petak, 20.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:35

Most kod Ostružnice gotov krajem oktobra

sreda, 21.08.2019. u 15:40
(Фото Бета)

Potpredsednica vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović obišla je danas radove na izgradnji mosta preko Save kod Ostužnice koji je deo obilaznice oko Beograda i prisustvovala početku postavljanja poslednjih delova čelične konstrukcije mosta nad rekom.

Novi most preko Save kod Ostružnice je dug skoro 2.000 metara, a Mihajlović je rekla da bi trebalo da bude završen krajem oktobra ili početkom novembra, kao i da bi cela obilaznica, do Bubanj Potoka, trebalo da bude završena 2022. godine.

„Ovo je jedinstven slučaj gradnje mosta ne samo u Evropi već i u Srbiji i ponosna sam zbog toga. Ako Beogradu nešto treba, to je obilaznica oko Beograda. Završetkom ovog mosta imaćemo niz od 27 km od Batajnice do Ostružnice, da radimo na delu od Ostružnice do Bubanj Potoka i da će konačno nakog toga odnosno nakon 2022. Beograd imati zaokružen prsten sa obilaznicom”, rekla je Mihajlović.

Naglasila je da će obilaznica značajno rastereti saobaćaj u Beogradu.

Čelična mostovska konstrukcija nad rekom ukupne je dužine 586 metara, a danas je počeo završni deo podizanja dela čelične konstrukcije dužine 80 metara, šine 12 metara, visine šest metara i ukupne težine 550 tona u rečnom rasponu Save, između stubova C3 i C4 na izgradnji leve trake mosta.

Tehnički način postavljanja mosta je prvi put izveden ne samo u Srbiji nego u ovom delu Evrope.

Mihajlović je rekla da su hteli danas da pokažu javnosti šta mogu da urade naši građevinari i stručnjaci.

Na pitanje novinara li će se fazno otvarati obilaznica i pre 2022. godine pošto će neki delovi biti gotovi, Mihajlović je rekla da će Kinezi i Azerbejdžanci uspeti da završe do jeseni do Ibarske magistrale odnosno do petlje Orlovača.

„Postoje mogućnosti da ćemo deo da pustimo u saobraćaj i sledeće godine, ali ne bih da dajem rokove. Svi izgledi su da ćemo imati deo do Ibarske magistrale”.

Mihajlović je rekla da je plan da se izgradi i Sektor C obilaznice oko Beograda odnosno od Bubanj Potoka do Pančeva i da se već vode pregovori sa kineskim partnerima, ali da su do sada imali previše skupe ponude, tako da je još rano govoriti.

Na pitanje zašto je previše skupa ugovorena deonica Koridora 11 Novi Beograd – Surčin i zašto će se graditi novi autoput na Novom Beogradu pošto nedaleko odatle već ima autoput, Mihajlović je rekla da od kada ona vodi to ministarstvo da se pita struka a ne politika kada je reč o trasama, cenama, rokovima, kao i da je i po pitanju tog projekta sve rađeno sa projektantima i inženjerima tako da cena nije proizvoljna.

„Kada je reč o trasi, neke su davno predviđene prostornim planovima u skladu sa mišljenjem struke. Naše mišljenje je da treba da imamo tu autoput. U decembru ćemo imati autoput Surčin – Obrenovac i naše mišljenje je da je trasa preko Novog Beograda funkcionalna veza koja će omogućiti dobru vezu Beogada sa autoputem”, prenosi Tanjug.

Na pitanje zašto se kasnilo sa otvaranjem autoputa „Miloš Veliki”, Mihajlović rekla je:

„Samo iz samo jednog razloga, zbog ponovnog rada na 2,4 km na već napravljenoj deonici Ub – Lajkovac. Mogli smo da pustimo u decembru prošle godine deo Obrenovac – Ljig. Samo ta deonica nas je, sa tom rekonstruckojom, koštala 84 miliona evra. Od Obrenovca do Čačka, nas košta 636 miliona evra. Ako računamo i deonicu Surčin – Obrenovac i Novi Beograd – Surčin, onda će to biti oko 900 miliona evra. Ako dodate i deonicu Preljina – Požega od 400 miliona evra, to je već 1,3 milijarde evra”.

Ministarka kaže da se radi i projektno tehnička dokumentacija za deonicu od Požege do Boljara, čija će gradnja koštati više od 1,5 milijardi evra.

Mihajlović ističe da su mnogi projekti stajali za vreme prethodne vlasti, na primer, Žeželjev most, obilaznica, Koridor 10...

Negre je rekla da se ovaj događaj potvrđuje da se inovativne solucije i tehnologije obavljaju na jednom projektu u Srbiji i da je EIB-u drago što su mogli da podrže tako nešto.

„Tako će ostati znanje i iskustvo u Srbiji. Prošle godine je više od 300 miliona ljudi prošlo autoputevima na projektima koje smo finansirali u Evropi i šire. Nadamo se da će kada most kod Ostružnice i obilaznica budu gotovi biti povećan tranzit kroz Srbiju”.

Kaže da joj je posebno drago što EIB sarađuje sa Srbijom u oblasti transportne infrastrukture vrednim preko 1,8 milijardi evra.

„Nadamo se da će uskoro biti potpisan finansijski i ugovor o donaciji za novi autoput, od Niša ka Pločniku, koji će bolje povezati jug Srbije”, dodala je Negre.

Pomoćnik direktora Puteva Srbije Slavoljub Tubić je rekao se most radi sa tri načina izgradnje, a to su naguravanje, konzolna gradnja i dizanje čelika.

„Ovaj objekat je jedinstven u svetu”, naglasio je on.

Putevi Srbije očekuju da će taj projekat biti potpuno završen najkasnije do 15. novembra.

Tubić dodaje da se malo kasni jer se šlep PIM-a okretao u zoni radova i oštetio jedan element.

Direktor projekta Igor Đorđević iz Štrabaga kaže da će radovi sa podizanjem čelične konstrukcije mosta nad rekom biti gotovi najkasnije do sutra ujutru, čime će biti kompletirana sva četiri raspona.

Fizička realizacija izgradnje mosta je 90 odsto, a finansijska 82 odsto.

Taj objekat je svojevrstan građevinski poduhvat po samom načinu gradnje, kažu građevinari.

Radovima je prisustvovala i šefica EIB za Zapadni Balkan Dubravka Negre.

Novi most, koji se gradi uz već postojeći i koji je deo obilaznice oko Beograda, finansirala je Evropska investiciona banka, a ceo projekat košta 4,1 milijardu dinara.

Specifičnost u izgradnji mosta je da je čelična konstrukcija izgrađena u savskom brodogradilištu.

Glavni izvođač radova na izgradnji mosta kod Ostružnice je konzorcijum na čelu s kompanijom Štrabag, a podizvođač je beogradska Mostogradnja.

Radovi na izgradnji drugog mosta preko Save kod Ostružnice su počeli, u prisustvu tadašnjeg premijera Aleksandra Vučića, 19. januara 2016.

Most će biti dug gotovo dva kilometra i biće izgrađen paralelno sa postojećim mostom, u okviru izgradnje druge trake autoputa na obilaznici oko Beograda.

Taj most će biti izgrađen u okviru izgradnje druge faze autoputa E-70/E-75 na delu od petlje „Dobanovci” do petlje „Orlovača”. Projekat predviđa izgradnju leve trake auto-puta iza mosta u zoni petlje „Ostružnica” dužine 1.000 metara, kao i uklapanje dve rampe.

Novi most će biti most „blizanac” postojećem mostu. Inače, most preko Save kod Ostružnice izgrađen je i pušten u saobraćaj 1999. i iste godine je bombardovan.

U periodu od 2002. do 2006. godine most je rekonstruisan i pušten u saobraćaj.


Komentari7
c2471
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aranđel Mihajlović
Ni na laičko pitanje zašto se gradi deonica Novi Beograd - Surčin , ministarka ne ume smisleno da odgovori , da se time skraćuje put za 15 km. da se ne bi putovalo zaobilazno preko petlje u Dobanovcima .
Magistar Ekoloskog Inzinjerstva i zastite na radu NYC
Hoce li neko u Srbiji objasniti "ministarki " gradjevini Zorani Mihajlovic konacno objasniti da prilikom posete bilo kog gradilista za nju vaze ista pravila o Licnoj zastiti i oblacenju kao i za sve radnike na gradilistu. Doticna "ministarka bi do sada trebala da nauci da sminka takodje nije dozvoljena. Ona obilazi gradilista u svojstvu ministrice gradjevine a ne manekenke. Ukratko Slem, rukavice fluorescentni prsluk i radne cipele sa gumenim pendzetom. Ili je Srbija van svih zakona.
Александар Живановић
Како прстен када није пун круг?
Branislav
Dobro 5 puta ponavljate da je "Ово је јединствен случај градње моста не само у Европи већ и у Србији???" te „Овај објекат је јединствен у свету”, te da je Grdelica nejteži projekat u Evropi itd ... i sve je kod nas najteže samo nikako da kažete u poređenju sa kojim konkretnim projektima? Baš me interesuje da li ima negde u Evropi da se nov put raspadne? Pored toga, objasnite nam zašto je jedna traka A puta od Surčina do Ostružnice po ceni 10 miliona eur/km - dakle da su 2 trake bilo bi 20 M/km?
Јовиша Видић од Рудина
Кад ће и ко да уради прилазне путеве за Сремчицу и Железник? Да би неко из Сремчице приступио ауто путу, мора да обилази 6 километара. Све што ради, ради се половично без осмишљености.
Milos iz Borce
Propade Srbija bez prilaza za Sremcicu i Zeleznik...
Preporučujem 4
Punisa
Pa druze vozdovac nema spust na autoput u pravcu nisa sem na autokomandi ,a napravljen je pre ne znam ni ja koliko godina... mora da se radi polovicno ovo je srbija
Preporučujem 8

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja