svom apelu istakli da su rekonstrukcijom Karađorđeve predviđena samo tri mesta za autobuse.

– Nekim danima u pristaništu bude i po šest do osam brodova pa samim tim bude potrebno 15 do 16 autobusa za prihvat putnika – ukazali su turistički vodiči.

U Sekretarijatu za privredu napomenuli su da su održali nekoliko sastanaka u nastojanju da se u toku obnove Karađorđeve ulice, upravo umesto dosadašnja tri, obezbedi više mesta za autobuse za prihvat posetilaca i turista sa kruzera i drugih turističkih brodova.

Ali, nije samo pristanište trenutno problem. U Beogradu koji se sve više okreće turizmu, sada autobusi sa turistima mogu da pristaju kod Pionirskog parka, Studentskog trga, u Skerlićevoj kod Hrama Svetog Save, prekoputa tržnog centra „Ušće”, na Pristaništu, u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića (kod Muzeja 25. maj) i na Keju oslobođenja kod restorana „Venecija”. Za turističke autobuse je prilikom obnove parka „Ušće” obeleženo i još jedno mesto ispred Muzeja savremene umetnosti, ali vodiči ističu da ovo nije dovoljno mesta za autobuse koji strance voze u razgledanje Beograda.

Predložene lokacije su u Ulici Tadeuša Košćuška ili Pariskoj, u Uzun Mirkovoj, na Studentskom trgu, kod Hrama Svetog Save, hotela „Moskva”, Teslinog muzeja, Skadarlije (u Dušanovoj ili ispred Doma vojske), Crkve Svetog Marka, Saborne crkve, ispred „Staklenca” i Muzeja istorije Jugoslavije. Muke ima i na Aerodromu „Nikola Tesla”, gde se turistički autobusi zadržavaju samo po minut. Tu bi, apeluju vodiči, trebalo napraviti parking gde bi vozila mogla da stoje i čekaju grupe koliko je potrebno.

Dobra volja nadležnih postoji za rešavanje ovog problema, ali čini se da će špic još jedne letnje turističke sezone proći dok se sklope sve kockice i obezbede nova mesta za autobuse sa turistima. Rešavanje ovog problema ne zavisi samo od Sekretarijata za privredu i njihovih kolega iz Sekretarijata za saobraćaj, već i od predstavnika aerodroma, „Beogradske tvrđave”, „Parking servisa”, ministarstva…


Komentari9
60750
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Marko
Osnovni problem i jeste i što se ti planovi ne objave unapred u sredstvima javnog informisanja pa da vidimo kako to izgleda. Oni to urade pa posle možeš da komentarišeš koliko hoćeš. Juče smo prošli Obilićevom vencem - apsolutno mi nije jasno zašto su uradili onu grubu kaldrmu po kojoj je baš naporno hodati, a kod spomenika Miki Alasu, umesto da naprave vidikovac / otvore vidik ostalo je neko polusuvo bagrenje?
Нико
Аман, људи! Па и Турци су се одрекли турске калдрме: асфалтирају и поплочавају, исправљају и равнају - једино још ми још тугујемо за "пусто турско", ударамо турску калдрму и призивамо туристе (организујмо наградну лутрију: сваки десети туриста са ишчашеним зглобом има продужен бесплатан боравак на Скадарлији, Калемегдану и разним венцима)
Preporučujem 0
Стеван
За аутора чланка .Енглеска реч рендер када се преведе је приказ . 3д рендер на српском је 3д или ти просторни приказ . На приказу не може нешто бити нацртано , јер је то онда цртеж , него може бити приказано , у овом случају дрво .
Bojsa
Cemu ovakvi prakticno rani i zluradi komentari? Zar ne mozemo kao narod da zadrzimo svoje reakcije za kasnije, da damo nikome drugom, nego sami sebi vreme da okusimo i probamo novo, pa onda dajemo sudove? To sto se meni svidja ne more da se drugome dopada i obrnuto, ali imamo samo jedan grad, pa nemojmo skakati pred rudu! Sve lepo sto imamo u Beogradu je nekad bilo potpuno novo i drugacije od prethodnog, zasto onda mora svaka nova staza da bude ista kao stara koja se srusena? I ova sama ulica je prosla kroz nekoliko verzija, pa prihvatimo ovu novo dolazecu kao samo jednu od sledecih evolucija ovog dela grada!
Piglet
..jes, pa da nam se desi ponovo Slavija: milioni evra nasih para spiskani u ono nefunkcionalno ruglo...
Preporučujem 32
vasilije
Niko nije zluradan i ne zovite tako ljude koji drukčije misle ili uoče neku nelogičnost, sa ciljem da na vreme ukažu na problem. Niko ne spori da je arh. Boris Podreka stručnjak za planiranje otvorenih prostora, ali to u Karađorđevoj je toliko mali prostor, da je slično, možda i bolje rešenja, našao, bar jedan, od 2000 naših arhitekata.
Preporučujem 37
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja