četvrtak, 27.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:50

Sele Moravu zbog moravskog koridora

U toku je javni uvid prostornog plana budućeg auto-puta Pojate–Preljina, pa se može uočiti i gde će se na području Kraljeva i Čačka, umesto gradnje skupocenih mostova, „ispravljati” Zapadna Morava
Autor: Miroljub Dugalićsubota, 10.08.2019. u 18:03

Kraljevo – Najava da ovog leta može početi gradnja autoputa Pojate–Preljina nameće pitanje kuda će, preko čije njive, proći trasa budućeg „Moravskog koridora”. U zgradi gradske uprave u Kraljevu na javni uvid izložen je prostorni plan budućeg autoputa. Ali teško je znatiželjnom bez iskustva u oblasti građevinarstva da se snađe, da „pročita” sve crteže na ekranu. Održana je i javna rasprava, ali je protekla bez većeg publikovanja. Stoga smo za razgovor na tu temu zamolili Gorana Vukovića, stručnog saradnika za poslove saobraćaja u gradskoj direkciji za urbanizam i izgradnju Kraljeva.

Posebno nas je zanimao taj, kako se moglo čuti, najkompleksniji deo budućeg koridora na području opština Vrnjačke Banje, Kraljeva, pa sve do Mrčajevaca. Tu je, prema nacrtu pomenutog prostornog plana, predviđeno nekoliko saobraćajnih petlji, veza s industrijskim zonama, drugim državnim putevima...

Jedan broj građana Vrnjačke Banje ranije je tražio od planera da se tamošnja lokacija denivelisane raskrsnice pomeri jer, kako su u peticiji naveli, prolazi tik uz dvorišta pojedinih Vrnjačana. Iako još imaju šanse da se žale već im je predočeno da je „ta izmena nemoguća, pošto bi povukla još niz promena, a i svako drugo rešenje u tehničkom smislu bi bilo lošije”. Predviđena trasa autoputa s kolovozima, zaustavnom trakom, razdelnim ostrvom i bankinama širine je oko 70 metara. Od Vrnjačke Banje vodi dalje do petlje u selu Vrbi, gde je predviđena veza s dva postojeća državna puta, od Vrbe do sela Vitanovca, gde se spaja sa saobraćajnicom prema Kragujevcu i drugom vezom s putem prema Kruševcu.

Autoput, sudeći prema pomenutom nacrtu prostornog plana, ići će paralelno s ranije sagrađenom obilaznicom, pa postojećim mostom preko Ibra, zatim ispod železničke pruge i puta Kraljevo–Kragujevac do fabričkog kompleksa „Magnohroma”. Tu je i petlja „Kamidžora”, baš uz buduću industrijsku zonu i sportski centar, a nastavlja se uporedo s ranije započetom i planiranom severnom obilaznicom Kraljeva. Od ove petlje će se najbrže dolaziti do centra Kraljeva. U nastavku, koridor, ne prelazeći preko Zapadne Morave, vodi pokraj sela Sirče i Grdice. Tu saobraćajnica ima i zaštitnu funkciju od poplava, jer će se graditi baš uz podignuti bedem u Grdici. Sledi petlja u selu Adrani, gde će se uraditi i veza s Ibarskom magistralom.

Zanimljivo je da će na ovom potezu, na oko četiri, pet lokacija biti „ispravljeno” korito Zapadne Morave, i to kod sela: Sirče, Oplanića, Grdice i Adrana. Posle petlje u Adranima, prema Mrčajevcima i Preljini, sledi prokop znatno dužeg novog korita Morave, koja je zbog čestih poplava tu menjala tok i meandrirala. Stručnjaci tvrde da je to jeftinije nego gradnja mostova i sigurnije što se tiče opasnosti od budućih izliva reke iz korita.

Pored ubrzane eksproprijacije zemljišta i objekata, za budući autoput biće od vlasnika po tržišnim cenama otkupljivane i parcele gde se reka seli u novo korito, a staro će biti zaravnjano zemljanim nasipima.

Proteklih dana primedba koja se na nacrt prostornog plana ovde najčešće čula jeste od meštana sela Sirče zato što je izostavljen most preko Zapadne Morave, koji je sada viseći, ali je dugo godina bio najkraća veza Sirčana s „Magnohromom”, pa i centrom grada.

U svakom slučaju, Kraljevčanima i njihovim komšijama se u dogledno vreme smeši prilika da putuju koridorom ili s novootvorenog aerodroma „Morava” – avionom.


Komentari18
af6b7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Saša
Ako se ne ispegla donji deo toka bar za tri puta veću meru nadmorske visine u odnosu na gornji tok pri visokom vodostaju sva voda će da se nabije u Kraljevo.
Beogradjanin Schwabenländle
Ширина 70 метара ? То је више него писта на аеродрому. Зашто је у Немачкој довољно 2 x 18.25 за прави аутопут са две траке у сваком смеру , са траком за заустављање и са ограничењем у средини ?
ranko petrovic
Eto,saznali smo tehničke podatke iz Nemačke,samo nije jasno da li je poštovani komentator merio ili je projektant?Ako je merio,nije znao šta sve još pojas autoputa obuhvata.Auto put u nasipu ima kosine nasipa a ako je u useku ima kosine useka.to sve spada u koridor koji se tretira i održava.Van tih kosina se nalaze kanali,drenaže i šahtovi za prikupljanje i odvođenje atmosferske i podzemne vode.to su prateći objekti i oni moraju da budu na zemljištu koje pripada koridoru(70m)
Preporučujem 23
Ееро Од Бакионице
Људи моји какав смо ми то народ? Сви који коментаришу овде скачу и нападају један другога. Ми смо бре сви као запета праћка! Оладите бре побогу ! Сачекајте дан два, размислите дан - два па се онда јавите! Верујте ми писаћете много боље или кад после мало размишљања закључите да баш и нисте стручњак за све одустанете од пљувања по свему и свачему!
ralence
Ја саветујем овим стручњастима да граде нови Панамски канал од Западне Мораве.Ниједно друго решење није могуће у том крају. Велике поплаве у Грдици и шире уништиле су куће и заразили воду,земљиште и њиве људима који живе у тим крајевима.То није први пут да се З.Морава излива и уништава те крајеве али изгледа да се неко први пут заинтересовао за тај проблем.
Sreten Bozic -Wongar
zaseok kod takova odakle je mina karadzic ?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja