subota, 24.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:40

Ministarsko kampovanje po receptu iz Grdelice

Zorana Mihajlović je tokom prvog radnog dana u izmeštenom kabinetu postavila određene uslove izvođačima, posebno grčkom „Aktoru”
Autor: Marijana Avakumovićpetak, 19.07.2019. u 22:00
Министарка на траси својим присуством покушава да „притисне” извођаче радова (Фото Бета)

Po već oprobanom receptu iz Grdeličke klisure Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, preselila je kabinet u Belu Palanku – jedinu nedovršenu tačku na Koridoru 10. Svojim prisustvom na gradilištu pokušava da pritisne izvođače radova da završe istočni krak ovog koridora koji povezuje našu zemlju sa Bugarskom.

Turistička sezona je uveliko počela, a auto-put od Niša ka Dimitrovgradu još nije završen, premda je ranije obećano da će biti pušten u saobraćaj tokom leta. Na stranu to što obećanje nije ispunjeno, ali činjenica je da je izgubljen deo prihoda od putarina jer je ovo najkraća tranzitna ruta ka Turskoj, koju tokom sezone godišnjih odmora koristi dosta njenih državljana koji rade u zapadnoj Evropi.

Istočni krak biće gotov do jeseni, rekla je za Tanjug ministarka Mihajlović i naglasila da za saobraćaj neće biti pušten nijedan metar auto-puta dok ne bude u potpunosti bezbedan. Prema njenim rečima glavni zadatak ministarstva jeste da vide koliko mogu da pomognu kako bi bio izgrađen još jedan odsto koji je ostao nezavršen, odnosno 100 metara, što bi značilo da taj krak može da bude pušten u saobraćaj na jesen.

Reč je o deonici Prosek–Bancarevo na kojoj je proletos pukao asfalt, a da nijedan automobil još nije kročio na nju.

Mihajlovićeva je tokom prvog radnog dana u izmeštenom kabinetu rekla da je bilo dosta problema s izvođačima i da su uvođeni novi. Problem su bila i klizišta, koja nisu mala. Rekla je da su postavili određene uslove izvođačima, posebno grčkom „Aktoru”.

Napomenula je da je velika razlika u radu iz Beograda i direktno na terenu i da lično više voli da dođe na teren. Podsetila je da je bilo raznih komentara dok je kabinet bio izmešten u Grdelicu, ali tvrdi da je to bilo neophodno.

Na problematičnoj deonici od Bancareva do Crvene Reke ostalo je da se završi 2,3 kilometra levog profila auto-puta i očekuje se da će svi radovi, osim radova na kosini T6, biti završeni do kraja avgusta.

Aleksandar Senić iz „Koridora Srbije”, ispričao je, kako prenosi Tanjug, da je projekat promenjen 95 odsto od početnog, i u tom smislu kazao da od 27 kosina, osim jedne, sve su pretrpele izmenu projektne dokumentacije i preprojektovane su. Objasnio je da je problem na kosini C6 nastao usled pomeranja tla, koje je detektovano posle otapanja snega 2018. godine.

Loši projekti su, između ostalog, bili povod izvođačima radova da ispostavljaju zahteve za naknadna plaćanja. Tako je na primer grčki „Aktor” (koji je zadužen za nekoliko deonica na istočnom kraku Koridora 10, kao i za ovu od Proseka do Bancareva) tražio dodatna plaćanja od 23,3 miliona evra.

Goran Rodić, potpredsednik Građevinsko-inženjerske komore, kaže da je zemljište na istočnom kraku Koridora 10 erozivno, a zbog velikih izvorišta i neregulisanih vodotokova nastaju klizišta. On smatra da je manje važno da li će auto-put biti završen tokom leta ili na jesen već prvenstveno mora da bude bezbedan.

– Gradilišta u Grdelici i ovo kod Proseka treba da nam posluže za nauk – naglašava Rodić.

On kaže da nas iskustvo sa španskim izvođačem radova u Grdelici i grčkim na istočnom kraku Koridora 10 uči da ne možemo poslove dodeljivati onima koji ponude najnižu cenu, kao što je ovde bio slučaj, pa da naknadno to debelo naplate. I naravno da prekorače sve moguće rokove.


Komentari5
9960a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mirko
Scvaki put kad graimo kapitalne objekte čujemo od zvaničnika "na stranu nepoštovanje rokova" i "neka nam bude za nauk". Nemogu da verujem da ne postoje domaći izvodjači ili da se ne mogu napraviti takve kompanije. Zamišljam koliko naših ljudi bi moglo biti zaposleno u tim kompanijama i koliko bi to popravilo položaj naših gradjana. Niko me ne može ubediti da se ne može organizovati sistem kontrole kvaliteta. Cene izgradnje naših puteva su medju najskupljim,pa neka to ide našim radnicma a ne stra
Славко
Нема везе, ово је најтежа деоница на свету. А и шире.
električar
Da li to ovaj gospodin Rodić možda pokušava da "objasni" razloge zbog kojih će se onako skupo Amerikancima da plati izgradnja autoputa Kruševac - Čačak ?
Aranđel Mihajlović
Lakirovka iznad stvarnih rezultata. Ministarka još nije savladala ni osnovne pojmove iz resora tri ministarstva kojima rukovodi .
dušan
Kad je već tamo neka prošeta Belom Palankom i okolnim selima i neka se raspita od kog građevinskog materijala su građeni privatni a i javni objekti u 'regionu' u zadnjih 10-15 godina i kako su desetine vozila grčkih radnika i kompanije sada u vlasništvu građana ? Da ne govorimo o 'potrošnom materijalu' ,nafta, akunulatori, gume ,alat ...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja