nedelja, 22.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:20
POTROŠAČ PITA

Reklamacija samo u trgovini gde je roba kupljena

ponedeljak, 29.07.2019. u 10:00
(Фото Р. Крстинић)

U jednom autlet centru kupila sam cipele. Kada sam ih prvi put obula, jasno se pri malo dužem hodu moglo primetiti da desna cipela nije dobro fabrički napravljena i da ima određeni nedostatak. Kako stanujem u Beogradu, da ne bih ponovo odlazila u tržni centar, koji je udaljen oko 50 kilometara, pokušala sam da u njihovom predstavništvu u glavnom gradu reklamiram obuću. Rečeno mi je da reklamaciju mogu da dostavim isključivo u trgovini gde je obuća kupljena. Da li su u pravu i kakva su prava kupaca u ovakvim slučajevima?

ODGOVOR:

Potrebno je da reklamirate obuću kod trgovca gde je roba i kupljena. Trgovac nije u obavezi da uvaži, to jest primi vašu reklamaciju, ukoliko roba nije kupljena u tom maloprodajnom objektu. Naravno, ima i takvih trgovina koji će kupcima izaći u susret, ali to nije njihova zakonska obaveza.

Odgovara Nacionalna organizacija potrošača Srbije


Komentari3
065bf
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Anka
Znači ne kupuj više od njih!
Гордана
Odgovor je dobar i koncizan ali treba pojasniti i zašto je tako. Svaka reklamacija, odnosno obrazac kojim trgovac umanjuje obavezu za PDV po osnovu vraćene robe, unosi se u Knjigu dnevnih izveštaja koja se vodi za svaku fiskalnu kasu. U Knjigu je prvo unet fiskalni isečak kao dokaz o prodaji a onda i NI Obrazac kao dokaz o poništenju prodaje i vraćanju robe i eventualno vraćanju novca, za konkretnu fiskalnu kasu. Trgovci koji "izlaze u susret" kupcima rade pogrešno. Kad uvedemo onlajn fiskalne kase verovatno će biti moguća i ta opcija.
Preporučujem 6
Гордана
Odgovor je dobar i koncizan ali treba pojasniti i zašto je tako. Svaka reklamacija, odnosno obrazac kojim trgovac umanjuje obavezu za PDV po osnovu vraćene robe, unosi se u Knjigu dnevnih izveštaja koja se vodi za svaku fiskalnu kasu. U Knjigu je prvo unet fiskalni isečak kao dokaz o prodaji a onda i NI Obrazac kao dokaz o poništenju prodaje i vraćanju robe i eventualno vraćanju novca, za konkretnu fiskalnu kasu. Trgovci koji "izlaze u susret" kupcima rade pogrešno. Kad uvedemo onlajn fiskalne kase verovatno će biti moguća i ta opcija.
Preporučujem 1

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja