Turistička organizacija Srbije potpisala je ugovor s kineskom kompanijom „Alibaba” o turističkoj promociji Srbije na svim njenim platformama, kao i na popularnim društvenim mrežama „Vičet” i „Veibo”. Kako je izjavio Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, u Sjamenu, gde predvodi delegaciju Srbije na Međunarodnom kineskom sajmu investicija i trgovine (CIFIT), ova promocija će trajati do 30. novembra, a biće predstavljeno praktično sve što naša zemlja u turističkom smislu može da ponudi gostima iz Kine.
Prema podacima Ministarstva trgovine, za prvih sedam meseci ove godine najveći broj dolazaka su prvi put ostvarili upravo turisti iz Kine, i to 39 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. Broj noćenja je povećan 51 procenat. Kinezi su, posle gostiju iz Bosne i Hercegovine, zauzeli drugo mesto po broju poseta. Inače, tri četvrtine gostiju svuda u svetu čine regionalni turisti.
Tako je i kod nas, međutim, dugoročni cilj Srbije je privlačenje gostiju iz udaljenih zemalja. Kako je za naš list izjavio ministar trgovine, to su pre svega Kinezi koji, posle turista iz SAD, troše najviše novca na putovanjima. Evropska turistička komisija je nedavno saopštila da je Srbija na trećem mestu po rastu broja kineskih turista. On je i dodao da je ove godine Srbiju posetilo 120.000 Kineza, što je 100.000 više nego pre samo dve godine. Ovakav trend rasta broja turista iz Kine je jedan od razloga što se Srbija odlučila na promociju preko kineske kompanije „Alibaba”, koja je globalno poznat onlajn trgovac.
Ljajić je na Međunarodnom kineskom sajmu u Sjemenu rekao da će na kineskoj državnoj televiziji ČTV biti prikazane dve emisije u kojima se Srbija promoviše kao destinacija za snimanje filmova.
– Time otvaramo još jedan segment saradnje u turističkom sektoru. Nadam se da nam dolaze još bolji dani kada je reč o saradnji Srbije i Kine u oblasti turizma – rekao je Ljajić.
Nisu samo Kinezi u ovoj godini birali Srbiju kao omiljenu destinaciju. U prvih pet meseci ove godine, prema izveštaju Evropske turističke komisije, naša zemlja je bila treća najposećenija destinacija za goste iz Nemačke. Na prvom mestu je bila Crna Gora, a na drugom Turska. Promenila se i lista zemalja iz kojih turisti najčešće stižu u Srbiju. U prvih pet tu su Bosna i Hercegovina, zatim Turska, kao i Nemačka, koja je tu drugi mesec zaredom.
Prema podacima Narodne banke Srbije, devizni priliv od turizma u prvih šest meseci ove godine u odnosu na isti period prošle iznosio je 562 miliona evra, što je rast od 6,4 odsto.