utorak, 20.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:21
„POLITIKA” SAZNAJE

„Folksvagen” se još nije odlučio za Tursku

Lesli Botke, portparolka za proizvodnju i prodaju u „Folksvagenu”, kaže za „Politiku” da odluka tek predstoji
Autor: Marijana Avakumovićsreda, 17.07.2019. u 09:49
(Фото ЕПА/Sebastian Kahnert)

Nemački mediji su objavili da je tamošnji proizvođač automobila „Folksvagen” prošlog četvrtka na sastanku nadzornog odbora odlučio da novu fabriku gradi u Turskoj, u blizini Izmira. Međutim Lesli Botke, portparolka za proizvodnju i prodaju u „Folksvagenu”, to demantuje, odnosno kaže da još ništa nije odlučeno.

– U proteklih nekoliko meseci ispitali smo različite lokacije u Evropi. Napravili smo uži izbor. Istražna faza sada je praćena i konkretnim pregovorima. Konačna odluka biće doneta na osnovu rezultata pregovora. Ne možemo dati detalje o pojedinim lokacijama – rekla je Botkeova za „Politiku”.

Da konačna odluka još nije doneta rekao je tokom vikenda i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Povodom vesti da je izbor pao na Tursku, on je rekao:

– To još nije konačna odluka, ali Turska ima 90 miliona stanovnika.

Vučić je objasnio da je uložio mnogo truda i energije u to da „Folksvagen” dođe kod nas, ali i da se od samog početka plašio Turske, jer je reč o velikoj zemlji u kojoj su svi iz automobilske industrije otvarali fabrike i da su mnogi lobirali upravo za njih. Inače, od njega je proletos domaća javnost saznala da je i Srbija jedna od opcija koju „Folksvagen” razmatra.

Poslednjih nekoliko meseci govori se da „Folksvagen” traži lokaciju za otvaranje nove fabrike, a spekulisalo se da se za tu investiciju bore Srbija, Bugarska i Turska. Svetski mediji, koji su objavili da je Turska favorit, pretpostavljaju da je presudan bio Katar, koji ima 17 odsto udela u kompaniji „Folksvagen”, a koji se zalaže za lokaciju u Turskoj.

Rojters i nemačka DPA objavili su još u aprilu da se Nemci dvoume između Bugarske i Turske. Turska jeste u politički nezgodnoj situaciji, ali je veliko tržište. A Bugarska je članica Evropske unije, što joj daje veliku prednost.

Razlog zbog kojeg „Folksvagen” traži novu lokaciju za fabriku, koja bi pravila 300.000 automobila godišnje, uklapa se u širu strategiju kompanije. Veliki pogoni u Nemačkoj, u Cvikauu, Emdenu i Hanoveru, trebalo bi ubuduće da prave isključivo električne automobile. „Folksvagen” je saopštio da će uložiti milijardu evra u fabriku za proizvodnju baterija za električne automobile, i to u pokrajini Donjoj Saksoniji.

Prema pisanju „Dojče velea”, postoje tri razloga za seobu na istok. Glavni su troškovi za zarade, jer su tamo daleko niži nego u zapadnoj Evropi. Drugi važan razlog su troškovi za električnu energiju. Treći je da se na licu mesta nalazi mreža liferanata delova.


Komentari13
0d55e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nestor
Ja se dobro sećam početka priče iz ,,usta,, jednog od njihovih direktora (pisalo u Politici) - oni traže EKONOMSKOG PARTNERA koji će zajedno sa njima da uloži određen (ogroman) novac u proizvodnju. Nije ovde reč o subvencijama i našem sitnom dodvoravanju o našem trošku. Ne znam kako se ovde Srbija uošte uplela u celu priču kada od starta nije imala ni teoretske šanse.
Copycat
Nase javne sluzbe kupuju Volkswagenove Skode Rapid a oni se odlucuju za Tursku gde policija vozi Renaulte, Fordove i Fiate. Inace i Nemci i Cesi priznaju Kosovo Republiku. Isto tako kupujemo za GSP autobuse Solaris od Poljaka koji takodje priznaju Kosovo i uvek su protiv Srbije (zloglasni Srbomrzac Tadeus Mazovjecki). Tako nam i treba!
letnji san
VW ce u zadnji momenat napraviti zestok zaokret, zaskripace i zadimiti tockovi i fabrika ce se napraviti u Srbiji!
boki
oni su vec odlučili, ali "tvrde pazar"
vuk
Novi momenat su sankcije EU prema Turskoj, a vrlo verovatno i sankcije od US. Biznis ide tamo gde nema nesigurnosti. To moze da skine Tursku sa liste, ali Srbija i dalje ima druge konkurente.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja