ponedeljak, 09.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:41

„Joakiminterfestu” ni dinar od države

Selektor i umetnički direktor Slobodan Savić oštro je kritikovao komisiju Ministarstva kulture zbog odluke da međunarodnom pozorišnom festivalu u Kragujevcu ne dodeli ni dinar
Autor: Brane Kartalovićponedeljak, 29.07.2019. u 16:28
Из представе „Медејини дечаци” (Фотографије Лична архива Слободана Савића)

Kragujevac – Tri meseca pred početak 14. „Joakiminterfesta” neizvesno je kako će izgledati ova međunarodna pozorišna smotra koja se u Knjaževsko-srpskom teatru (KST) tradicionalno održava druge nedelje oktobra, ali ne zbog predstava koje je u takmičarski deo uvrstio ovogodišnji selektor i umetnički direktor kragujevačkog festivala Slobodan Savić, već zato što organizaciju prate brojni finansijski problemi.

Na „Joakiminterfestu”, od 7. do 15. oktobra, publika će moći da vidi sedam predstava, pet inostranih i dve domaće. Festival otvara predstava „Tesla” atinskog „Gefira teatra” po scenariju i u režiji Mihalisa Jinitisa, a zatvara predstava „Ko se boji Virdžinije Vulf” Teatra „Ulisis” s Briona u režiji Lenke Udovički.

Predstavu „Slika Dorijana Greja”, u režiji Stajka Murđeva, izvodi Pozorište „Nikola Vaptsarov” iz Blagoevgrada, a „Medejini dečaci” u režiji Andreja Mažerija delo je Teatra „Apolo 111” iz Bukurešta. „Zabavu za Borisa”, pozorišta iz Kranja i Ptuja, režirala je naša Snežana Trišić, a domaće predstave su „Tartif” u režiji Igora Vuka Torbice, te „Hasanaginica”, koju je režirao Andraš Urban.

– Reč je o predstavama koje, sasvim u skladu s referentnim praksama pozorišnog izraza, otvaraju suštinska, ontološka pitanja savremenog čoveka, ponirući u njegovu dušu, koje se hvataju u koštac s anomalijama društvenog života i razobličavaju naopake socijalne, rodne i političke navike – naveo je Savić, napominjući da je njegovim izborom završeno tek pola posla. 

Problem ovogodišnjeg „Joakiminterfesta”, zapravo, leži u tome što se ni u ovom trenutku precizno ne zna koliku će svotu obezbediti grad, kao pokrovitelj festivala, dok je Komisija za savremeno stvaralaštvo Ministarstva kulture i informisanja već zauzela stav da kragujevačka pozorišna smotra ove godine ne zaslužuje ni dinar.


Slobodan Savić

Rezigniran odlukom da se festivalu u organizaciji najstarijeg srpskog pozorišta ne dodele državna sredstva, selektor „Joakiminterfesta” je žestoko kritikovao rad pomenute komisije, koju je na konferenciji za novinare u KST-u okarakterisao kao – nestručnu.

– Diletantska odluka državne komisije je primer totalnog neznanja i apsolutne zloupotrebe službenog položaja, čak i zlonamerna ako se pogleda kome su sve i za šta dodelili znatna sredstva, kao da je novac građana Srbije, dakle i Kragujevčana, njihova prćija – bio je oštar pozorišni kritičar Savić, široj publici poznat kao autor serijala RTS-a „Čitanje pozorišta”.

Selektor Savić je ukazao i na određenu indolentnost KST-a prema festivalu čiji je organizator, naglasivši da jedna međunarodna pozorišna smotra iziskuje angažovanje svih ljudskih i tehničkih kapaciteta. Pomalo neprijatnu situaciju pokušao je da ublaži direktor kragujevačkog pozorišta Miloš Krstović, poručivši prisutnim novinarima da će lokalna samouprava, kada je reč o novcu – ispuniti obećanje.

– Procene su da nam je potrebno oko šest miliona dinara, a grad je obećao da će dati pet miliona – naveo je direktor Krstović, napominjući da je „Joakiminterfest” uspešno organizovan i u težim okolnostima od ovogodišnjih.

Kada je zimus u Svečanom salonu Skupštine grada Kragujevca predstavljen ovogodišnji umetnički direktor „Joakiminterfesta”, tada je uglavnom bilo reči o ambicioznim planovima i novom konceptu festivala, zasnovanom na savremenim pozorišnim tendencijama po ugledu na Bitef. Ovoga puta su predstave pale u drugi plan, iako je konferencija za novinare sazvana upravo da bi selektor Savić obrazložio svoj izbor.


Komentari6
5ee7e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Marko Kragujevac
Ovo je stvarno sramota. Teatar Joakim Vujić je najstarije pozorište u Srbiji, samim tim bi moralo da bude među prioritetima ove države, kao ustanova od najvišeg značaja. Umesto da država podrži ovu jedinu ozbiljniju pozorišnu manifestaciju koju Kragujevac, kao 4. najveći grad u Srbiji, i centar kulture čitave Šumadije, ona se prema Joakim Vujiću ponaša kao prema nedonoščetu. Ovo pozorište je živi hram pozorišne scene, po prioritetu moralo bi da bude u rangu najznačajnijih Bg pozorišta, ali avaj.
Шумадинац
Које ли су то "наопаке родне навике", па је запело? Као да се обраћа НВО, а не Институција, да смо на пољу људских права, а не културе.
Draskone
Podilaženje zapadu poprima bilesne obrise. Kada trećerazredni džezer ili roker poseti neki od desetak rok ili džez festivala svi odreše kesu. Odrastao sam na rok kulturi da ne bude zabune. Ali smeta mi da se za Guču i Egzit moraju naći novci, bez obzira ko došao na njih. Sada odjednom Joakim fest nije vredan uloženih para. To samo potvrđuje tezu da Beograd, Novi Sad i Niš žive, a svi ostali životare. Sklon sam da poverujem da je to politika države. Neko je u milosti božijoj, a neko ne. Zar ne.
Sinisa Stojcic
Sramota!!!
Sasa Trajkovic
Znate kada komercijalni Festival igre dobije ogromna sredstva iako je privatni festival jedne veoma sposobne mlade dame a većina "projekata" kakva ružna reč u koju predstavnici neo liberalnog kapitalizma žele da strpaju umetnost dolazi iz Beograda ili N. Sada- EXIT je komercijalni festival, dok prava umetnost u provinciji koja je gle ironije jedina neguje alternativni izraz dok su fensi beogradska pozorišta zatrpana kojekakvim šundom i komercijalizacijom umetnosti i banalizacijom tetra i života

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja