nedelja, 15.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:04

U Srbiji najviše reklamacija zbog kašnjenja letova

Broj prigovora putnika u prvih pet meseci 2019. uvećan za 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine
Autor: Ivana Albunovićčetvrtak, 01.08.2019. u 09:00
(Фото Д. Јевремовић)

Odsek za zaštitu prava putnika, pri Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije, prošle godine primio je i obradio ukupno 278 reklamacija putnika iz različitih razloga.

U prvih pet meseci 2019. godine bilo je 126 reklamacija – što je porast od 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine, rečeno je „Politici” u ovom direktoratu.

Prema njihovim podacima, u 2018. najveći broj reklamacija putnika odnosio se na kašnjenje letova (105), prigovora zbog kašnjenja ili gubitka prtljaga bilo je 59, a 48 zbog otkazivanja leta. Zabeleženo je 27 reklamacija zbog uskraćenog ukrcavanja i 39 zbog nedoumica oko tumačenja zakona.

U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije ističu da se staraju o primeni odredaba Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju koje regulišu prava putnika u slučaju otkazanog leta, kašnjenja leta i uskraćivanja ukrcavanja, odnosno koje se tiču odgovornosti avio-prevoznika za transport njihovog prtljaga. Ovi propisi su, kako se navodi, potpuno usklađeni sa tri uredbe Evropskog parlamenta, kao i odredbama Montrealske konvencije.

Kažu da direktorat ima posebnu organizacionu jedinicu nadležnu za zaštitu prava putnika u vazdušnom saobraćaju, što im omogućava da obavljaju svoju funkciju u toj oblasti u skladu s obavezama iz međunarodnih ugovora i domaćih propisa koji su na snazi.

Kako se navodi na njihovom zvaničnom sajtu, putnik koji smatra da je povređeno neko od prava koje ima na osnovu Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju, „treba prvo da se obrati avio-prevoziocu, odnosno da mu podnese reklamaciju u pisanom obliku i to najkasnije u roku od 90 dana od dana kad je let obavljen ili kada je trebalo da se obavi, uz koju podnosi odgovarajuće dokaze”. Dat je i link obrasca za reklamaciju s bližim uputstvima.

Ako avio-prevoznik u roku od 60 dana od dana dostave kompletne dokumentacije neophodne za reklamaciju ne udovolji putniku ili ne odgovori, podnosilac reklamacije ima pravo da prijavi povredu propisa ovog zakona Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije.

Prema aktuelnom zakonu, putnicima se garantuje minimum prava na naknadu štete i pomoć u slučaju uskraćivanja ukrcavanja ili otkazivanja letova ili kašnjenja letova, smeštanja u nižu klasu… Za kašnjenje leta, recimo, postoji nekoliko vrsta naknada, a iznos zavisi od dužine kašnjenja i dužine destinacije leta.

Do dva sata kašnjenja putnik nema pravo na nadoknadu štete.

I Hrvatska agencija za civilno vazduhoplovstvo nedavno je objavila da je prošle godine primila 438 prigovora u odnosu na 238 iz prethodnih godina, što je, kako se navodi, rast od 84 odsto.

Putnici u vazdušnom saobraćaju u Hrvatskoj iz godine u godinu su sve svesniji svojih prava i sve češće ih koriste, o čemu svedoči podatak te agencije da su prošle godine primili 130 odsto više prigovora vezanih za kašnjenje ili otkazivanje letova.


Komentari1
4d5fa
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Miljana
Bivša zajednička kompanija u prošloj državi zvana JAT (šala a vremenom) baš zbog nesigurnog reda letenja i varemena polaska i dolaska. Znači li to da mi i dalje vučemokorene iz zajedničke države i da ništa nismo više naučili. Kod nas je sada avio saobraćaj repušten, po drugi put, inostranoj firmi i ništa se nije promenilo. Šta nam to govori? Možda da i nismo bili toliko loši koliko smo mislili i da je stvarnost da i drugi ne rade kako treba.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja