nedelja, 17.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:13

Na našim putevima milion vozila više

Autor: M. A.nedelja, 21.07.2019. u 21:53
(Фото А. Васиљевић)

Putarina u Srbiji nedavno je poskupela 12 odsto, tako da se očekuje da ove godine prihod od njene naplate dostigne oko 26,883 milijarde dinara.

Od korišćenja srpskih auto-puteva prošle godine je naplaćeno 23,600 milijardi dinara. U „Putevima Srbije” ove godine očekuju uvećanje prihoda 13,9 odsto i uvećanje prometa vozila od oko četiri odsto.

Prema podacima ovog javnog preduzeća u prvih šest meseci ostvaren je prihod od 11,137 milijardi dinara, što je 5,46 odsto više nego u istom periodu prethodne godine.

Osim povećanja cene na uvećanje prihoda uticaće i otvaranje novih deonica auto-puteva tokom leta i jeseni, pre svega Obrenovac–Ljig, Surčin–Obrenovac i Niš–Dimitrovgrad. Naravno na to utiče i ukupan porast prometa vozila. Primera radi na srpskim auto-putevima od januara do juna bilo je 1,276 miliona vozila više nego u istom periodu prethodne godine.

Prošle godine na našim auto-putevima izbrojano je oko 55 miliona vozila, što je oko pet miliona više nego 2017.

Iz „Puteva Srbije”, više puta ranije, podsećali su da im za kvalitetno održavanje 15.700 kilometara puteva nedostaje oko 100 miliona evra.

I u obrazloženju odluke o poskupljenju putarine navedeno je da je trenutna visina putarine značajno niža od realne vrednosti i da bi trebalo da dostigne visinu koja bi pokrivala realne troškove izgradnje, poslovanja, održavanja i razvoja mreže puteva u Srbiji. Navedeno je takođe da je putarina poslednji put povećana 7. januara 2017, 10 odsto. Pre toga cena nije menjana od 2009. godine.

Cena materijala, energenata i opreme, koja se koristi za održavanje auto-puteva i ostalih puteva, u znatnoj meri je povećana u odnosu na 2017. godinu.


Komentari12
4a681
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Jovan
Da se doreknem: Milion vozila vise a 600.000 stanovnika manje ? I da se dorimujem: milion vozila vise / da se lakse dise. Ne pretim, nemam nepristojan recnik, govor mrznje, rasne ili nacionalne uvrede, nezakoniti sadrzaj. Kad bih se ja pitao ne bih cenzurisao vlastiti komentar.
Зашто
Зашто постоји тренд сталног повећавања цена материјала,услуга,одржавања,кад је курс евра стабилан?Да ли је то због лаганог раста просечнe плате и пензијe у Србији,па да се узме што више.Шта је иначе резултат економије,њених научних институција и њихових саветника?Многе цене роба на нашем тржишту су веће него у ЕУ (пример Немачке-посебно хемија) или на истом нивоу (гориво).Акцизе и марже трговаца отежавају нормалан живот.Како може нека роба да се акционо снизи 50%?Резултат је претходног намета.
Stefan
Курс динара је стабилан у односу на евро. Међутим евро сам по себи има инфлацију која је од 2010 у просеку била око 1,5% годишње.
Preporučujem 3
Djordje
Zato sto nam svaki dan serviraju netacni podaci kako je kurs stabilan i kako su cene stabilne. Kurs se namesta kupoprodajnim poslovima NBS-a a realno stanje je daleko gore od prikazanog. To je kao kada vam neko poveca platu za 5000 dinara ali zato podigne sve cene tako da vi imate vece troskove za 7000 dinara i onda vam prica kako vi u stvari bolje zivite jer imate vecu platu a vi realno zivite za 2000 din losije.
Preporučujem 24
Jovan
Na auto-putevima Hrvatske prošle godine je izbrojano 33 miliona vozila (22 miliona manje no u Srbiji) sa prihodom od oko 140 miliona evra. U Srbiji je taj prihod bio oko 200 miliona evra. Hrvatska zauzima 19 mesto u svetu po kvalitetu svih puteva, Srbija zauzima 100 mesto, od ukupno rangiranih 137 država.
Дом престарелых
Dušane, auto put u toku letnje sezone Lipovac - Zagreb je 19 do 19,5 €. zavisi od kursa kune, evra... dužina 280 km. beograd - niš - oko 230 km = 7 € .Tako da, putarine nisu jeftinije u hrvatskoj. Naravno, kvalitet auto puteva u obe zemlje je za polemiku. Osim od granice do beograda. Parafraziraću ministarku Mihajlović: "To je sramota."
Preporučujem 2
Dušan
I putarine u Hrvatskoj su jeftinije iako se po medijima stalno žale na skupoće i da se predlaže da se specijalno za kamione putarina smannji kako bi se ta vozila sklonila sa lokalnih puteva.
Preporučujem 1
Nesa
Realno je da u skorijoj buducnosti imamo preko 100 miliona vozila prometa, to sadasnja infrastruktura ne moze da izdrzi.Moracemo da gradimo i dodajemo. Putarina mora da bude duplo skuplja po kilometru i Srbija od toga moze da uzima milijardu evra godisnje !
Neki Milan
Sta treba da se desi da nasi "strucnjaci" uvedu vinjete i time izbegnemo guzve na prevazidjenim naplatnim rampama?
Pero
Naprotiv, vinjete su te koje su "prevaziđene". Sve države EU koje to dosad nisu uradile su u obavezi da u sljedećih 5 godina krenu na obračun putarine po pređenom kilometru, kao najpravedniji način obračuna. To podrazumijeva zatvoreni sistem naplate kao u Srbiji. Takođe, u sljedećih nekoliko godina možemo očekivati elektronsku naplatu u većini država Evrope.
Preporučujem 1

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja