nedelja, 24.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 23.01.2019. u 14:55 Ljiljana Petrović

Uspomene koje oduzimaju dah

Posle ekspedicije na Himalaje, posle tog jedinstvenog iskustva shvatila sam koliko smo srećni, a koliko malo zahvalni životu. Sve što nam treba imamo, ali kada dođemo kući uvek želimo više. Razdiru nas postavljeni okviri i ciljevi, a zaboravljamo da nam je potrebno samo zdravlje i – malo svežeg vazduha, kaže mlada glumica Andrea Ržaničanin

Mlada glumica Andrea Ržaničanin, koju smo gledali u seriji „Vojna akademija” (RTS), aktivno kampuje i osvaja vrhove. Nedavno se vratila sa Nepala, gde je učestvovala u osvajanju jednog od vrhova Himalaja. U taj svet – u planine – povukao je njen momak Aleksandar Marković. Sada zajedno idu tamo gde ih srce vodi.

Priča nam kako je već na beogradskom aerodromu u grupi turista, sa planinarskim rančevima na leđima, prepoznala Hristinu Popoviću. I ova glumica poznata po istraživačkom duhu, obožava planinarenje, skijanje i često putuje. Sedele su u avionu jedna pored druge i vodile duge razgovore. Slušajući o Hristininim dosadašnjim avanturama, poželela je da je sustigne u kilometraži. Čujemo još da će ovo putovanje pamtiti kao, do sada, najlepše u životu, ali i najizazovnije. Oduševljena je Katmanduom, grada hramova i šarenih zastavica. Na svakoj zastavici ispisana je molitva, dok su ulice ispunjene raznim mirisima i aromama, od začina do mirisnih štapića. Vozi se desnom stranom ulice, a na jednom skuteru se može videti cela porodica (muškarac, žena, dvoje dece, pa i pas).

– Svaki dan smo pešačili šest, sedam sati. Trebalo nam je šest dana da bismo se popeli na Anapurnu i četiri nazad, do Pokhare. Sve vreme mi je snagu davala neverovatna priroda čija se vegetacija konstantno menja, iz šume u džunglu iz džungle u stepu, i tako sve u krug. Tokom pešačenja pratili su nas raznoliki, nepoznati zvukovi ptica, životinja, koje nekad iskoče iz grma i pokažu se u svojoj lepoti. Tako smo na 3.000 metara videli lengure. Porodica ovih majmuna čiji vrat krasi bela griva posmatrala nas je u čudu, kao i mi njih, dok smo koračali ka vrhu Anapurne. U jednom trenutku okruživali su nas samo beli glečeri, koji prave najviše vodopade koje sam videla. Sve vreme sam osećala mir: nema gradske buke, nema znakova i reklama da skrenu pažnju, nema nepotrebnih informacija, interneta. Kada ste na Himalajima treba vam samo osnovno – sunce i hrana. Nakon tog iskustva shvatite koliko smo srećni, a koliko malo zahvalni životu. Sve što nam treba imamo, ali kada dođemo kući uvek želimo više. Razdiru nas postavljeni okviri i ciljevi, a zaboravljamo da nam je potrebno samo zdravlje i – malo svežeg vazduha. Sa tim mislima sam koračala do vrha i osvajala Anapurna bazni kamp.

Kaže nakon 21 dana oprostila se sa ovom magičnom zemljom i vratila se u Beograd, i odmah poželela da kupi psa. Sada u njenom stanu trčkara jedan Arčibald.

– Svrbe nas tabani i već želimo dalje. Aleksandar i ja smo odlučili: sledeća destinacija biće krov Afrike – Kilimandžaro! Vrhovi ove planine neće biti još dugo prekriveni ledenim glečerima usled klimatskih promena i globalnog zagrevanja, a sebi ne bih oprostila da ne vidim led u Africi.

Poslednjih nekoliko meseci Andrea Ržaničanin provela je radeći master, spremajući jednu predstavu, a ova nepalska avantura dobro joj je došla da fizički i mentalno obnovi lične resurse, proširi svoje vidike. Posle uloga Anđele („Vojna akademija”) i Lidije („Ubice mog oca”) u iščekivanju je novih profesionalnih izazova. Po povratku iz Nepala, sačekala je lepa vest: biće deo novog igranog projekta koji priprema TV Pink, za sada, pod radnim nazivom „Epoha”. Reč je o ljubavnoj priči koja se razvija u kontekstu velikih istorijskih događaja. Upletene su ličnosti iz Srbije i Austrougarske monarhije. Sada čita scenario. Snima se oko 200 epizoda…

Oči u oči sa tigrom

Posetili su i park Chitwan. Ovde je najteže videti kralja i fantoma džungle – tigra. Samo retki uspevaju da u poseti ovom nacionalnom parku vide tigra u divljini.

– Aleksandru je to bila jedna od najvećih želja – prepričava nam utiske Andrea Ržaničanin. – Obećala sam mu da će ga videti i tako je i bilo. „Zar ne vidiš da se meni čuda dešavaju, šta god sam poželela to mi se ostvarilo. U mom rodnom Trsteniku, nastavnici su hvalili moj talenat za slikanje i predviđali mi lepu budućnost, a, eto, ja sam deset dana uoči prijemnog ispita na Likovnoj akademiji odlučila da poslušam majku i prijatelje i da okušam sreću i na Fakultetu dramskih umetnosti i upisala glumu iz prvog pokušaja. Potom sam dobila prvu veliku ulogu na drugoj godini fakulteta…”

Dok sam mu to govorila, naš vodič se zaustavio, bio je ubeđen da vidi nosoroga u daljini. Svi smo gledali u visoku travu, osećali smo da se nešto kreće ispred našeg džipa. Nešto je prelazilo neverovatnom brzinom, svima je zastao dah. U sebi sam se pitala: da nije tigar… I ta veličanstvena divlja životinja stvarno nam se ukazala na travnatom prostranstvu. Snažan, opasan, zbog kontrasta svog tog zelenila – florescentno narandžast, koračao je kao pravi kralj džungle. Okrenuo se da nam još jednom pokaže svoj lik i nestao brzinom munje u visoke trave. „Zar ti nisam rekla!”. S tog puta smo se vratili kao pobednici, sa uspomenom koja krade dah. Bili smo oči u oči sa kraljem džungle...

Komеntari0
c8084
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu