sreda, 18.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:52

„Miloš Veliki” će promeniti lice Zapadne Srbije

Privrednici iz ovog dela Srbije već računaju ne pozitivne efekte izgradnje novog autoputa kojim će se od Beograda do Čačka stizati za oko sat vremena.
Autor: P.O.nedelja, 18.08.2019. u 10:40
Аутопут "Милош Велики" (Фото Танјгу - Д-.Г.)

Autoput „Miloš Veliki”, tačnije deonica od Obrenovca do Ljiga spremna je za saobraćaj. Zajedno sa ranije izgrađenim delom od Ljiga do Preljine, novi autoput je od izuzetne važnosti za celu Srbiju jer će uveliko rasteretiti saobraćaj na Ibarskoj magistrali.

Puštanjem novog autoputa očekuje sa manje vozila na preopterećenoj Ibarskoj magistrali, što će, kako ističu saobraćajni stručnjaci, značajno poboljšati bezbednost učesnika u saobraćaju i smanjiti broj nesreća.

Autoput „Miloš Veliki”, na deonici od Obrenovca do Ljiga biće otvoren danas popodne, a svečanosti će prisustvovati predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Kada se do kraja godine u saobraćaj pusti i deonica od Surčina do Obrenovca i tako u potpunosti modernom saobraćajnicom poveže Beograd i Čačak, to će, osim saobraćajnog, imati i velikog značaja za budući razvoj Zapadne Srbije.

Privrednici iz ovog dela Srbije već računaju ne pozitivne efekte izgradnje novog autoputa kojim će se od Beograda do Čačka stizati za oko sat vremena.

Trasa novog autoputa „Miloš Veliki” deo je Transevropske magistrale koja povezuje njen osnovni pravac od Gdanjska do Atine i Istanbula sa Jadranskim morem i lukom Bar.

Kako je najavljeno kod petlje Ljig u 19.30, kod petlje Ljig predsednik Srbije obratiće se građanima i označiti svečano puštanje u saobraćaj autoputa „Miloš Veliki”.

Novi autoput od Obrenovca do Ljiga dužine je 62,7 kilometara, a čine ga deonice: Obrenovac-Ub dužine 26,23 km, Ub-Lajkovac dužine 12,5 km gde se zbog lošeg kvaliteta prilikom izgradnje deo u ukupnoj dužini od 2,5 km morao sanirati i Lajkovac-Ljig duzine 23,98 km.

Tako će sa deonicom Ljig-Preljina u saobraćajnoj funkciji biti 103,06 km Autoputa E-763 Beograd - Južni Jadran.

„Očekujemo da će do kraja ove godine biti završena deonica Surčin - Obrenovac, a izgradnjom veze Surčina sa Novim Beogradom kao i izgradnjom deonica Preljina-Požega-Boljare biće kompletiran ceo Koridor 11 kroz Srbiju”, objasnio je Pavlović za Tanjug.

Deonica Obrenovac-Ljig je projektovana za brzine od 130 km na čas, širine je 28,4 metra sa brzom, srednjom i zaustavnom trakom i čine je 42 mosta i nadvožnjaka gde je najduži most dugačak preko 580 metara a na njoj je bezbednosti radi i oko 200 km odbojne ograde.

„Deonica je bila prilično izazovna za građevince, izvođače, projektante i nas kao nadzor zato što je na njoj bilo baš zahtevnih delova”, rekla je nedavno za Tanjug Svetlana Milinski, šef nadzora Deonice 5 ispred Koridora Srbije i objasnila da deonica prolazi kroz aluvijum više reka pa je zato izgrađeno skoro osam miliona kubika nasipa koji su na nekim mestima visoki i po 12 metara

„Činjenica da je ugrađeno skoro 1,7 miliona kubika drobljenog kamenog agregata i 700.000 tona asfalta samo po sebi govori da je izgradnja bila obiman građevinski zahvat”, konstatuje ona, prenosi Tanjug.

Na ovoj deonici su i 36 pločasta propusta, 91 cevast propust, 44 regulacije vodotokova ukupne dužine oko 22 kilometra, petlje kod Uba, Lajkovc i Ljiga, kao i četiri naplatne rampe.

Ugrađeno je preko 80 kilometara cevovoda za odvođenje atmosferskih voda, kao i 95 separatora koji prečišćavaju tu vodu zbog zaštite životne sredine.

Tunel „Brančić” kod Ljiga zbog loše geologije bio je najveći graditeljski izazov na ovoj deonici.

„Ovo je vrlo važna tačka, sam objekat je dužine 960 metara, a pri njegovoj izgradnji izvršen je iskop od 260.000 kubika materijala a ugrađeno je 92.000 kubika betona i preko 5,5 miliona kilograma armature”, kaže Svetlana Milinski i dodaje da u svakoj od cevi tunela postoji niša za vozila koja su u kvaru kao i veza između tunelskih cevi u slučaju incidentne situacije.

Tunel „Brančić” puštanje saobraćaj dočekuje sa najsavremenijom opremom koja će iz novoizgrađenog tehničko-operativnog centra obezbediti stalno praćenje i upravljanje saobraćajem od petlje Ljig do izlaska iz tunela.

„Za to praćenje postoji 13 scenarija a oprema je na vrlo visokom tehnološkom nivou”, kaže ona i dodaje da osim tri redovna režima rada postoje i režimi za potencijalne incidentne situacije kao što su zastoj, pokvareno vozilo, strani predmet ili pesak na kolovozu.

Ona ističe da je vrlo važno da se iz centra lako upravlja režimom saobraćaja u tunelu u slučaju požara, pojave dima i ugljen monoksida i dodaje da je ta deonica pod nadzorom 24 sata.


Komentari23
44c25
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ДР
Да аутопут је велика ствар, само је ту једна ствар а које ће се то робе кретати камионима по том аутопуту. Прича да ће нас странци изградити је прича за малу децу,једино остаје да нећемо страдати на Ибарској магистрали.
dipl. agronom
Znate,mozda dovedemo i cirkus zvani Formula 1,valja biti sirokih pogleda i optimista...Niko ne zna,zasto je ovo dobro,ali slavimo...!!!
Preporučujem 5
Boja
Да ће аутопут Чачак Београд бити безбеднији не треба коментара зато се у градио али врсте дуго се градио и много, много пропуста и грешака!
Bravo
Neka nam je svima sa srecom, na ovom putu I svima ostalima, koji su izgradjeni I koji se izgradjuju, da bude bezbedna voznja bez nesreca I tragedija bilokakvih, sve najbolje I svako dobro I uspeha u zivotu, zdravlja, srece, prosperiteta, ekonomije, ljubavi, para sirom Srbije I srpskih zemalja gde god zive Srbi
Karađorđe Ogromni
Nadam se da će i neki drugi autoput u Srbiji dobiti neko značajno istorijsko ime.
Baba Stana
Rale, a što si ti toliko ideološki i politički nabijen Bože sačuvaj! Gledaj malo napred čoče!!! Koga interesuju partizani i četnici i svi ostali kad bude vozio po lepom autoputu i ne mora da srepi da će da pogine na Ibarskoj! I ti a i svi koji misle kao ti: iskoristite potencijale modernizacije Srbije! Otereznite se! Okanite se ideologija što nas ubiše...
Milan
Na ovom putu su Ub, Ljig, Milanovac, pa Cacak pa Kraljevo, pa i posle x gradova. Ivanjica nema i nece imati neke benefite. A put ce doci i di Uzica, besmisleno je da zbog nekve imaginarne uloge tog gradanpre 100 godina cela sumadija pegla magistralom, a autoput da ima cilj samo da se poveze Uzice i Crna Gora. To je sebicno, Srbija se malo okrece svom epicentru.
Preporučujem 5
Rale
Ja komentarišem političke razloge odabira trase. Od Požege do Crne Gore novim putem ima samo Ivanjica koja ima jednu fabriku tepiha i jednu fabriku gotovih kuća. Od Požege preko Užica, Zlatibora, Kokin broda, Nove Varoši, Priboja, Prijepolja, Brodareva, putujemo skoro 80 godina. Zašto sada dajemo prednosr Ivanjici? Zbog tridesetak kilometara skraćenja, ili možda ima neki drugi politički razlog? Ja mislim ovo drugo.
Preporučujem 13

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja