nedelja, 17.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:11
„POLITIKA” SAZNAJE

Fijatova „đardinijera” montiraće se u Kragujevcu

Novi model italijanske firme trebalo bi da počne da silazi s naših traka 2021. godine, a verovatno će ovaj automobil imati i električnu verziju
Autor: Ozren Milanovićutorak, 27.08.2019. u 09:55
(Принтскрин ClubAlfa)

U Kragujevac stiže „đardinijera”. Da bude jasnije, reč je o novom modelu iz porodice 500, koji bi trebalo da zameni na tržištu model 500-L. Dakle, u ponudi glavnog italijanskog proizvođača automobila postepeno će doći do „rokade”, a objavljen je i render (ilustracija mogućeg izgleda) budućeg kragujevačkog aduta. Tako tvrdi specijalizovani italijanski sajt clubalfa.it, iz pera novinara Ipolita Viskontija. U budućnosti će se Torino fokusirati na porodicu 500, tvrdi on, a do sada je uziman kao ozbiljan i pouzdan izvor. Klasična verzija ovog modela i dalje će dominirati u A segmentu automobila. A model „500-Ks krosover”, s obzirom na izuzetan uspeh ostvaren u prvim godinama prodaje, sigurno će u budućnosti predstavljati novu generaciju, koja stiže do 2021. godine. Konačno, najvažniji „fijat 500 đardinijera” biće smešten u C segmentu tržišta i zameniće u opsegu model 500-L.

Sajt tvrdi, pozivajući se na menadžment „Fijata” da će se „fijat 500 đardinijera” najverovatnije proizvoditi u Srbiji, u fabrici automobila „Fijat Krajsler” u Kragujevcu, gde se sada proizvodi 500-L. Italijansko-američka grupa tek treba da zvanično potvrdi vest. A 500 „đardinijera” trebalo bi da siđe s traka najkasnije tokom 2021. Verovatno će ovaj automobil imati i električnu verziju. U prevodu, „đardinijera” bi bila „posuda za cveće”, ali u ovom slučaju ima i šire značenje.

Kompanija „Fijat Krajsler automobili Srbija” potvrdila je prošle godine kompanijski „srebrni status” i dobila dva nova boda, što je osnova da se ove godine kvalifikuje za novi model. Reč je ozbiljnoj proveri kvaliteta i spremnosti za „proizvodnju svetske klase” (WCM). Kragujevačka fabrika je potvrdila „srebrni status” i dobila dva nova poena, pa ih sada ima ukupno 68, odnosno dva manje od broja poena koji joj obezbeđuje „zlatni status”, i koji imaju vodeće „Fijatove” fabrike, rasute širom sveta.

Sa izvesnošću se očekuje da će kragujevačka fabrika „zlatni status” u proizvodnji automobila svetske klase da osvoji krajem ove godine, čime će da otvori nove perspektive.

I samo zadržavanje „srebrnog statusa”, uz dva dodatna poena, u godišnjem ocenjivanju organizacije i kvaliteta rada, bezbednosti proizvodnog procesa, obučenosti radnika i drugog, pokazuje, tvrde u ovim krugovima, da menadžment „Fijat Krajsler automobila” (FCA) ozbiljno računa na kragujevačku fabriku, koja bi sa gotovo izvesnim „zlatnim statusom” u proizvodnji automobila svetske klase napokon trebalo da dobije proizvodnju novog, to jest još jednog modela.

Pre nekoliko nedelja specijalizovani portal clubalfa.it prvi je objavio vest da će se novi SUV proizvoditi u Kragujevcu, pozivajući se na izjavu Olivijea Fransoa, šefa marketinga i brendova „Fijata”. On je još u martu najavio proizvodnju „krosover” modela namenjenih porodicama, koji bi možda imao i sedam sedišta. Otud valjda i naziv „đardinijera”.

Ovaj model bio bi pravljen na šasiji modela „tipo” i na liniji za sklapanje bi se pojavio 2020. ili 2021. godine, pre početka proizvodnje nove „pande”, koja je najavljena za 2022. godinu. Mediji pominju proizvodnju automobila sa novim „Fijatovim” „fajerflaj” benzinskim motorima, ali ne i dizelaše. Osim SUV modela, navodi se da bi u kragujevačkoj fabrici uporedo mogao da se proizvodi i 500-L sa hibridnim motorom. Inače, kategorija vozila kojoj pripada 500-L, MPV B klase polako nestaje iz ponude evropskih proizvođača i zamenjuju ih SUV automobili.

Ako se ova vest ukrsti i sa tvrdnjom iz Vlade Srbije da pregovori sa „Fijatom” teku u dobrom smeru, jasno je da to donosi novi optimizam u Kragujevac. Radnici „Fijat Krajsler automobila” (FCA) se 3. septembra vraćaju sa kolektivnog godišnjeg odmora i počinju redovnu proizvodnju, a obim rada zavisi od narudžbina. Naime, gigant iz Torina ne proizvodi automobile „odoka pa koliko se proda”, nego od dilera širom sveta dobija podatke o tražnji i prema njima se upravlja. Model „fijat 500-L” je posustao, tražnja je sve manja, pa se dugo razvlačilo pitanje – šta dalje. Jedini izbor je bio novi model za montažu ili gašenje fabrike. Sada je izvesno da je prva opcija prevagnula. To je dobra vest i za Kragujevčane i za celu Srbiju, jer je FCA bio na čelu liste izvoznika.

Kompaniji „Fijat Krajsler automobili Srbija” juče smo poslali mejl sa pitanjima o novom modelu i uopšte o budućnosti fabrike, ali nisu imali komentar na italijanske navode o proizvodnji novog modela u Srbiji.

Ono što i dalje ostaje nejasno jeste pod kojim uslovima „Fijat” nastavlja da posluje u Srbiji, nakon što je istekao desetogodišnji ugovor države Srbije i te kompanije o formiranju zajedničke fabrike, kojim je italijanski partner u tom periodu bio oslobođen plaćanja svih poreza, doprinosa i taksa na republičkom i na lokalnom nivou.

Vlada Srbije u junu je odobrila zahtev menadžmenta „FCA Srbija” da zaposleni u toj kompaniji tokom ove godine, zbog sve slabijeg plasmana modela 500-L na svetskim tržištima, na plaćenim odsustvima, pored zakonom dozvoljenih 45, mogu da budu još dodatnih 87 dana. Od početka godine do sredine jula, u kragujevačkoj fabrici je proizvedeno oko 25.000 automobila. U septembru će biti desetak radnih dana, tokom kojih će sa proizvodnih i montažnih traka da siđe oko 4.000 novih gotovih vozila.

Iz Vlade Srbije nedavno je, preko medija, poručeno da država i „Fijat”, prema ugovoru iz 2008, imaju međusobnu obavezu otkupa udela ukoliko jedna od ugovornih strana odluči da proda svoj kapital u zajedničkoj kompaniji, preciznije do 2023. godine. Rad na novom modelu te obligacije gura u drugi plan.


Komentari11
1114d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

gradjanin
Prošle nedelje prošao Italiju popreko, dva puta, najprometnijim autoputem. Broj uočenih 500L- nula ! Malih 500-ki (proizvodi se u Poljskoj ) -puno; 500X (Italija) , takođe. 500L - niente ! Da ne ulazim u razloge , ali ko god je vozio 500L, zna ih jako dobro ... A od renderinga do pune proizvodnje, kod Fiata prođe i decenija ... Dakle, opet "mazanje " . Realnije ja da FAS to što je uloažio u Srbiju-proda. Linija je univerzalna, na ostalim punkotivma se samo zamene alati i teraj...
Aleksandar
Bio sam poslovno u Italiji pre neih cetiri godine i tom prilikom sam video sigurno cetiri-pet fiata 500l. Nisam siguran kakav je kvalitet tog automobila, ali sam ih ja video u Italiji.
Preporučujem 3
Nebojsa
Kakva je to firma koja će tek za dve godine da počne proizvodnju novog modela? Ko će da im pokriva troškove do tad? Možda nas budžet. To može samo genije da smisli.
Samo pitam
Koja mu je tačno poena, pa već prave Fiat 500X, koji je veoma uspešno nabildovan Fiat 500
Dude
Pa dobro...ubacis lepu paletu pastelnih boja, elektricni pogon, sve to spakujes za manje od 20.000eur i eto trzisnog uspeha u Evropi. U Srbiji ce ionako i dalje voziti Fiat JTD.
Лекива Скајсиа
"У преводу, „ђардинијера” би била „посуда за цвеће”, али у овом случају има и шире значење." У преводу, именица "жардињера" већ дуго, дуго времена одаомаћила се у српском језику, тако да сви знамо шта значи. Исто као што смо, у вези ширег значења, нажалост, свесни да је уговор између италијанске фабрике аутомобила "FIAT" и државе Србије неповољан по Србију, и то зато што се тако хтело, а хтеће се и надаље, све због повољности за оне који о томе одлучују, у име грађана Србије.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja