ponedeljak, 25.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 23.08.2019. u 22:00 Marijana Avakumović

Kilometar auto-puta Novi Beograd – Surčin osam miliona evra

Ova deonica duga 7,9 kilometara, specifična je po tome što prolazi kroz grad, ima pet mostova i jedan nadvožnjak, što poskupljuje vrednost radova, kažu u „Putevima Srbije”
(Фото Танјуг)

Deonica auto-puta „Miloš Veliki” od Novog Beograda do Surčina koštaće 70,5 miliona dolara ili 63 miliona evra, što je nešto manje od osam miliona evra po kilometru. Ako se uzme u obzir da je kilometar na istom tom auto-putu, ali na brdovitom terenu između Ljiga i Čačka koštao oko 7,5 miliona evra nameće se pitanje da li je država sa kineskom kompanijom „Čajna roud and bridžis” preskupo ugovorila beogradski izlazak na Koridor 11, kako smo donedavno zvali auto-put koji treba da poveže Beograd sa južnim Jadranom ili on zaista toliko košta.

U javnom preduzeću „Putevi Srbije” objašnjavaju da je ova deonica specifična između ostalog i po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji auto-puteva, prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, što za posledicu ima specifične zahteve u pogledu tehnologije izvođenja radova.

Ovaj deo auto-puta inače direktno povezuje Beograd sa novim auto-putem i u ovom trenutku čini nedostajuću „kariku” na početku čitave rute. Dug je 7,9 kilometara i proteže se od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu, gde je planiran kružni tok, pa sve do buduće petlje „Surčin”.

– Predviđena je i izgradnja biciklističkih i pešačkih staza duž saobraćajnice što za rezultat ima širi profil (trup) čitavog auto-puta i značajno veće količine radova. Planirane su pešačke i biciklističke staze sa obe strane ove saobraćajnice, širine dva i 2,20 metara. Imajući to u vidu, širina normalnog poprečnog profila ove deonice ide čak do 47,2 metra. Takođe, s obzirom na to da je sam auto-put širi, to zahteva i da buduće konstrukcije za ukrštanje ove saobraćajnice sa lokalnim putevima (mostovi, nadvožnjaci i podvožnjaci) budu veće nego što je to uobičajen slučaj – objašnjavaju u „Putevima Srbije”.

Oni navode da projekat podrazumeva izgradnju ukupno pet mostova i jednog nadvožnjaka, a pored toga ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvarena i preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje). Osim toga, projekat predviđa ugradnju velikih količina građevinskih materijala za izgradnju saobraćajnice, naročito peska i kamenog agregata, usled šireg profila nego kod standardnog auto-puta, što uzimajući u obzir „gradsku” lokaciju deonice i kratak rok izgradnje, zahteva veće troškove usled potrebe da se angažuje veći broj vozila i opreme na dužim transportnim rastojanjima.

– Pomenuta ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama će, uzimajući u obzir dužinu deonice, biti na relativno kratkim rastojanjima. S tim u vezi, izgradnja navedenih konstrukcija i objekata na kraćim rastojanjima zahteva primenu specifičnih tehnologija za izvođenje radova i rezultira značajnim povećanjem troškova izgradnje – kažu u „Putevima Srbije”.

Oni naglašavaju da budući radovi zalaze u zone stanovanja i mora se raditi u strogo kontrolisanim uslovima kako bi se u što većoj meri ograničili ili eliminisali negativni uticaji na stanovništvo (negativni uticaji na životnu sredinu, buka i dr.) što rezultira značajnim povećanjem troškova.

Takođe, s obzirom na to da deonica prolazi i zaštićenom zonom vodoizvorišta, odvodnjavanje saobraćajnica je planirano u sistemu kišne kanalizacije gde se kišne vode preko planiranih retenzija skupljaju, na tim mestima prečišćavaju i takve prečišćene vode ispuštaju u kanale, što značajno utiče na povećanje troškova izgradnje.

To su sve razlozi zbog kojih auto-put Beograd–Surčin košta oko 63 miliona evra. I Goran Rodić, potpredsednik Građevinsko-inženjerske komore Srbije smatra da je to ta vrednost radova.

– Treba uzeti u obzir činjenicu da treba ugraditi 1,3 miliona kubika nasipa. Osim toga ova deonica ima puno mostova, što povećava cenu– smatra Rodić.

Komеntari6
05b0a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Невена
Одличан текст. Оно што недостаје је да се мало више истражује и прича о кинеским инвестицијама и кредитима који су јако неповољни по земље које их узимају. Земље домаћини кредитом узетим од кинеза плаћају радове које извршавају кинеске фирме и радници. Пројекат се зове "Појас и Пут Иницијатива" и идеја је да се освежи некадашњи пут свиле и олакша снабдевање европског тржишта робом из Кине.
boce
Odakle nama ovoliki strucnjaci, gde su bili do sada?
Bezobrazluk
Ne znam kako drugačije nazvati ovu drsku pljačku. Očigledno da manje ide na izgradnju, a mnogo više na ugradnju.
Младен Николић
С обзиром да су планиране бициклистичке стазе уз саобраћајницу, да се саобраћајница наставља из постојећег булевара као и да се планира четири раскрснице у нивоу саобрачајнице, очигледно је да се не ради о ауто-путу. А с обзиром да мотопут такође не може укрштати са осталим саобраћаницама у нивоу (раскрснице са или без семафора, кружни ток...) ова саобраћајница не може бити ни мотопут. Што имплицира да ће ограничење брзине бити највише 80км/ч.
Aranđel Mihajlović
Tačnosti radi kružni tok u Dr Ivana Ribara je izgrađen pre 6 godina . Ova deonice nema ,, puno mostova '' jer je potrebno premostiti kanal Galovicu širine 15 m i dva kanalića širine po 4 m , što se postiže sa betonskim gredama u nivou puta . Petlja preko obilaznice je skoro završena i ona je plaćena iz kredita za deonicu Surčin - Obrenovac . Kako god ovo će po složenosti biti najjednostavnija deonica , pa bi cena po kilometru morala biti nekoliko puta manja .

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja