subota, 23.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 30.07.2019. u 16:12 Dejan Aleksić

Preklapanje radova preusmerilo brojne linije

Samo zbog obnove Trga republike, Karađorđeve, 27. marta, Kraljice Marije i Džordža Vašingtona, van redovnog stroja je četrdesetak dnevnih i noćnih linija
Комплетно урађене пешачке зоне, остало је око 700 метара простора за поплочавање коцкама (Фото Беоинфо)

Taman kada se činilo da majstorisanje u centru makar do kraja avgusta neće početi u novim ulicama, uoči minulog vikenda iznenadio je dolazak građevinara u Džordža Vašingtona. Bilo je poznato da će se majstori doseliti i u ovu ulicu, ali prema prvobitnim najavama to nije trebalo da bude krajem jula, već mesec kasnije, kada se okončaju radovi u 27. marta i Kraljice Marije.

Sada se od važnih saobraćajnica istovremeno radi i Trg republike, Karađorđeva, 27. marta, Kraljice Marije i Džordža Vašingtona. Nije neuobičajeno da se u dvomilionskom gradu gotovo svake sedmice, zbog sređivanja ulica ili kontaktne mreže, izmeni režim saobraćanja tramvaja, trolejbusa i autobusa. Ali, nije baš jednostavno snalaženje i presedanje, ako su u istom trenutku promenjene trase više desetina javnih vozila.

A, trenutno, samo zbog radova na centralnim saobraćajnicama, van redovnog stroja je četrdesetak dnevnih i noćnih linija… Tako su mnogi Beograđani zaboravili kako izgleda redovna trasa tramvaja 2 i 11. I brojni žitelji prestonice koji su svakodnevno do proletos koristili trolejbuse verovatno bi pomislili da u Beogradu trole više ne voze, da nije „četrdesetice”.

Izmene i zbog Savskog trga
Na nove velike izmene u saobraćaju i javnom prevozu Beograđani i gosti glavnog grada trebalo bi da računaju i kada je reč o obnovi Savskog trga. Pripreme za ovu veliku obnovu su počele, a na jesen bi trebalo da ovi radovi budu u punom jeku i da se okončaju do Sretenja. To će u praksi značiti izmeštanje velike okretnice na Savskom trgu i preusmeravanje brojnih vozila javnog prevoza koja svakodnevno prolaze ovim delom grada. Na udaru izmena verovatno će se naći tramvaji 2, 7, 9, 11 i 12, ali i više autobuskih linija. Za sada je izvesna samo selidba okretnice sa Savskog trga koja bi u budućnosti trebalo da se nalazi negde kod Mostarske petlje. 

Ako ne bude nepredviđenih okolnosti na saobraćajnicama koje se trenutno rade, na uobičajene trase trebalo bi da se vrati deo ovih vozila za oko mesec dana. Pre svega tramvaji 2 i 11, trolejbusi, autobusi 24, 26, 27, 31...

Da će se javni saobraćaj konačno vratiti oko centralnog gradskog trga ukazuje jučerašnja izjava Gorana Vesića, zamenika gradonačelnika. Rekonstrukcija Trga republike, uverava, ulazi u završnicu.

– Na trgu su kompletno urađene pešačke zone, ostalo je oko 700 metara prostora za popločavanje kockama. Preostalo je da se postave klupe i završe potapajući stubići s kamerama – precizirao je Vesić podsetivši da je krajnji rok za završetak rekonstrukcije 1. septembar. 
Kako je dodao Marko Stojčić, gradski urbanista, posle okončanja radova na Trgu režim saobraćaja ostaje isti kao i pre njihovog početka i za sada se neće ništa menjati. 


– Trolejbusi i druga vozila javnog prevoza nastaviće da voze ovim delom dok se na Dorćolu ne izgradi okretnica – kazao je Stojčić.

Da bi i Karađorđeva trebalo da bude spremna od 1. septembra za saobraćaj i konačno vraćanje tramvaja 2 i 11 na staru trasu ukazuje i dinamika radova poslednjih dana. Asfalt i ivičnjaci su već postavljeni na ukrštaju Karađorđeve sa Braće Krsmanović, a uveliko se asfaltira potez od mosta ka Pariskoj gde se uporedo uređuju trotoari uz obalu i tramvajska trasa.

Do ponovnog normalnog režima saobraćaja najviše će se čekati tamo gde su radovi poslednji i počeli – na delu od Ruzveltove do Bulevara despota Stefana. Tu bi trebalo da, krajem avgusta, saobraćajno najpre prodišu Kraljice Marije i 27. marta što bi označilo i povratak na redovne trase autobusa 65 i 77. Na „peticu” i „desetku” Beograđani će ipak morati da sačekaju drugu polovinu decembra, odnosno da se obnovi ceo potez do Zoo-vrta. Jer bez novih šina od Ruzveltove do Vrta nema ni ponovnog uspostavljanja linija 5 i 10.

Preusmeravanja i u drugim delovima grada

Džordža Vašingtona (Foto D. Mučibabić)

Nisu redovne trase javnih linija pogođene izmenama samo zbog radova u centralnom jezgru, nego i zbog majstorisanja u drugim delovima prestonice.

Autobusi 16, 23 i 25 nisu na redovnim trasama zbog radova u Marijane Gregoran, a autobusi 37, 50, 52, 57 i 89 zbog sređivanja Ulice Ratka Mitrovića.Od danas do 8. avgusta zbog „redovnog održavanja” biće izmenjen režim javnog prevoza u Ustaničkoj, od Vojislava Ilića do Mihajla Todorovića.

– U toku izvođenja radova predviđeno je zatvaranje kolovoza Ustaničke (smer prema Bulevaru kralja Aleksandra), dok će se kolovoz koji se u redovnom režimu koristi za saobraćaj u smeru ka gradu koristiti dvosmerno. Privremeno se u smeru ka Bulevaru izmešta stajalište „Šumice” (za linije 17, 31, 50, 308 i 310). Ono se postavlja na razdelno ostrvo u visini postojeće pozicije stajališta. Za iste te linije izmešta se i stajalište „Petrinjska” i ono se postavlja na razdelno ostrvo, oko 50 metara ispred postojeće pozicije. Za linije 17 i 31 stajalište „Konjarnik” postavlja se u okviru okretnice, na poziciju ispred objekta sa kućnim brojem 230b. Istoimeno stajalište za linije 50, 308 i 310 pomera se na poziciju oko 50 metara posle okretnice „Konjarnik”, neposredno ispred kolskog ulaza u objekat sa kućnim brojem 234 – saopštili su iz Sekretarijata za javni prevoz.

Komеntari3
9d440
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Пантелија
Из солидарности према суграђанима, сви градски челници до завршетка радова да се возе јавним градским превозом. Шетња по раскопаном Београду и чекања на стајалиштима јавног превоза ће их превести из њиховог виртуелног у наш реални свет.
Petar Amer
Zasto? Gradjani su za ove i ovo masovno glasali pa eto im sad neka uzivaju.
Ja
I da svakog dana u periodu od 13 do 16 cekaju 30-40 minuta autobuse 21i22 na Slaviji, na improvizovanoj i privremenoj stanici bez zaklona od sunca, odozgo opeceni od sunca,.odozdo od usijanog kamenja.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja