utorak, 26.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 24.08.2019. u 22:00 Marijana Avakumović

Auto-put „Karađorđe” i još šest novih

Povezivanje Lazarevca, Mladenovca, Aranđelovca, Topole, Rače, Svilajnca, Despotovca i Bora, kao i spajanje koridora 10 i 11 koštaće između 1,7 i 2,4 milijarde evra
Фото Танјуг - Д.Г.

Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, najavila je da će Srbija ove i naredne godine početi izgradnju šest novih auto-puteva, a uporedo će pripremati gradnju Šumadijskog koridora „Vožd Karađorđe”.

– Šumadijskom koridoru smo već dali ime „Vožd Karađorđe” i trenutno sa s Institutom za puteve razgovaramo u kojem delu će biti brza saobraćajnica, a u kojem auto-put. Tek smo na samom početku, što znači da se formiraju radne i operativne radne grupe. Cilj je da budu povezani Lazarevac, Mladenovac, Aranđelovac, Topola, Rača, Svilajnac, Despotovac i Bor, ali i da novi put vežemo za Koridor 10 i auto-put „Miloš Veliki” – rekla je ministarka juče u Smederevu.

Naglasila je i da će se cena izgradnje „Vožda Karađorđa” kretati između 1,7 milijardi i 2,4 milijarde evra, u zavisnosti od toga da li će biti brza saobraćajnica ili auto-put i da li će se praviti priključak nove saobraćajnice na Koridor 10 i na auto-put „Miloš Veliki”.

– Puno posla još treba uraditi do početka radova, da se pripremi projektna dokumentacija, da se uporedo razmatra i način finansiranja, tako da nije realno da radovi počnu naredne godine – rekla je Mihajlovićeva.

Novi auto-put, dužine oko 220 kilometara, čiju je gradnju u nedelju najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, biće u obliku slova ipsilon. S jedne strane ići će trasom Mladenovac–Orašac–Aranđelovac, sa druge Lazarevac–Aranđelovac, gde će se spojiti, odakle će ići dalje ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru.

Novi auto-put „Vožd Karađorđe” gradiće se u okviru novog investicionog ciklusa, vrednog oko 10 milijardi evra.

Srbija planira da počne gradnju auto-puta od Sremske Rače do Kuzmina na auto-putu Beograd–Sarajevo, Moravski koridor od Pojata do Preljine koji će povezati Koridor 10 i koridor 11 i oko 500.000 ljudi u centralnoj Srbiji.

Zatim auto-put i brzu saobraćajnicu Ruma–Šabac–Loznica, auto-put Niš–Merdare od Niša do Pločnika, kao i auto-put Novi Beograd – Surčin u okviru Koridora 11, Fruškogorski koridor, brzu saobraćajnicu od skretanja za Požarevac do Donjeg Milanovca, od Paraćina do Zaječara...

Radovi na deonici Preljina–Požega na koridoru 11 ka Crnoj Gori već su započeti, a ove godine treba da bude završena deonica Surčin–Obrenovac, kao i istočni krak Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada.

Kapitalni infrastrukturni projekti imaju višestruki pozitivan efekat, a auto-putevi bi mogli da privuku investitore u manje razvijeni jugozapadni deo Srbije, izjavio je za Tanjug Bojan Stanić, pomoćnik direktora Sektora za strateške analize i usluge Privredne komore Srbije.

– Kada se pogleda mapa aktuelnih investicija u Srbiji one su koncentrisane oko Koridora 10 pa tom logikom stvari ako Koridor 10, kao i koridor 11, budu do kraja godine u potpunosti funkcionalni onda će investitori svoje odluke bazirati uglavnom na dostupnosti savremene, funkcionalne infrastrukture i samim tim odlučiti da ulaganja sprovedu i u jugozapadnoj Srbiji koja je manje razvijeni deo zemlje – rekao je Stanić.

Izgradnja ovih auto-puteva može pozitivno uticati i na demografske trendove, smatra on, jer povećana investiciona aktivnost i povećana mogućnost zapošljavanja dovode do ublažavanja negativnog toka migranata iz tih krajeva u zapadnoj i jugozapadnoj Srbiji.

Prema njegovim rečima u kratkom roku vidljivi efekti izgradnje infrastrukture su u porastu BDP-a jer takvi projekti dodatno angažuju našu građevinsku industriju.

– I to ne samo izvođače radova nego i proizvođače opreme i materijala, jer se povećavaju njihovi prometi, a omogućuje im i dodatne reference koje mogu koristiti kasnije kada budu aplicirali za nove projekte u Srbiji i inostranstvu – kaže on, a kao poseban efekat navodi i efikasniji transport srpskih proizvoda u inostranstvo.

Komеntari34
c560a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

400 000 000
Pa za onih 400 000 000 koliko je koštao most nije ni mnogo ovaj kilometar
ХОЋЕМО ДРВЕЋЕ
И засадите дрвеће поред пута, да има хлада лети и да лепше изгледа овако изгледа као да се возимо на Марсу!
logika
Auto putevi se ne prave tamo gde je lep krajolik ili rodna kuca znametih likova vec gde ima opterecenja u saobracaju da bi se to rasteretilo i ubrzalo i da bi se od putarine isplatila investicija i da mogu putevi da se odrzavaju. Od Bora preko Svilajnca i Despotovca prema Lazarevcu u najvecem spicu proci ce 3 vozila na dan ... Njima deca studiraju u Kragujevcu , privredne aktivnosti su tamo zivlje u oba pravca, tamo se lece, kad idu na letovanje tu je najkrace ta i najbrze i najjeftinije... itd
nikola andric
Pretpostavka je da strani ulagci dolaze kolima dok oni preferiraju ''vazdusni saobracaj''. Od njih potice izreka ''vreme je novac'' a iz te izreke se lako dobija zakljucak.
Aleksa
Veliki Milos i Vozd Karadjordje su reci koje treba ponavljati svakodnevno koliko god je puta potrebno, Spjdermen i ostali menovi neka odstupe.
Jovan
Sve je to sa putevima ok ali kad sam video da jedan kilometar autoputa košta 8 miliona evra i dok se završi biće sa dodatnim radovima i više, mislim da ste ga preterali sa dubinom džepova.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja