Na privremenoj okretnici na Studentskom trgu koja taj status ima duže od 15 godina posle završetka radova na Trgu republike ponovo će se okretati trolejbusi i autobusi na liniji 31. Otkako je zbog radova na Trgu proletos ukinut ovaj terminus, žitelji glavnog grada bili su u nedoumici da li će se javni prevoz vratiti na Studentski trg. Kako uveravaju u Sekretarijatu za javni prevoz, posle završetka radova na Trgu republike planirano je da se sve linije koje su u ovoj zoni privremeno izmeštene vrate u redovan režim rada koji je važio pre početka rekonstrukcije.
– To uključuje sve trolejbuske i autobuske linije koje su koristile okretnice na Studentskom trgu i Trgu republike – preciziraju u sekretarijatu.
Bojazan da bi okretnica na Studentskom trgu, posle završetka radova na Trgu republike, mogla da bude ukinuta zauvek pojavila se jer se već nekoliko godina najavljuje i potpuna obnova Vasine i Studentskog trga, odnosno pretvaranje sadašnjih saobraćajnica u pešačku zonu. Od toga nadležni nisu odustali, ali za sada se ne zna kada bi radovi na poslednjem segmentu buduće velike pešačke zone od Kosančićevog venca do Akademskog parka mogli da počnu.
Rekonstrukcija sadašnjih saobraćajnica zavisi i od gradnje buduće podzemne garaže. Za nju još, zbog arheoloških pronalazaka, nije sigurno da li će biti podignuta na Studentskom trgu, kako je prvobitno bilo planirano, ili kod Trga republike, što je kao mogućnost nedavno najavio Marko Stojčić, gradski urbanista.
Da bi zauvek mogla sa mape javnog saobraćaja da nestane okretnica na Studentskom trgu, naveo je i proletošnji tender za izgradnju nove trolejbuske mreže u gradu i uređenje privremene trolejbuske okretnice kod Palate „Albanija”.
Sa sadašnje lokacije u centru grada trolejbusku okretnicu, ali i onu autobusku sa Trga republike najverovatnije će „oterati” tek novi autobusko-trolejbuski terminus u Dunavskoj. Direkcija za građevinsko zemljište 2016. ugovorila je sa grupom ponuđača izvođenje radova sa izradom tehničke dokumentacije za izgradnju terminusa uz Dunavsku, ali majstori na gradilište nisu izašli zbog imovinskopravnih problema.
I Dunavska ulica je, prema planu nadležnih od pre četiri godine, bila viđena samo kao privremeno rešenje za okretanje trolejbusa. Nova i konačna okretnica većine trola, prema tom planu, trebalo je da postane Trg Slavija. Jedna od ideja bila je i da se od Slavije ka centru ukinu trolejbusi i da ih zamene elektrobusi. Kako su se svi ovi planovi prethodnih godina nebrojano puta menjali, za sada je jedino sigurno da će se trole od septembra ponovo okretati na Studentskom trgu.
Čeka se isporuka „vrapca”
Za pešačku zonu već duže se najavljuje i uvođenje „Vrabac servisa”, prevoza putnika u okviru pešačke zone. Kako navode u Sekretarijatu za javni prevoz, prema informacijama kojima oni raspolažu, isporuka „vrapca” se očekuje u narednom periodu.
– Po pristizanju vozila, posle izvršene registracije, sekretarijat će utvrditi detaljnije elemente funkcionisanja linije (trasa kretanja, red vožnje, broj angažovanih vozila, pozicije stajališta i ostalo). O tome će javnost i potencijalni korisnici biti blagovremeno obavešteni – kažu u Sekretarijatu za javni prevoz.