Iako Rijana već tri godine nije objavila studijski album, jasno je da joj se trud koji je uložila u brojne poslovne poduhvate u potpunosti isplatio. Ona je proglašena za najbogatiju pevačicu na svetu u ovogodišnjem izveštaju magazina „Forbs”, prenosi Bi-Bi-Si.
Vrednost Rijanine imovine procenjena je na 600 miliona dolara, a najveći deo prihoda ubira od kozmetičke robne marke „Fenti”, koju je osnovala pretprošle godine. Interesantno je i to da je ona na ovoj listi pretekla Madonu i Bijonse.
Robin Rijana Fenti rođena je u Sent Majku na Barbadosu 1988. godine, kao kćerka Ronalda i Monike Fenti. Njena majka je doseljenik poreklom iz Gvajane, dok je njen otac irskog porekla. Ima dva mlađa brata, Rorija i Redžada Fentija.
Sa šesnaest godina preselila se u SAD radi muzičke karijere, potpisavši ugovor sa izdavačkom kućom „Def Jam”. Svetski uspeh postigla je svojim debitantskim singlom „Pon de Replay” i albumom „Music of the Sun” iz 2005. godine.
Madona – 570 miliona dolara
Selin Dion – 445 miliona dolara
Bijonse – 400 miliona dolara
Najveću popularnost Rijana je dostigla svojim trećim albumom „Good Girl Gone Bad”, sa kojeg su čak tri singla — „Umbrella”, „Take a Bow” „Disturbia” — dostigla prvo mesto na američkoj Bilbord hot 100 listi. Njen četvrti studijski album „Rated R”, objavljen je krajem 2009. godine. Rijana je prodala više od dvanaest miliona ploča za samo četiri godine, i osvojila mnoštvo prestižnih muzičkih nagrada.
Niko vam neće zameriti ako ste zaboravili kada je Rijana snimila poslednji album. Zove se „Anti” i izašao je 2016. godine. Ipak, tridesetjednogodišnja pevačica dosta vremena i novca uložila je u kompanije koje se bave proizvodnjom donjeg veša, garderobe i kozmetike.
Kompaniju „Fenti” osnovala je u septembru 2017. godine i procenjuje se da su već posle nekoliko nedelja prihodi iznosili oko 100 miliona dolara. Prošle godine ova kompanija prihodovala je 570 miliona dolara, navodi „Forbs”.
Stručnjaci kažu da je Rijana pametno uložila novac. „Na svetskom nivou kozmetička industrija vredi oko 480 milijardi dolara. U Velikoj Britaniji ova industrija vredi 17 milijardi dolara”, kaže Hana Simons iz kompanije „Euromonitor internešenel”, koja se bavi istraživanjem tržišta, ističe Bi-Bi-Si.
Njihov posao je praćenje industrije lepote i kozmetičkih proizvoda.
„Njen uspeh ne zasniva se samo na muzici, iako je zahvaljujući njoj došla na veliku scenu. Rijanine kompanije postale su važne na tržištu. Ona je povezana sa obožavaocima preko društvenih mreža i stalno ih obaveštava o novim proizvodima”, dodaje Simons i ističe da Rijana pažljivo bira poslovne partnere. Ona je uložila novac i u proizvodnju donjeg veša, a kruna njenog uspeha jeste saradnja sa slavnom francuskom modnom kompanijom „Luj Viton” (LVMH).
Simons smatra da je jedna od ključnih stvari to što se Rijana obraća raznovrsnoj publici. „Mnogi koji kupuju njene proizvode ne slušaju njenu muziku. Rijana je na velikoj sceni već 15 godina. A oni koji kupuju proizvode pripadaju i starosnoj grupi od 16 do 19 godina.”