petak, 20.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:25
TV BAROMETAR

Svaka ptica tuđem jatu

Autor: Meri Bilićponedeljak, 05.08.2019. u 22:00

Poznati brend igračaka „Lego” sproveo je istraživanje u SAD, Velikoj Britaniji i Kini i pitao decu da li maštaju da budu astronauti ili vlogeri. U Kini i dalje maštaju o letovima na druge planete, a mali Amerikanci i Englezi da postanu popularni na internetu i da kao vlogeri u laptop govore ostatku sveta o tome kako su proveli dan, da komentarišu video-igrice ili muziku. Za razliku od blogera koji piše i to objavljuje na internetu, vloger se slika i govori, dakle ne mora ni biti pismen. Svet je ovih dana obišla vest da je osmogodišnja Boram iz Seula kupila nekretninu vrednu 8 miliona dolara u elitnoj četvrti Gangam. Naravno, umesto nje to su učinili roditelji, vlasnici internet firme, a ćerka, eto, već ima 30 miliona pratilaca na Jutjub kanalu sa sadržajima kao što su recenzije igračaka ili saveti kako pobediti prehladu ili održavati higijenu. Kakve veze ima „beli svet” sa nama, pitaće se mnogi? Svaka sredina ima svoj san o tome kako bez truda, učenja, formalnog ili neformalnog obrazovanja, socijalne ili emocionalne inteligencije postati slavan i bogat. Zato ne čudi što se za rijaliti „Zadruga 3”, koja će se na Pinku emitovati od septembra, preko Instagrama prijavilo osamdeset hiljada ljudi. Moguće je pretpostaviti da deset ili dvadeset puta više građana i građanki Srbije mašta o tom istom, ali su u onoj grupaciji od pedesetak posto funkcionalno nepismenih ili nemaju kompjuter, pametni telefon i ne umeju da „zaprate” nekog na Instagramu.

U poslednje vreme sve češće čujemo formulaciju kako se „emotivnom porukom od gledalaca oprostilo popularno TV lice” koje ćemo gledati na nekoj drugoj adresi. Prvo su otišle Maja Nikolić i Nataša Miljković sa Prve, pa je Marija Savić Stamenić (urednik i voditelj Jutarnjeg dnevnika RTS) prešla na Prvu sa koje je prošle nedelje otišao reporter Danilo Mašojević... Ima ptica koje nikad ne prelete i oni koji, s pravom, menjaju poslodavca zbog uslova rada, mogućnosti da budu kreativniji ili bolje finansijske ponude. Problem je to što su televizije nespremne da se prilagode situacijama, a ceh plaćaju gledaoci. U valuti zvanoj „puštaćemo još više repriza”, Prva je osvojila gledalište jutarnjim programima, a sada je vikend-jutra prepustila reprizama „Praktične žene” i „Zvezdama Granda”..., a „Andriju i Anđelku” emituje u više termina i na programu sa nacionalnom frekvencijom i na Prvoj plus... A veliki transferi tek predstoje kad Evronjuz televizija počne sa zapošljavanjem!

Možemo da se tešimo da su naše televizije slične velikim produkcijama: i Diva prikazuje igrane filmove o Božiću.


Komentari0
00d63
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Mozaik /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja