sreda, 23.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:47
EKSKLUZIVNO

Šarčević: Genetski centar gradićemo i u Leskovcu

Ministarstvo prosvete povuklo je garanciju za izvođača radova kragujevačkog centra datu Evropskoj investicionoj banci i očekuje da će biti izabran novi graditelj, a genetičaru Stojkoviću odmah bi bili obezbeđeni uslovi za rad u rodnom gradu
Autor: D. Jokić Stamenković / V. Aranđelovićutorak, 27.08.2019. u 21:21
(Фото Н. Марјановић)

Imao sam telefon i dok sam bio u Srbiji, odgovor je našeg čuvenog genetičara Miodraga Stojkovića, sa trenutnom adresom na Univerzitetu Harvard, na mejl koji mu je uputilo Ministarstvo prosvete tražeći njegov „prekookeanski” broj telefona kako bi ga pozvao ministar Mladen Šarčević. Odgovor Stojkovića izazvao je simpatije u delu javnosti, naročito u onoj naučnoj, a šta je to Šarčević hteo da mu kaže moglo se naslutiti nakon susreta predsednika Srbije Aleksandra Vučića i matematičara Stojana Radenovića, kada je saopšteno da naš najcitiraniji naučnik svoj rad sa univerziteta iz Saudijske Arabije vraća u Srbiju.

Ovim je, posle objave da je Beogradski univerzitet skliznuo više od sto mesta na Šangajskoj listi, počela akcija povratka naših naučnika rasutih po svetu. Upravo je njihov odlazak na strane univerzitete naveden kao jedan od glavnih razloga tog akademskog sunovrata, jer sa njima odlazi i citiranost, od koje zavisi kakav će biti smer kretanja na pomenutoj listi.

Da li je ministar prosvete želeo da pošalje Stojkoviću povratnu avionsku kartu? Mladen Šarčević za „Politiku” otkriva da je profesoru Stojkoviću hteo da predloži da u Leskovcu, gradu iz kojeg potiče ovaj naučnik, odmah otvori novi istraživački genetski centar, koji bi funkcionisao pri Univerzitetu u Nišu. Jedna od mogućnosti je da taj centar bude smešten u prostorijama tamošnjeg doma zdravlja. Kako kaže, Stojkovićeva tviter reakcija neće ništa promeniti.

– Želim da nam kaže kakva mu je oprema potrebna da odmah počne da radi. Sve bi bilo dogovoreno sa samim vrhom državne vlasti. Ponudu ću mu ovih dana poslati u novom mejlu i napomenuti da bih voleo da porazgovaramo o opremi neophodnoj za leskovački genetski centar, ulozi koju bi on imao, kao i poziciji koju bi dr Stojković dobio u toj celoj priči – otkrio je ministar Šarčević zbog čega traži broj telefona najpoznatijeg srpskog genetičara.

Naš sagovornik ističe da otvaranje centra u Leskovcu neće uticati na nastavak gradnje istraživačkog centra u Kragujevcu, koja bi trebalo da bude okončana do kraja ove godine. Tada će biti dogovoreno da li će Srbija imati dva genetska centra, u Kragujevcu i Leskovcu, što znači da će Stojković dobiti priliku da bira da li će da ostane u rodnom gradu ili da nastavi rad u novom zdanju u Kragujevcu.

Za naš list ministar Šarčević ističe da je jugu Srbije zbog nataliteta čak potrebniji genetski centar i da nikome neće smetati da ima i dve takve ustanove. Kaže da „nikoga nikada nije prevario, pa nema nameru ni sada da to učini”. Komentarišući problem sa izvođačem radova na centru izvrsnosti sa bankom matičnih ćelija u Kragujevcu i prestanak gradnje, zbog koga je dr Stojković i napustio Srbiju, Šarčević kaže da neće „na svoja pleća preuzimati tuđe grehe”.

– Profesor Stojković je opravdano nezadovoljan mnogo čime u Srbiji, ali ja zaista nisam znao sa kakvim se problemima i dilemama susreće. Kada je i sam bio u vlasti, mogao je da napravi od svega toga svoju priču, a nije. Svašta mu je obećavano, a nije ispunjeno. Ne znam ja ko mu je i šta obećavao. A što se tiče odgovora koji je napisao na „Tviteru”, poručujem da ja nisam bio u Beogradu kada je on bio u Srbiji – kaže Šarčević.

Ministar otkriva da je i sam trpeo političke pritiske zbog gradnje centra u Kragujevcu, ali ih je ignorisao i Ministarstvo prosvete je povuklo garanciju za izvođača radova datu Evropskoj investicionoj banci.

– Pretpostavljam da će ta firma uskoro otići u stečaj i da će biti izabran novi izvođač radova. Nismo ih mi birali. Preuzeli su, izgleda, previše poslova, a nisu imali pokriće, sada su ih svi pritisli da završe obećano, pa trpe posledice. Projekat se ne može menjati jer su u sklopu njega rađene i neke druge stvari, kao stanovi za istraživače, koji su završeni i dodeljeni im – objašnjava Šarčević.

83b65

Stari Beogradjanin
"Kasno Janko na Kosovo stize". Jos jedan dokaz koliko je vlada uspesna.
Мома
Г-дине Шарчевићу, зашто прво мора Вучић да телефонира да би се нешто започело?
Milorad
Kasno Šarčeviću kasno.
Vladija Sarac
Prosta matematika: BU ulazi na tu listu 2012, pozicija 401-500. Sledece 3 godine se penje: 301-400. Vrhunac je 2016: pozicija 201-300. Krajem 2016 Sarcevic postaje ministar. 2017 pozicija je jos uvek 201-300, da bi 2018 rejting pao na 301-400, i 2019 na 401-500. Statisticki zakljucak: pad rejtinga se poklapa sa Sarcevicevom vladavinom. Radenovic je jos "potpisivao" BU 2018, prema tome pad je zapoceo jos pre njegovog "transfera", koji se sad koristi kao opravdanje da bi se zastitio Sarcevic.
Slobodan
A ko će sada da vam radi u tom centru u Leskovcu?!
geras
sada su na potezu sava centar i megatrend. što pre proizvesti nekoliko dr, mr , master genetičara .