nedelja, 22.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:20
U VELIKOJ BRITANIJI

Sve više onlajn kupaca starijih od 65 godina

Ova zemlja beleži generacijsku prekretnicu u internet trgovini, jer naglo raste interesovanje starijih za ovu vrstu prodaje
Autor: Jelica Anteljsreda, 14.08.2019. u 22:55
(Фото Ј. Антељ)

Više od polovine Britanaca starijih od 65 godina kupuju preko interneta, što je velika generacijska prekretnica kada je reč o onlajn trgovini. Stariji onlajn kupci za tri meseca, koliko je trajalo istraživanje, obavili su tri do pet kupovina, što je manje u odnosu na one između 25 i 34 godine koji su čak jedanaest puta kupili nešto preko interneta. Međutim, u poređenju s ranijim godinama, interesovanja starije populacije za ovu vrstu kupovine je naglo povećano, prenosi britanski „Gardijan”.

Kako pokazuje zvanična statistika, od ukupnog broja kupaca 44 odsto njih je u poslednja tri meseca potrošilo između 100 i 499 funti, 15 odsto njih je potrošilo čak hiljadu, dok je devet odsto potrošača potrošnju ograničilo na manje od 50 funti. Interesantno je da su najpopularniji proizvodi koji se nabavljaju preko mreže odeća i sportska oprema, a onda slede proizvodi za domaćinstvo i ulaznice za različite kulturne i sportske događaje.

Britanski mediji su ovakve podatke o rastu internet trgovine među starijom populacijom povezali i sa sve većim brojem praznih prodavnica i padom tradicionalne trgovine. Kako kažu, broj praznih prodavnica u gradskim centrima dostigao je četvorogodišnji maksimum, dok je ukupan broj kupaca u klasičnim trgovinama opao za 1,9 procenata. Drugi razlog što onlajn trgovina beleži rekorde jeste činjenica da 93 odsto domaćinstava u Velikoj Britaniji ima pristup internetu, što je 20 odsto više nego pre samo deset godina. Oni malobrojni koji nisu osetili blagodeti interneta uglavnom su kao razlog naveli to da im ne treba, dok je većina smatrala da je po sredi briga o bezbednosti podataka koji na ovaj način mogu biti zloupotrebljeni. Bezbednost na internetu je pitanje koje se poslednjih godina postavlja sve češće, posebno zbog problema koje su imali korisnici „Fejsbuka”.

Gardijan prenosi da je britansko telo za zaštitu konkurencije prošlog meseca najavilo kontrolu tržišta za internet oglašavanje, na kome dominiraju „Gugl” i „Fejsbuk”, upravo da bi utvrdili da li potrošači mogu da budu sigurni na koji način se njihovi podaci prikupljaju i koriste. Veliko istraživanje onlajn tržišta pokazalo je još jednu novinu, a to je da se čak i tradicionalni telefonski poziv našao pred velikim izazovom. Britanci za komunikaciju sve više koriste aplikacije kao što su „fejstajm”, „vocap” i „skajp” i komunikacija preko interneta je toliko porasla da se postavlja pitanje ima li uopšte mesta za konkurenciju. Istraživanje pokazuje da polovina odrasle populacije u Velikoj Britaniji već sada preko aplikacija kontaktira prijatelje i porodicu glasovnim ili video-pozivima, u odnosu na samo 16 odsto koliko je zabeleženo 2009. godine.

Dokaz za ovakve podatke je i to kojom brzinom raste broj podataka u mobilnim telefonima. Britanski medijski regulator „Ofkom” saopštio je da je količina podataka koje korisnici razmenjuju samo u toku jednog meseca porastao na tri gigabajta u 2018. godini. Poređena radi, prosek je 2012. godine iznosio 0,2 gigabajta mesečno. „Ofkom” primećuje da tradicionalni poziv putem mobilnog telefona ne gubi na privlačnosti, jer je vreme koje su Britanci prošle godine proveli na telefonu povećano za pet procenata – na 161 milijardu minuta. Međutim aplikacije su naškodile tekstualnim porukama, čiji se broj za godinu dana preplovio, sa 150 milijardi na 73 milijarde es-em-esova. Pametni telefoni, kao i aplikacije koje ih prate, naškodili su i tradicionalnom fiksnom telefonu, koji iz godine u godinu beleži sve manje korisnika, prenosi „Gardijan”.

U Srbiji se najčešće kupuje odeća

I jedno od velikih domaćih istraživanja onlajn tržišta u Srbiji koje je uradio „Gemius”, pokazalo je da je prošle godine porastao broj kupovina koje su obavili stariji kupci između 37 do 57 godina, dok su oni između 18 i 36 bili manje zainteresovani. Prema tom istraživanju, gotovo polovina trgovine preko interneta odlazi na kupce s visokom stručnom spremom ili zaposlenima koji imaju zarade veće od 80.000 dinara. U skladu s ovim podacima, i broj internet trgovina je u tom periodu porastao za 16,4 odsto. Za kupovinu su popularnije strane onlajn prodavnice, a kada je reč o zahtevima kupaca, pokazalo se da su stariji zahtevniji jer očekuju precizne informacije, niže cene, jeftiniji prevoz... I na našem tržištu se preko interneta najčešće kupuje odeća, a onda slede tehnički uređaji, pa turističke usluge i sportska oprema, a prosečna vrednost kupovine je od 1.000 do 5.000 dinara.


Komentari2
2572a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Goca
Generacijska prekretnica ne postoji jer ljudi koji su sada 60 i kusur godina su bili 30-godisnjaci kad se pojavio internet u Britaniji te su sad kao vec iskusni internet korisnici i kupci skocili u starosnu grupu koju markertinski "strucnjaci" kvalifikuju kao ne bas vicnu internetu (sto je imajuci u vidu gornje glupo).
srbijaspace.rs
Njaveći problem on-line kupovine su internet prevare. Nije čudo što se stariji odlučuju za internet kupovinu pre svega zbog njihove slabije mobilnosti, ali svaka čast i britanskim portalima i on-line shopovima što su smanjli prevare na najmanju meru. penzioneri su relativno laka meta što se tiče prevara, zato je procenat kod nas tako mali. Jednostavno nema se poverenja, a kupovina još uvek nije adekvatno zaštićena

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja