ponedeljak, 16.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:35

Španci razvili ljudsko-majmunski embrion u Kini

nedelja, 04.08.2019. u 19:00
(Принтскрин Јутјуб)

MADRID - Španski naučnici stvorili su hibrid čoveka-majmuna u Kini, što je deo eksperimenta koji ima za cilj da se pronađe način kako da se razvijaju organi za transplantaciju.

Eksperiment je izveo tim koji je predvodio naučnik Huan Karlos Izpisua tako što je ubrizgao ćelije u životinjski embrion, prenosi španski El pais nazivajući taj embrion himerom, po biću iz grčke mitologije koje je delimično zmaj, delimično koza, a delimično lav, odnosno po imenu za organizme koji sadrže ćelije dve različite vrste.

To je potvrdila saradnica na projektu Estrelja Nunjez istakavši da su na projektu radili članovi američkog Univerziteta Solk i španskog katoličkog Univerziteta Mursija.

Oni su genetski modifikovali embrione majmuna kako bi deaktivirali gene neophodne za formiranje organa, a zatim su u njih ubrizgali ljudske matične ćelije, koje mogu da stvore bilo koju vrstu tkiva u embrionu.

Kako se navodi, na taj način su dobili majmuna sa ljudskim ćelijama koji nije rođen, budući da su naučnici zaustavili proces, prenosi Tanjug.

Projekat se izvodio u Kini kako bi se izbegli pravni problemi.

„Rezultati su veoma obećavajući”, rekla je Njunjez, po zanimanju biolog.

Tim za sada nije dao više detalja o eksperimentu, jer žele da svoje otkriće najpre objave u poznatom međunarodnom naučnom časopisu.

„Mi sada pokušavamo ne samo da nastavimo sa eksperimentom sa ćelijama ljudi, glodara i svinja, već i ne ljudskih primata. Naša zemlja je pionir i svetski lider u ovim istraživanjima”, rekao je vođa tima Izpisua.

On dalje objašnjava da je njegov tim 2017. godine sproveo prvi eksperiment sa ljudsko-svinjskom himerom, ali i da on nije bio toliko uspešan.

Navodi se da njegov tim može da pravi himere između sličnijih vrsta, poput pacova i miševa, koji imaju pet puta veću sličnost nego ljudi i svinje.

Istraživači su 2017. godine takođe koristili revolucionarnu alatku za uređivanje genoma - CRISPR kako bi deaktivirali gene u embrionu miša koji su ključni za razvoj srca, očiju i pankreasa, a zatim su ubacili matične ćelije od pacova koje mogu da generišu ove organe.

Rezultat je bio nastanak više himera embriona pacova i miša, čiji je razvoj zaustavljen u skladu sa međunarodnim konsenzusom o tim vrstama eksperimenata.

Direktor Regenerativnog medicinskog centra iz Barselone i doktor Angel Raja objašnjava da se eksperimenti sa himerama suočavaju sa etničkim barijerama.

„Šta se dešava ukoliko ljudska matična ćelija pobegne i formira ljudski neuron u mozgu životinje. Da li će biti posledica i šta se dešava ukoliko se ove matične ćelije preobrate u ćelije sperme”, zapitao se on.

Nunjez kaže da istraživanje tima ima mehanizme da se samounište ljudske ćelije koje „migriraju” u mozak.

Kako bi se izbegli etički problemi, naučna zajednica je odredila 14 dana kao crvenu liniju za trudnoću, što opet nije dovoljno za razvoj ljudskog centralnog nervnog sistema.

Nunjez kaže da su svi embrioni himere uništeni pre isteka vremena, kao i da nijedan nije iznesen do kraja.

Eksperiment je najvećim delom finansirao američki Univerzitet.

U Španiji, ova vrsta istraživanja je uglavnom zabranjena i ograničena za istraživanje smrtonosnih bolesti, a Nunjez objašnjava da se eksperimenti ovog tipa rade u Kini jer se ne mogu raditi u Španiji.

„Krajnji cilj je da se napravi ljudski organ koji može da se presadi”, rekla je ona za El pais.

4c67c

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Када је год Човек хтео да буде Бог, није на добро изашло!
Dr No
Nema potrebe za tim. Zapad će uveče naći način da napravi novu bandu kao UCK da vade ljudima organe.
nikola
katolicki univerzitet?
Jovana
Majmun sa ljudskim celijama! Jeste li sigurni da je eksperiment zaustavljen?