petak, 18.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ISHRANA

Smanjiti apetit na prirodan način

Postoji niz metoda kako možete na bezbedan način duže da zadržite osećaj sitosti
(Фото Пекселс)

Postoji više načina kako možete da smanjite apetit, ali neobavešteni najčešće posegnu za pilulama. Proizvođači tableta za suzbijanje apetita tvrde da njihove tablete efikasno i bezbedno smanjuju apetit i promovišu gubitak težine. Ono što obično ne čujete jesu neželjene, štetne nuspojave.

Umesto svega toga, postoji niz prirodnih metoda uz pomoć kojih možete da smanjite apetit na bezbedan, prirodan način.

Konzumiranje hrane bogate proteinima ili mastima može da smanji osećaj gladi, odnosno da potisne apetit.

Proteini i masti su efikasniji za zadovoljenje gladi i bolje zasićuju organizam od ugljenohidratne hrane.

Da bi zadržali apetit pod kontrolom, najbolje je da zamenite neke izvore ugljenih hidrata proteinima i zdravim mastima. Na primer posnim mesom, jajima, pasuljem i graškom, proizvodima od soje, grčkim jogurtom.

Umesto zasićenih, koristite zdrave masti iz prirodnih izvora kao što su orašasti plodovi i semenke, avokado i maslinovo ulje.

Pijte vodu pre svakog obroka, jer – dokazano je da pijenje velike čaše vode neposredno pre jela čini da se osoba oseća punijom, zadovoljnijom i manje gladnom posle obroka.

Preporuka je da dnevno pijete litar i po vode, a već nakon mesec i po do dva meseca očekujte smanjenje apetita i težine.

Vlakna mogu smanjiti apetit, jer vlakna direktno utiču na bolju probavu i duže se zadržavaju u organizmu nego neka druga hrana. Kao nuspojava, nastaje duži osećaj sitosti i smanjen apetit.

Hrana s visokim sadržajem vlakana preporučuje se u redukcionim dijetama. U ovakvu hranu ubrajaju se: integralne žitarice, pasulj, sočivo, boranija, jabuke i avokado, bademi, čija seme, povrće.

Vežbajte pre obroka s obzirom na to da je vežbanje još jedan zdrav i efikasan način da smanjite apetit. Rađen je veliki broj istraživanja u kojima se definitivno potvrđuje da trening utiče na smanjenje apetita odmah nakon vežbanja, jer tada organizam ima smanjene količine grelina, hormona koji nas čini gladnima.

Posebno je poželjan HIIT (High-Intensity Interval Training), dakle intervalni trening visokog intenziteta.

Umesto mlečne, uzmite crnu čokoladu. Pokazalo se da crna čokolada više potiskuje apetit u odnosu na mlečnu čokoladu. Pored te očigledne pojave, jasno je da je crna čokolada zdravija varijanta s više antioksidanasa, a manje šećera.

Crna čokolada se preporučuje u ishrani osoba koje žele da smršaju.

Đumbir može da smanji apetit! Pokazalo se da konzumiranje male količine đumbira u prahu smanjuje apetit i povećava osećaj sitosti, najverovatnije zbog njegovog stimulativnog efekta na probavni sistem.

Đumbir u prahu možete naći u bilo kojoj boljoj prodavnici zdrave hrane. Kao svež možete da ga kupite u većim marketima.

Jedite niskokaloričnu hranu, jer dijeta ne mora da znači gladovanje. Neke namirnice su bogate hranjivim materijama i energijom, ali imaju malo kalorija. To uključuje povrće, voće i integralne žitarice.

Konzumiranje velike količine niskokaloričnih namirnica duže može da zadrži osećaj sitosti.

Jasna Vujičić, nutricionista

www.nadijeti.com

Komеntari2
44609
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mona
Ovaj savet vazi za 30% populacije, ostali taj problem nemaju, jer nemaju sta da jedu.
nikola
grcki jogurt? kiselo mleko?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja