sreda, 23.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:37

Kola padaju sa Pančevačkog mosta, a njegova obnova najranije 2024.

I dok godinama pešake, vozače i bicikliste brine stanje mosta, na kome nisu postavljene odgovarajuće saobraćajne ograde, po oceni nadležnih on i dalje može normalno da se koristi jer je bezbedan.
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 05.09.2019. u 08:42
(Фото Д. Јевремовић)

Pre šest godina ogradu Pančevačkog mosta probio je i ispod ove saobraćajnice survao se šleper i samo pukom srećom ozbiljnijih posledica po učesnike u saobraćaju nije bilo. U zimu 2017. sa istog ovog mosta pali su delovi konstrukcije i opet, srećom, niko nije nastradao.

Ali, nažalost, otac i ćerka koji su prošlog oktobra automobilom sleteli sa ovog mosta poginuli su. Sletanje automobila, uz probijanje ograde mosta, dogodilo se i prošlog vikenda, a dve osobe koje su bile u njemu povređene su.

Ograda mosta od siline udara opet je probijena. I dok godinama pešake, vozače i bicikliste veoma uznemirava stanje Pančevačkog mosta, na kome nisu postavljene odgovarajuće saobraćajne ograde, po oceni nadležnih taj most i dalje može normalno da se koristi uz redovnu poštapalicu – „on je bezbedan”.

Sa time se ipak učesnici u saobraćaju nikako ne bi složili. Trotoari na mostu, koje bi trebalo da koriste pešaci i biciklisti, u vrlo su lošem stanju, iz dobrog dela njih kao gratis „ukras” izbija korov. Tek ne ulivaju poverenje zarđale ograde koje bi trebalo da imaju ulogu zaštite.

I ne mogu da ga uliju jer to i nisu prave zaštitne ograde. Kako su ovih dana u nekoliko navrata istakli saobraćajni stručnjaci, ograde koje bi ovaj most trebalo da ima nisu one koje na njemu postoje godinama jer trenutne ograde nisu za automobilski saobraćaj, već su samo pešačke.

Da bi most imao odgovarajuću zaštitu, na njemu bi trebalo da postoji i metalna odbojna, čvrsta ograda koja ne bi mogla da bude probijena ukoliko u nju udari auto koji se kreće brzinom do 80 kilometara na sat. Sve ovo ne potresa previše nadležne da končano preduzmu konkretnije korake kako bi ovaj most bio detaljno obnovljen posle više od pola veka.


(Foto Z. Anastasijević)

Planovi nadležnih potpuno su drugačiji. Oni smatraju da prvo treba da se izgradi novi most na Adi Huji pa da se tek onda rekonstruiše prometni Pančevački. Problem je što gradnja novog dunavskog mosta u Beogradu neće krenuti pre 2021 (najavljivano je to i ranije, ali je po tradiciji i odlagano). Završetak tog novog mosta ne može se očekivati pre 2024.

To bi u praksi značilo da će „Pančevac” još najmanje pola decenije biti svojevrsni saobraćajni ruski rulet. Glavni argument nadležnih za besomučno odlaganje obnove najstarijeg dunavskog rečnog kolosa u Beogradu je što bi njegovim zatvaranjem stari deo grada i banatska strana ostali bez ove veze. Ali većina vozača, bez obzira na gužve koje bi ta rekonstrukcija donela, verovatno bi sa zadovoljstvom prihvatila ovaj korak nadležnih jer mnogi među njima već duže priželjkuju da na celom „Pančevcu” vide majstore.

Glavni grad ni u kom slučaju ne bi ostao bez rečne veze sa Banatom jer bi kao zamena mogao da posluži i Pupinov most. U toku rekonstrukcije „Pančevca”, kada bi se odigrala pod ovakvim scenariom, jedino bi nešto više trpeo železnički saobraćaj. Mada ni on ne previše, ako bi se saobraćajne izmene i radovi dobro organizovali i koordinisali.

Na pitanje šta treba da se dogodi da bi konačno „Pančevac” dobio makar kvalitetne ograde, jedan saobraćajni stručnjak ovih dana je ironično, ali vrlo tačno naglasio: „Možda još jedno sletanje autobusa sa velikim brojem poginulih putnika kao ono što se 2005. desilo na Žabaljskom mostu.”

Prethodnih godina bilo je najava da će Pančevački most biti obnovljen, ali svaka se izjalovila. Projekat za obnovu ovog rečnog kolosa urađen je pre više od decenije. U međuvremenu su samo delovi ovog mosta osvežavani i sređivani, ali ne detaljno ceo dunavski rečni kolos.

U želji da smire s razlogom uznemirene građane, republički i gradski organi i institucije su isticali da će se, dok se čeka potpuna obnova Pančevačkog mosta, raditi neophodna rekonstrukcija delova važnih za njegovo funkcionisanje. Ukazivali su i da se most redovno održava i da se na njemu ne bi odvijao saobraćaj da most zaista nije bezbedan.

Nedeljno sletanje automobila, čini se, po ko zna koji put je nadležne i te kako demantovalo. Tragično bi bilo da dočekamo da razlog za detaljnu obnovu mosta bude sletanje nekog vozila sa silazne rampe mosta koja ide preko Bulevara despota Stefana i pad tog vozila na autobus pun putnika. Baš na ovakav scenario, kao realnu mogućnost sa trenutnim stanjem „Pančevca”, ovih dana je ukazao još jedan saobraćajni stručnjak.


Komentari18
ff372
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Taki
Most koji spaja Srbiju i Vojvodinu izgleda nikome ne treba.
markoni
Ma ljudi, treba napraviti tunel ispod Dunava, pa da vidim da li će onda da probijaju ogradu.
Средоје
Што се тиче инвестиција и саобраћајних комуникација, изгледа да смо ми Банаћани "последња рупа на свирали" у овој држави! На другим подручјима се граде најсавременији аутопутеви, тунели, мостови, а у Банату само "крпа на закрпу". Докле да нас варају, као малу децу за сладолед? Важно је да праве пруге и путеве за Црну Гору, а Банат кад је чекао сто година, нек' сачека још сто! Важно је да редовно убирају порез од Банаћана! У каквом је то приоритету Црна Гора у односу на Банат?!
Перица
Размажен народ. А сујетан. Нико неће да пита шта може да уради за државу, него пита шта држава може да уради за њега или њу. Мост је у лошем стању, толико лошем да је и 50 на сат много, а не 80. Ставите ознаке и камере за почетак, најбрже и најлакше решење, а оправдано због безбедности и смртних искода.
Дека
Ставите на мост камере које бележе прекорачење брзине. Увек возим мостом 50, и људи негодују. Негде се чули да може да се вози брже и зато сви иду око 80 на сат. Поставите камере. Свака следећа казна двоструко већа од претходне. Дозволите извршитељима да наплаћују исте. И проблем ће се решити за годину дана, а добићете новца за поправку моста.
Средоје
По тој логици, и на Ибарској магистрали је требало ограничити брзину на 50 км/час, кажњавати прекршиоце и скупљати паре за аутопут! Зашто је Ада Хуја преча од Панчевачког моста?
Preporučujem 7

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja