ponedeljak, 16.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:51

Novi autoput „Vožd Karađorđe” biće dug između 220 i 270 kilometara

utorak, 20.08.2019. u 13:20
Аутопут „Милош Велики” (Фото Бета)

Novi Šumadijski koridor odnosno autoput „Vožd Karađorđe” biće dug između 220 i 270 kilometara, a koštaće od 1,7 milijardi evra do više od dve milijarde, u zavisnosti od profila i priključaka na ostale koridore, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Novi autoput, čiju je gradnju u nedelju najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, biće u obliku slova ipsilon.

Sa jedne strane će ići trasom Mladenovac – Orašac – Aranđelovac, sa druge Lazarevac – Aranđelovac gde će se spojiti, odakle će ići dalje ka Rači, Svilajncu, Depostovcu i Boru, rekla je Mihajlović za Tanjug.

Ministarka je naglasila da izrada projektno – tehničke dokumentacije neće trajati godinu i po dana, kako je videla da su negde rekli u Koridorima Srbije već mnogo kraće kako bi što pre počela gradnja i dodala da će „Vožd Krađorđe” biti šesti autoput koji teba da počne da se gradi ove i naredne godine.

„Dužina koridora je između 220 km, i ukoliko želimo da taj koridor spojimo sa Koridorom 10 kod Malog Požarevca i sa Koridorom 11 na autoput 'Miloš Veliki', onda će taj autoput biti dugačak 270 km”, otkriva Mihajlović.

Ona je rekla da, ipak, još ne može da se saopšti precizna procena vrednosti investicije.

Kad se otvori Surčin–Obrenovac, neće biti gužve do autoputa
Na putu do Obrenovca ima više vozila jer svi hoće ka Čačku da idu autoputem „Miloš Veliki” umesto Ibarskom magistralom, kaže potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović i ističe da od 19. decembra više neće biti gužve pošto se u saobraćaj pušta i deonica autoputa Surčin - Obrenovac.
„Uveliko se radi na deonici Surčin–Obrenovac koja će biti puštena u saobraćaj 19. decembra i kada će tih gužvi biti mnogo manje”, rekla je Mihajlović Tanjugu.
Kaže, takođe, da bi Kinezi trebalo da počnu da grade i novu deonicu koja je ugovorena pre neki dan, od Novog Beograda do Surčina i da radovi treba da počnu 1. marta i budu gotovi najkasnije do novembra 2021. godine, kada ćemo imati kompletan autoput od Novog Beograda do Čačka.

„Ali, može da se kaže, ako se ide više na brzu saobraćajnicu i ukoliko nemamo priključke na autoputeve koje samo pomenula onda bi taj iznos mogao da ide od 1,7 milijardi do dve milijarde odnosno 2,3 milijarde ukoliko bude potpuno autoput (sa šest traka). Ukoliko imamo priključke na Koridor 10 i na 'Miloš Veliki', a što mislim da je važno, jer ukoliko radimo taj koridor moramo ga negde spojiti sa ostalim autoputevima, onda pričamo, bilo da je u pitanju brza saobraćajnica bilo autoput, o vrednosti investicije svakako većoj od dve milijarde evra”, objasnila je ona.

Mihajlović je najavila da će vrlo brzo na sledećoj sednici vlade biti formirana radna grupa za realizaciju projekata koji kreću da se rade „od nule”.

Kako je rekla, da bi tako veliki projekti mogli da se rade od samog početka, moraju svi važni akteri da budu u njoj, od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture koje će voditi radnu grupu, do Ministarstva finansija, Koridora Srbije koji će biti investitor, instituta...

„Već za par meseci ćemo imati precizniji okvir o samoj ruti autoputa 'Vožd Karađorđe' kada je reč o manjim mestima, ali i procenu investicije. Potrudićemo se da se projektno – tehnička dokumentacija ne radi godinu i po dana, kako sam čula negde da su izjavili iz Koridora Srbije. Gledaćemo da to bude mnogo pre, kao što ćemo istovremeno razmišljati o načinima finansiranja”, istakla je Mihajlović.

Kaže da je novi autoput veoma važan za Srbiju i da je ime „Vožd Karađorđe” izabrano pošto je narod taj pravac nazivao šumadijski koridor.

Novi autoput „Vožd Karađorđe” će se graditi u okviru novog investicionog ciklusa, navodi Mihajlović i dodaje da će se ove godine završava Koridor 10 i deo Koridora 11 i da je pokretanje novih investicija veoma važno pošto su one zamajac privrednog razvoja zemlje.

Dodala je da će samo u nekoliko godina novi investicioni ciklus biti vredan više 10 milijardi evra, kao i da će on biti nastavljen, zbog čega je njegova ukupna vrednost više od 15 milijardi evra.

Srbija planira da počne gradnju autoputa od Sremske Rače do Kuzmina na autoputu Beograd-Sarajevo, Moravski koridor od Pojata do Preljine koji će povezati Koridor 10 i Koridor 11 i oko 500.000 ljudi u centralnoj Srbiji.

Zatim autoput i brzu saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica, autoput Niš-Merdare od Niša do Pločnika, kao i autoput Novi Beograd-Surčin u okviru Koridora 11, Fruškogorski koridor, brzu saobraćajnicu od skretanja za Požarevac do Donjeg Milanovca, od Paraćina do Zaječara...

Radovi na deonici Preljina-Požega na Koridoru 11 ka Crnoj Gori već su započeti, a ove godine treba da bude završen deonica Surčin-Obrenovac, kao i istočni krak Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada.


Komentari25
a3a0a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Milosav
Hoce li autoput Vozd Karadjordje prolaziti kroz Radovanjski Lug?
evroskeptik
Citajuci komentare izgleda ce nas narod biti zadovoljan kada se svi regionalni i lokalni putevi pretvore u autoputeve. Nije samo dovoljno izgraditi autoput, nego ga he potrebno i odrzavati, a odrzavanje kosta. Osim koridora 10 i 11 drugi putevi nemaju dovoljan protok vozila da bi se gradio autoput. Treba povezati Kragujevac autoputom sa koridorom 10 i 11 i izgraditi autoput do Bira, kao i Moravski koridor i do Kosova. Ostalo treba biti samo brze saobracajnice.
Tacno
U pravu ste da potreban protok vozila imaju samo koridori 10 i 11 , koji ce lepo i da zaradjuju od putarina , i da je potrebna i spojnica medju njima preko Kragujevca, glavnog grada Sumadije! Predugo se ceka da se premosti Batocina, obilaznica oko Kragujevca i krak ka Preljini! Pa nece valjda iz istocne Srbije kad krenu u Crnu Goru da se ukljucuju kod Lazarevca ili Beograda, valjda se trazi kraci put i zbog vremena i cene putarine... Nije igra lavirinta
Preporučujem 9
Miticus
Bobo@ Karadjordje je rodjen u selu Visevac, koje je sada skoro sastavljeno sa Racom.
Sotir Gardačić
A, Vojvodona i Istočna Srbija ništa?!
Nedeljko
A autoput Nis-Svrljig-Knjaževac-Zajecar-Negotin-Kladovo? To bi za Istočnu Srbiju bilo otpočinjanje novog života i opstanka. Ujedno bi tim pravcem povezali celu Istočnu Srbiju sa Nišom i Rumuniju sa Makedonijom i Grčkom (Mediteranska luka Solun)! Neobavezujući predlog.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja